Beantwoorden
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Sinds kort ervaar ik dat het geluid tussen decoder en muziekinstallatie regelmatig enkele seconden uitvalt, de decoder flikkert dan even, ze zijn verbonden met een tulpkabel. De TV staat uit.

Alles gecheckt, decoder af- en aangezet, kabel in en uit gedaan, niks helpt.

Het rare is als ik tv erbij opzet gebeurt het uitvallen niet.

Wat is hier het probleem, mijn decoder ?

 

Titel gewijzigd door naam (Mathieu) | Vorige titel: Geluid valt af en toe weg tssn digibox en installatie

0 Likes
25 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

trek de voeding stekker van digibox eens uit 5 min en steek terug en kijk de kabels eens na trek uit en steek terug

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@luc55 als je zijn antwoorden leest ga je lezen dat hij dat allemaal al gedaan heeft en het NIET helpt! 😉 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

tulpkabel is ook vervangen doet dit verschil

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Het euvel blijft wat ik ook probeer, bij luisteren radio via digicorder/versterker verliest hij het signaal af en toe enkele seconden (het rode driehoekje flikkert op digicorder) en heb dus geen geluid, het kan enkele uren goed zijn en plots begint uitval, de tv gewoon erbij aanzetten blijft signaal constant, raar...

Vandaag vervang ik coaxkabel muur/digicorder, moet meubel (met diverse boeken) verplaatsen want kan er zo niet goed aan, maar eerst stekkers eens in en uit doen, reeds allemaal aan digicorder gedaan.

Het is alleszins een signaal probleem, maar waar zit het ???

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke heb je zo wit bakje aan de digicorder en tv waar zo tv en radio opstaat om de kabel in te steken, kan zijn dat die het verlies geeft, komt veel voor bij klanten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Ik heb geen wit bakje, kabels gaan rechtstreeks in digicorder, in wandkontakdoos muur staat nog tv en radio, maar kabelradio (analoog) is toch afgelast.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke dat wit doosje aan de muur zorgt voor het verlies 😉 als dat er al lang hangt best eens een kabel rechtstreeks aan de digicorder hangen, je zal dan geen verlies meer hebben normaal gezien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

@Noelamoke 

 

patrick37_0-1638269605084.png

 

Heb je zoiets ? 

 

Als je dat hebt kan het wel perfect zijn dat dat je boosdoener is die je storingen veroorzaakt. Dit is iets wat wel vaker voorkomt dat die storingen kan veroorzaken. Je zou eventueel dus het wandcontactdoosje kunnen vervangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

Ja dat heb ik in de muur, de radiodistributie is uitgeschakeld

, dus die uitgang wordt niet meer gebruikt.

Ik heb nu de coax van muur naar digi vervangen, helpt niet, en ook de internetkabel maar helpt ook niet.

Het rare is het heeft altijd goed gefunctioneerd sinds de de overstap in februari 2020 (geen analoog luisteren meer), waarom dan nu plots af en toe een uitval ???

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

en als ik niet op laptop werk dan valt de digibox niet uit !!! enkel bij on line gaan !!! en ik dan de tv erbij opzet valt hij ook niet uit!!!

dus : digi+ versterker ---> werkt prima

         digi + versterker + laptop --> valt uit

         digi + versterker + laptop + tv --> geen uitval

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geluid valt weg tussen Digibox en muziekinstallatie

signaal sterkte is een probleem 

bekijk de f connector eens

bekijk ook eens nui telenet dat alles goed vast is de aansluitingen

0 Likes