Beantwoorden
inetbas
Experienced Beetjesweter
Dag van de Chocolade Netjes! Primeur! Pageturner!

Geluid via Digicorder wordt automatisch luider

Hallo,

Doordat de vorige Digicorder AD2100 defect ging heb ik een andere gekregen. Een AD2200. Met dezelfde opstelling via HDMI verbindingen.  Digicorder >> HDMI >>> Onky SR608 AV receiver >> HDMI >>> Philips OLED 806.  Als via de TV geschakeld staat op de TV HMDI port 2  en de Digicorder doorgeschakeld is via de AV-receiver. Dan gaat soms spontaan het volumeniveau van de TV en dus OK de AV-receiver omhoog tot maximaal. Dus niet het volume niveau van de Digicorder maar van de TV/AV-receiver. Je ziet ook op de TV dat het volumeniveau omhoog geschakeld worden. Je kunt het weer zachter zetten, maar plots gaat het volume weer omhoog. Dit symptom had ik niet met de AD2100.  Iemand enige idee waardoor dat zou kunnen komen?

Mvg, Bas.  

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Digicorder AD2200 geluidsvolume automatisch luider

3 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@inetbas Is je HDMI aangesloten op een eARC HDMI aansluiting ? Je kan eens proberen om je HDMI kabel in een andere HDMI poort te steken. (niet eARC)

Het zou wel eens kunnen dat je een probleem hebt met eARC.

Het beste zet je dan het digicorder geluid op 100% maar regel je het geluid met je versterker of tv. 

Je kan in de settings van je tv ook instellen dat je geluid altijd via de versterker gaat. Dit zorgt ervoor dat je geen problemen hebt.

Het enige "nadeel" is dan dat je altijd de versterker moet opzetten , ook al zie je gewoon tv ipv films. 

Op je tv kan je ook aanduiden dat je geluid wil verbeteren of niet. Dit zet je dan best gewoon af. (dit geeft soms problemen)

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
inetbas
Experienced Beetjesweter

Hallo Kristof,  de Onkyo SR608 is aangesloten op HDMI port 2 (eARC) van de Philips OLED 806.  Dus je had het goed betreffende eARC. Daar zijn wel compatibiliteitsproblemen mee gemeld. Mijn Chromecast zit op HDMI 1 (ARC). Dat kan ik dus wel wisselen of tijdelijk HDMI poort 3 of 4 proberen. Minder handig,  aangezien die aan de zijkant zitten van de TV. 

Tot zover regelde ik het geluid van de Digicorder en TV via de digicorder afstandsbediening. Het volume van de AV versterker stond in gesteld op een min of meer vaste waarde. Het algemeen volume van de digicorder regelden we via de digicorder afstandsbediening. Met de AD2100 werkte dit prima. Met de AD2200 begon plots het volume te veranderen. Maar je kunt gelijk hebben dat de Digicorder het geluid naar 100% stuurt, dus het volume van de AV versterker ook verhoogt.
ik had het inschakel niveau van het volume van de AV versterker van “laaste waarde” op een vast waarde gezet. Maar ik zal ook eens van HDMI poort veranderen.

Bedankt voor de reactie, Bas,

inetbas
Experienced Beetjesweter

Hallo Kristof en community,

ik heb de Onkyo >> AD2220 op hdmo port 1 aangesloten. Dat maakte helaas niet uit. spontaan neemt het volume van het geluid toe of soms af.

Ondanks dat alleen de digicorder is vervangen. Er ook recentelijk geen nieuwe firmware is van de Philips OLED 806.  Wordt op andere flora wel gerept over een mogelijk software probleem met de Philips tv. 

mvg, Bas,