Ground loop via coax kabel
Beste,
ik heb een Onkyo TX-RZ70 AVR en zit met een brom in mijn subwoofer die harder en stiller wordt als ik de versterker van de sub harder en stiller zet. Dit lijkt echt op een 50 of 60hz ground loop.
Ik heb 4 toestellen die via HDMI op de AVR aangesloten: Telenet, Apple TV en een Sony bdp-x700 BR player en de TV via eARC.
Dmv eliminatie ben ik er achter gekomen dat de brom stopt als ik de HDMI van Telenet uit de AVR trek. Door verdere eliminatie kwam ik er achter dat de brom stopt als ik de coax tussen de muurdoos en de Telenet box uit trek.
De stroom en netwerkkabel uit de box trekken maakt geen verschil.
Dus klantendienst gebeld met dit verhaal. Deze neemt contact met de technische dienst, met als antwoord: “Voor dit problemen leveren wij geen technische support”.
Het lijkt er toch sterk op dat de hardware van TN mogelijks een probleem in mijn installatie creëert, maar men is niet bereid hiervoor een oplossing te zoeken.
Daarom mijn oproep via deze weg?
Iemand een idee of mogelijke oplossing?
Ik heb reeds een axing tzu 10-01 5-1000Mhz mantel- / brom ontstoorder geprobeerd met als gevolg dat er een zeer slecht, tot geen beeld meer was.
- Labels:
-
aansluiting
-
coax kabel
-
geluid