Beantwoorden
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Vandaag is er iemand langs geweest om fiber door mijn strot te duwen. Ze beweren dat ik niet verplicht ben een abbo te nemen. Enkel de kabel vinnen trekken en de hardware installeren. 
het enige wat mij kan overtuigen is dat die fiberlijn die dan binnen komt gebruikt kan worden icm mijn telenet diensten. Ik ben namelijk niet van plan om van operator te veranderen en een kabel laten binnen komen zonder nut is ook geen zicht.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Fiberklaar icm telenet

20 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Het klopt je moet niets

Als ze werken doen in straat is gratis daarna is het betalen

Ze trekken een kabel binnen en zetten een bakje dat is alles

Wil je internet moet contact nemen met een aanbieder van keuze

Op sommige plaatsen zal je veel keuze hebben op afgelegen plaatsen niet

Als je pech hebt leggen andere geen kabel in straat  (in steden is altijd interessant veel gebruikers )

Ex-Netweter
 

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Je kan je woning inderdaad zonder abonnementsverplichting laten aansluiten op het Fiberklaar-netwerk. Dit is volledig gratis tijdens de aanlegfase.

Vandaag bestaat geen volledige duidelijkheid over de toekomstige netwerkupgrades van Telenet op wijkniveau.

In de ene wijk kan Telenet beslissen om eigen fiber aan te leggen, in een andere wijk kan Telenet beslissen om coaxkabel te behouden of samen te werken met andere operatoren die reeds fiber uitrollen.

Eén ding is zeker, als je de gratis fiberaansluiting vandaag weigert en binnen enkele jaren blijkt dat Telenet in jouw wijk ook diensten via het Fiberklaar-netwerk begint aan te bieden dan zal Fiberklaar de aansluitingskosten voor jouw woning doorrekenen aan Telenet. Zo'n aansluiting kost gemakkelijk enkele honderden euro's die Telenet op één of andere manier zal moeten terugverdienen.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Ik heb van horren zeggen dat niet iedereen zijn zin zal krijgen op plaatsen gaan ze niet graven of nieuwe kabels leggen (prijs werken niet rendabel genoeg )

en blijft alles bij oude of heb je maar keuze tussen 1 aanbieder de andere bieden dan niets meer aan

Dit zou de oplossing zijn en testen zijn nog altijd bezig en iedereen heeft zijn wettelijk internet

https://www.proximus.com/nl/news/2021/20210512-proximus-and-nokia-double-current-vdsl-speed-and-capa...

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Het laten klaarleggen kost je nu geen geld en zal je later wel geld kosten als je alsnog beslist om over te schakelen. Je kan het trouwens laten installeren in je technische ruimte en zoveel hardware is het nu ook niet en qua grootte valt het heel goed mee. Ik zou de gratis installatie meepakken was ik van u en een leuk kastje eromheen en alles is weggewerkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

@matty hier vind je alle informatie over Fiber via Telenet: www.telenet.be/fiber. Kort samengevat zal Telenet geen diensten aanbieden via het Fiberklaar-netwerk.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?


@Suzy  schreef:

Kort samengevat zal Telenet geen diensten aanbieden via het Fiberklaar-netwerk.


Tegen de aandeelhouders zegt Telenet het tegenovergestelde:

CMD-presentatie slide 67: https://nl.investors.telenet.be/nl/events/event-details/capital-markets-day-3

Flexibility to optimize CAPEX spend through wholebuy optionality

Vrij vertaald: de investeringskost optimaliseren door fibertoegang aan te kopen op de groothandelsmarkt.

Met andere woorden Telenet zal in de toekomst in sommige gebieden fiber huren van Fiberklaar omdat dit rendabeler is dan nog eens alle voetpaden opnieuw open te breken om een eigen fibernetwerk aan te leggen.

Telenet liegt dus tegen haar klanten omdat ze doodsbenauwd zijn dat klanten vandaag al zouden weglopen naar een fiberprovider op het Fiberklaar-netwerk.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Telenet verlaten voor fiberopdringerig ? nooit van mijn  leven ! en of mijn download binnen een kwartier binnen is of binnen 2 minuten dat kan me niks schelen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Dat is je eigen vrije keuze maar je kan opties voor de toekomst openhouden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marc1949
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Verander-je-wachtwoord-dag Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

gaat telenet zich op dezelfde glaswezel aansluiten van fiberklaar

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: fiberklaar

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Wyre (Joint-venture van Telenet en Fluvius) is momenteel zelf een fibernetwerk aan het aanleggen, los van Fiberklaar.

Het kan natuurlijk in de toekomst wel gebeuren dat ze gaan samenwerken met Fiberklaar, maar dat is vandaag niet het geval.

Bekijk zeker ook enkele reeds bestaande onderwerpen hier over

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

@marc1949 ik heb jouw onderwerp samengevoegd met een bestaand onderwerp over hetzelfde op De Netweters. In dit onderwerp vind je al wat meer informatie over wat je kan verwachten. Je kan trouwens ook alles over de Fiber-aanpak van Telenet hier lezen.

Jij bent op zoek naar dit antwoord:

Suzy_0-1699516323547.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Ja, Telenet en Fiberklaar gaan in de toekomst uiteindelijk wel in bepaalde regio's samenwerken, maar Telenet wil dat vandaag nog niet toegeven aangezien Telenet nog niet klaar is om eigen fiberabonnementen te kunnen aanbieden. Voorlopig blijft Telenet coaxkabel gebruiken en Telenet wil met alle mogelijke middelen (ook leugens) verhinderen dat mensen overstappen naar een sneller en goedkoper fiberabonnement van de concurrentie.

Het Telenet-management heeft op een presentatie voor Telenet-aandeelhouders eind september 2022 wel verteld dat ze "wholebuy" gaan toepassen in bepaalde gebieden waar fiber niet goedkoop kan aangelegd worden. "Wholebuy" betekent dat men fiber zal huren van een andere netwerkoperator. Het zou gaan om 25% van de aansluitbare woningen in het Telenet-servicegebied. Dat komt neer op meer dan 850 000 woningen. Dat kan je terugvinden op slide 67 van die Capital Markets Day-presentatie.

Ondertussen heeft Telenet samen met Fluvius ook een eigen netwerkbedrijf, dat "Wyre" heet, opgericht. Wyre zal in dichtbevolkte gebieden ook eigen fiber uitrollen en in andere gebieden coaxkabel behouden of fiber gebruiken van andere operatoren die reeds fiber uitgerold hebben.

Begin oktober 2023 heeft telecomregulator BIPT gemeld dat nauwe samenwerking tussen concurrerende operatoren voor de uitrol van fibernetwerken mogelijk is onder bepaalde voorwaarden. Tegen 15 mei 2024 moeten de concurrerende operatoren eventuele samenwerkingsverbanden bekendmaken aan het BIPT. Proximus heeft ondertussen bij de resultaten van het derde kwartaal toegegeven dat er momenteel gesprekken lopen met verschillende partijen over een eventuele samenwerking.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Tot op heden ben ik tevreden met mijn 1 Gbps aansluiting. Geen behoefte aan meer. Alhoewel de upload nu toch stilaan mag verhogen naar 100 en zelfs 200 Mbps. Een Sinterklaas en Kerstwens die al een 2 of 3-tal jaar op mijn wenslijstje staat maar blijkbaar geen prioriteit is om aan te pakken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Fiberklaar aansluiting ook in combinatie met Telenet?

Ik vind het een beetje kort door de bocht, om uit deze info een feit te concluderen.

Strategieën veranderen, onderhandelingen komen niet altijd tot een akkoord. Is de kans bestaande, ja. Zijn we zeker, niet zolang er niet gesproken wordt over een overeenkomst.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.