24779
netweters
|
152637
antwoorden
|
20726
vragen
|
Bij het opnieuw inloggen op de Telenet app zag ik een melding over HDBoost.
Om mijn tv met CI+ had ik ook een melding over HDBoost.
Het gaat erom dat een aantal zenders nu beschikbar zijn in 1080p. (tot nu was het maximaal 1080i)
Op de website van Telenet heb ik nog niets gevonden hierover.
Dag Suzy, was het vroeger niet mogelijk om ook via de website van Yelo Play te kiezen tussen 720p en 1080p? Nu kan dat precies enkel nog in de app.
Ik stel de vraag eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat de zenders van Play Sports precies terug enkel in 720p aangeboden worden via de website. Klopt dat?
@Suzy dankjewel voor de snelle reactie! Ben je zeker dat er niets aan de streamingkwaliteit van de Play Sports zenders is veranderd? Ik vind het nu precies minder scherp en als ik naar de achterliggende code kijk, zie ik ook enkel een verwijzing naar 720p. Misschien iets tijdelijk om het netwerk niet te zeer te belasten (zoals bijvoorbeeld Netflix de kwaliteit tijdelijk heeft verlaagd)?
Even ter illustratie wat ik bedoelde met 'achterliggende code'.
Dit krijg ik te zien als ik naar de url van VTM kijk:
Dit krijg ik te zien als ik naar de url van bijvoorbeeld Play Sports 2 kijk:
Edit: ik zie trouwens net dat ik twee verschillende accounts heb, maar ik ben dus wel duidelijk dezelfde persoon 😄
@Suzy heb jij hier eventueel al meer nieuws over? Of moet ik hiervoor een nieuw topic starten? Of tot wie moet ik mij richten met deze vraag?
@RPhil29, ik heb feedback terug gekregen en er is effectief een bug op dit moment. Als je graag via de website kijkt naar Play Sports, moet je wachten op de fix voor de bug en vervolgens gebruik je dan best de browsers Safari of Edge (afhankelijk van je OS). Op Chrome en Firefox kan je effectief maximaal aan 720p streamen, dat is normaal.
In afwachting van de fix voor de bug, kan je gewoon al in 1080p streamen via iOS en de meest gangbare Android toestellen, AirPlay en Chromecast.
De fix voor Safari en Edge zelf nog even op zich laten wachten gezien we momenteel geen netwerk-belastende releases uitvoeren aan Telenet zijde in de huidige situatie. Dus daar heb ik geen timing voor. 😉