Beantwoorden
FrankC62
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

Is een netwerkkabel (ethernet) nodig bij een digibox. Ik heb een digibox in onze keuken en daarnaast een wifi powerline (bijstation). Daar kan ik de ethernetkabel op aansluiten voor de digibox. Maar ik kan die kabel ook gebruiken voor een lan verbinding met mijn laptop. Ik heb een splitter gekocht maar vraag me af of mijn digibox wel moet verbonden zijn met internet? Zo ja wat voor soort kabel heb ik dan zeker nodig en heeft een splitter invloed er op.

 

Titel aangepast door Bjarne (mod) | Originele titel: Digibox

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

@FrankC62  in principe heb je geen internet kabel nodig aan je digibox. Maar daar zijn dan wel nadelen aan verbonden : 

 

* geen interactiviteit

* geen extra pakketten als je die hebt

* geen opnames delen. 

 

Als die dingen voor jou niet belangrijk zijn dan kan heb je dus geen internet kabel nodig. Als je die dingen wel allemaal gebruikt dan heb je een internet kabel nodig. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

@FrankC62 

 

Het lijstje hierboven is niet compleet.

 

Zonder netwerkkabel (en dus zonder interactiviteit) heb je slechts 2 dagen programmagids en geen terugkijk TV.

Bovendien, wat versta jij onder "splitter" voor een UTP kabel? Als je geen problemen wil gebruik je een switch. Daarmee kun je zonder zorgen een inkomende UTP kabel aansluiten op meerdere toestellen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

@FrankC62   Wat bedoel je met een splitter? Zo'n dingetje met aan de ene zijde een RJ 45 aansluiting en aan de andere zijde twee van dergelijke aansluitingen? Zeker niet gebruiken. Alleen een kleine switch is nuttig in dit geval. Gratis af te halen in een Center.

Aansluiten met RJ45 (UTP) zorgt voor interactiviteit en dat je eventueel uw opnames vanop de digicorder kunt zien.

Edit: @StefaanH  was me net voor met mijn vraag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

@StefaanH  bedankt voor de aanvulling 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FrankC62
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!
0 Likes
FrankC62
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

@igvfer 

Dat gebeurt soms hé. Doorgaans is het @patrick37 die mij dat lapt 😋 

Dat is natuurlijk geen probleem, beter tweemaal hetzelfde advies dan geen of een fout advies

 

@patrick37 

Da's graag gedaan hé.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?


@FrankC62  schreef:

Dit is wat ik heb gebruikt.

https://www.brico.be/nl/gereedschap-installatie/elektra/multimedia/computer/netwerk/kopp-rj45-2-weg-...


Dat is inderdaad hetgeen @igvfer en ikzelf bedoelden. Ons advies is dus; niet gebruiken. Gebruik een switch. Zoals vermeld, als ge er nog geen hebt kunt ge er eentje gratis gaan afhalen in een Telenet centre.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

als ze hem niet gratis willen geven kan je hem altijd een in een discounter gaan hallen

als er een winkel in de buurt is natuurlijk

https://www.action.com/nl-be/p/tp-link-desktop-switch-ls1005g/

 

0 Likes
FrankC62
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
All I want for X-mas is YOU It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Heeft een digibox een netwerkkabel nodig?

Bedankt, zal eens gaan luisteren

0 Likes