Beantwoorden
Pompierke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Heeft mijn digibox ook een coaxkabel nodig?

Hallo,

Ik wil 2 tv’s aansluiten. De ene met een digirecorder, de andere met een digibox. Ik heb een coaxaansluiting die naar de digirecorder gaat. Moet de digibox ook een coaxkabel hebben?

Bestaat er een dergelijke schema?

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: 2 tv's aansluiten

0 Likes
6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Heeft mijn digibox ook een coaxkabel nodig?

Ja elke decoder heeft een coax kabel nodig als je live tv wil kijken.

Je (of een elektricien) legt een coax kabel van aan je NIU/versterker tot aan de plaats waar de Digibox komt. Daar zet je bij voorkeur een wandcontactdoos waarin je de kabel aansluit. Idealiter leg je ook een UTP kabel van aan je modem tot aan de Digibox.

Meer info over de binneninstalatie kan je hier vinden.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heeft mijn digibox ook een coaxkabel nodig?

@WG94 

Vind dat die wandcontactdoos niet meer nodig is, radio werkt niet meer op de kabel dus dan zit je met een stuk dat overbodig is en een beetje verlies geeft op de kabel.

je kan die best rechtstreeks aansluiten op de digibox of digicorder of tv box (voor wie een tv box heeft).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Heeft mijn digibox ook een coaxkabel nodig?

Dat verlies is verwaarloosbaar, als er daardoor storing op je signaal zit dan is er al eerder in de keten een probleem.

Er zijn tegenwoordig genoeg mogelijkheden voor wandcontactdozen zonder radio, met eventueel zelfs UTP naast de TV aansluiting.

Persoonlijk geen fan van een kabel die uit de muur hangt. Maar iedereen moet dat voorzichzelf uitmaken uiteraard.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heeft mijn digibox ook een coaxkabel nodig?

@WG94 

Snap uw redenering, 

de tv box is gevoeliger dan de digicorder/digibox op signaal verlies dus wie een tv box heeft zou een losse kabel ideaal zijn, 

maar in dit geval hier is dat eigen keuze en niet zo een probleem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Heeft mijn digibox ook een coaxkabel nodig?


@Master-Magic  schreef:

de tv box is gevoeliger dan de digicorder/digibox op signaal verlies dus wie een tv box heeft zou een losse kabel ideaal zijn, 


1) vanwaar komt deze bewering dat de TV-Box "gevoeliger" is. 

2) vanwaar komt de bewering dat zo'n wandcontactdoos het signaal verzwakt?

Telenet moet ervoor zorgen dat het signaal voldoende sterk is, en er is ook nog altijd de +dB uitgangen op de NIU.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heeft mijn digibox ook een coaxkabel nodig?

1) is een algemeen info van Telenet zelf en ook getest met verschillende apparatuur met een dvb-c tuner met dezelfde kabel.

2) dit is ook al lang een feit dat gekend is dat je er verlies mee hebt en zeker de oudere wandcontact dozen, en bij sommige klanten op dit forum was dit met een tv box of digicorder ook het probleem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes