Beantwoorden
Danii
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

Terugkijk tv werkte prima tot 2 dagen geleden. Als ik het vrt journaal wil herbekijken, duurt het heel lang alvorens het programma start. Daarnaast is de beeldkwaliteit ondermaats en het beeld hapert en blijft ook hangen. VTM nieuws kon ik wel zonder problemen herbekijken. Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Ik heb enkel een digibox, geen extra tv-abonnementen, moest dit van belang zijn.

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Herbekijken vrt journaal werkt niet sinds 2 dagen

0 Likes
7 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

Trek de modem 5 min uit  later de digibox 5 min uit en laat rustig op starten

kijk ook eens naar de kabels trek uit en steek terug als de vorige stap niets deed

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

@luc55 dit is geen probleem van het modem uittrekken enzo want vtm nieuws werkt perfect.

het kan zijn dat een bepaalde freq dat gebruikt wordt voor terugkijk tv via de digibox verstoord is of mindere sterkte heeft van het signaal.

als je iets anders bekijkt gebruikt dit een andere freq, er zijn er 3 of 5 in gebruik.

probleem kan ook bij de VRT liggen, internet heeft niet veel te maken met terug kijk tv, enkel een korte aanvraag via internet om de tijdelijke kanaal op de coax kabel te gebruiken.

dat is een fractie van een seconde dat de aanvraag is.

de digibox herstarten kan helpen, dat kan de TS bevestigen of niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danii
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

@Master-Magic @luc55 Alvast bedankt om mee na te denken over een mogelijke oorzaak en oplossing. Gisteren was het nieuws al een paar minuten gestart, opstarten via 'vanaf het begin kijken' ging zonder probleem. Murphy's law zeker? Ik zal vanavond nog eens testen of het gewoon weer werkt of misschien toeval was dat het gisteren werkte. 

Zal de digibox in geval van problemen heropstarten.
Ik zal vanavond laten weten of het in orde is.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

Oke zonder stroom zetten kan geen kwaad er gaat niets stuk mee

0 Likes
Danii
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

@Master-Magic @luc55 Het herbekijken lukte ook gisteren zonder problemen. Ik had de stekker van de digibox eergisteravond wel uitgetrokken (stroom besparen hé).

Het zal een of andere bug geweest zijn.

Fijn eindejaar!

PS.: @CaroO topic mag afgesloten worden, maar zie geen optie staan om dat zelf te doen. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

@Danii 

Een topic afsluiten gebeurt doorgaans enkel wanneer het niet gewenst is dat er nog antwoorden op komen. Dat kan om verschillende redenen zijn.

Hier is dat niet het geval, je weet nooit of er iemand nog dieper wil op ingaan of een gerelateerde vraag heeft.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Herbekijken VRT-journaal werkt niet meer via Digibox

Pas op met stroom besparen er zijn in de nacht updates  ter info