Beantwoorden
Veronique77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

Heb een digibox - DB-AD220- gekregen (aangekocht door vorige eigenaar) en wil dit nu koppelen aan mijn digicorder zodat ik op slaapkamer tv kan kijken. Is hier ergens een handleiding voor te vinden? Lukt dit überhaupt?

 

Many thnx

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: digicorder met digibox koppelen

0 Likes
18 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77 je zal als je dit nog niet hebt gedaan bij telenet de digibox moet registreren op uw account, de box dan installeren met de coax kabel en een UTP kabel aansluiten (dit kan via een draadloos systeem ook)

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Veronique77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

Registreren lukt dit online of moet ik naar een verdeelcentrum gaan van Telenet?

Persoon van wie ik box gekregen heb schakelt pas dinsdag over naar nieuwe provider.

 

Many thnx

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77 kan via telefoon ook of als je liever langs gaat in een telenet center dan kan dit ook, dan best de digibox meenemen en de 2 plakkertjes die er opstaan zeker tonen, deze hebben ze nodig om aan uw account te linken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Veronique77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

Ok hartelijk dank 👍

 

Many thnx

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77 

 

Niet te vergeten: eens uw digibox geregistreerd is en in uw systeem aangesloten is, moet je ook in de settings van uw digicorder aangeven dat de opnames geshared mogen worden met de digibox. Als je dat niet doet gaat uw digibox wel werken, maar ga je geen opnames van de digicorder kunnen bekijken op de TV die aangesloten is op de digibox.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77 

 

Ik heb uw eerste post nog eens herlezen, en het is mij niet duidelijk wat je juist verstaat onder "de digibox koppelen aan de digicorder".

De digibox heeft zijn eigen UTP en coax verbinding nodig om interactief te kunnen werken. Dat is dus niet even aftappen van de digicorder.

Het "linken" van beide gebeurt in de settings van de digicorder, niet door fysisch een kabel te trekken tussen beide. Zowel de digicorder als de digibox hebben dus een eigen coax en een eigen UTP kabel nodig.

 

Wat wel kan:

  • De coax OUT van de digicorder met de coax IN van de digibox verbinden
  • Aan de digicorder een switch plaatsen waaruit twee UTP kabels vertrekken: eentje naar de digicorder en eentje naar de digibox. Uiteraard moet de UTP die van de router komt dan ook in de switch geplugd worden.

Als het allemaal niet duidelijk is, geef maar een seintje, dan gaan we stap voor stap werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Veronique77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

Wat ik bedoel is : op de digicorder beneden heb ik een abonnementsformule (play sports) die ik ook boven zou willen bekijken. Dus dezelfde kanalen zowel boven als beneden. Ik dacht dat dit mogelijk is. Kan dit in het menu vd digicorder aangepast worden of bel ik met Telenet?

 

Many thnx

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77  

Ja die mogelijk heb je als je belt met de klantendienst om dit ook op de digibox te activeren. Je digibox dient wel interactief te zijn , dus aangesloten op het internet. Je kan ook eventueel dit nummer bellen : 0800 66 046 dan is het binnen het uur actief op je digibox. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Veronique77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

Heb ik iets nodig van gegevens vd digibox? Heb enkel box niks van doos of papieren.(bv er staan 3 stickers op de onderkant vd digibox)

 

Many thnx

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77  

Nee hoor ze gaan perfect kunnen zien welke toestellen jij hebt dus zal de activering ook op het juiste toestel gebeuren. Wel expliciet vernoemen digibox. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Veronique77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

Na telefonisch contact met Telenet ging binnen het uur digibox geactiveerd zijn. Wat blijkt: kan enkel één en canvas ontvangen en er knippert een rood driehoekje op de digibox. Op alle andere zenders geen beeld.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77  

Kan je eens zeggen wanneer je gebeld hebt?

 

Het is wel zo dat ze een activering doen op je digibox waardoor deze tijdelijk uit zal vallen. Hierdoor is het dus mogelijk dat je even niks gaat zien. Je kan altijd eens even de stekker van je digibox uithalen en deze terug heropstarten ook je modem eens heropstarten. Het zijn orders die ze erin zetten dus die hebben een bepaalde doorlooptijd nodig. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Veronique77
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

Rond 15u gebeld. Reeds verscheidene malen stekker uitgetrokken maar geen resultaat.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe aangekochte Digibox koppelen met huur Digicorder?

@Veronique77  

Dan zouden je orders al doorgelopen moeten zijn. 

Trek eerst eens de stekker van je digibox uit dan loop je naar je modem en herstart die , dus stekker eruit even wachten en terug insteken. Als die is gestart , je hebt dus terug internet , dan je digibox weer opstarten , stekker dus. Kijk of je resultaat hebt zo niet dan direct terug bellen. Want als het dan niet werkt is er een bepaald order denk ik niet doorgelopen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes