Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe afstandsbediening TV-Box koppelen met PanasonicOLED

Een Panasonic tv koppelen met een TV-Box afstandsbediening ging tot dusver altijd perfect automatisch en goed. Met actuele modellen van Panasonic met Fire tv lukt dat nog steeds.
Het merk heeft momenteel ook een gamma OLEDs die op Google TV werken. Sluit men daar een TV box op aan, herkent die laatste het toestel als Panasonic, maar de afstandsbediening werkt niet op het tv toestel (geluid regelen, tv knopje aan/uit).

Toen Loewe zijn WeSee modellen uitbracht wat dat ook het geval. Handmatig instellen kiezen en dan voor Loewe Bild i kiezen loste dat probleem op.

Nu weet ik dat die Panasonic apparaten uitgerust zijn met een chassis van Vestel, maar ook Vestel als merk kiezen helpt niet.

Weet iemand hoe die bewuste Panasonics te koppelen? tnx

Gert

3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@raverke95  Denk dat die tv’s in de software van tv box en afstandsbediening gelinkt nog moeten worden als deze nog niet zo lang uit zijn.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
VenimK
Experienced Beetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Star Wars Day

Over welk typ gaat het juist

Geef het ook niet te snel op
Meerdere malen bevestiging geven voor 'probeer nogmaals' dan lukt het wel. Tot wel meer dan 10 keer, ja

raverke95
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Het was een TX-48MZ800E. 

Redelijk wat op die "probeer nogmaals" gedrukt tot ik weer in een ander scherm terechtkwam. 
Ik weet dat die tv's een binnenwerk van Vestel hebben, dus ook geprobeerd met Vestel, maar ook dat lukte niet. 

Menu (Google TV) ziet er net zo uit als bij Philips, dus ook Philips getest zonder gevolg.

Wil de originele AB IR codes uitzenden, mag die niet gekoppeld zijn met Bluetooth. Ik heb dus de koppeling van de originele AB ongedaan gemaakt ook zonder gevolg. 
Wellicht, en dat heb ik de eigenaar van die tv ook al wijsgemaakt, moeten we even wachten op een update van die Telenet afstandsbedieningen. Volgens de Tweakers website zijn die dingen sinds 2023 op de markt.