Beantwoorden
fvalvekens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

Ik ben in het bezit van een 24.8 DOC3 router. samen met een powerline PG9073 en PG9072.

De 9073 staat aan mijn telenet router en de 9072 in de keuken/leefruimte aan mijn digicorder.

Voor de meeste tijd werkt dat vlekkeloos, maar af en toe valt de verbinding helemaal weg. Rode led en led uit. meestal s'avonds. En dat duurt dan van een kwartier tot anderhalf uur. Net s'avonds als je wil TV kijken. Ik heb al een nieuwe electriciteitskabel getrokken van mijn router naar mijn zekeringskast. Ik heb een lijnfilter gemonteerd op mijn electriciteitsnet. Niets helpt. Dus kocht ik een Orbi Mesh netwerk. Dat werkt prachtig. Maar hoe krijg ik mijn digicorder interactief aangesloten via dat mesh netwerk zodat ik EINDELIJK probleemloos interactief kan kijken.

0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

@fvalvekens 

 

Je krijgt een digicorder enkel interactief door hem rechtstreeks op de Telenet router aan te sluiten. Dat kan eventueel  op een virtuele manier door op uw router IPTV of VLAN te gebruiken. Of dat kan en hoe dat dan moet op uw router weet ik niet, ik ken die niet.

 

Moest uw eigen router die mogelijkheden niet hebben is er geen andere oplossing dan een UTP kabel naar de Telenet router of powerlines. 

 

Maar die laatste optie heb je al en ben je niet tevreden over ... Tenzij er iets aan de powerlines scheelt. Als het gehuurde zijn kan je ze eens gaan omwisselen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fvalvekens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

mijn router is de "witte" router van telenet. de mesh-router is de Netgear Orbi-router RBR20.

Het zou wel spijtig zijn zou er geen andere oplossing voorhanden zijn met al deze technologie dan een kabel door mijn huis te moeten leggen...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

@fvalvekens  

Er is geen andere oplossing hiervoor. Je kan wel een switch gebruiken van uit je Telenet router en daar je Digicorder op hangen of eventueel powerlines gebruiken. Maar de digicorder dient met de router van telenet verbonden te zijn en niet via je eigen router / mesh systeem. Zelf heb ik ook een mesh systeem en heb de tv box en die is verbonden met een switch en de switch is verbonden met de E-router van Telenet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

@fvalvekens 

 

Ik heb eens de specs van uw Orbi router opgezocht en je kan daar een bridge of een VLAN op configureren. Doe dat. Verbind dan de gebruikte UTP poort op uw router met de digicorder dmv een UTP kabel.

Dat is de enige manier om uw digicorder interactief te krijgen zonder een aparte verbinding naar de telenet router te moeten maken.

 

Samengevat: uw digicorder moet met een UTP kabel verbonden worden, en dat 

  1. ofwel met uw eigen Orbi router, mits configuratie van één UTP poort als VLAN of Bridge
  2. ofwel rechtstreeks met de Telenet router in een willekeurige LAN poort

Een andere mogelijkheid is er niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

@fvalvekens 

 

Ik heb de manual online eens bekeken en in de Engelstalige versie moet je op pagina 82 en  83 zijn.

 

orbiiptv82.JPG

orbiiptv83.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fvalvekens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

Ok. Dan is de enigste oplossing die ik heb, omdat mijn digicorder in een andere ruimte staat dan mijn telenet en Orbi router, is een kabel gebruiken.

Ik kan mijn telenetrouter ook geen toegang forceren via het MAC adres van mijn digicorder?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

@fvalvekens 

 

Neen, jammer genoeg niet.

 

Echt waar, neem het van mij aan: de enige manier om een digicorder interactief te maken is door hem rechtstreeks met de Telenet router te verbinden met een UTP kabel. Dat mag dus wel ook een virtuele verbinding zijn (Bridging of IPTV) vanop een eigen router of ook via powerline, maar je zegt dat die hapert. Ga ze anders eens omwisselen in een shop.

 

Via WiFi kan niet.

 

Ach, mij schiet net iets te binnen. Er is wel nog een mogelijkheid. Je kan met speciale adapters uw netwerksignaal ook over de coax laten lopen. Vermits uw digicorder coax nodig heeft ga ik ervan uit dat die er wel is van aan de plaats waar de HGW staat tot aan de digicorder. De firma Hirschman bvb heeft die dingen in zijn gamma. Met de zoek functie kun je daar een en ander wel over vinden hier op dit forum. Ikzelf heb er geen ervaring mee.

 

Wellicht is dat nog een optie?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe digicorder interactief aansluiten via mesh netwerk

@fvalvekens  je kan zoeken in deze pdf : https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/C19j6K82MiS.pdf

daar staat beschreven hoe je IPTV kan opzetten met VLAN configuratie.

Dit zou moeten werken. Zelf heb ik een directe kabel naar mijn e-router getrokken.

Je kan wel eens proberen om een bepaalde poort op een vlan te zetten en die poort te configureren als iptv poort. Als je dit doet op de router en sateliet op dezelfde poort geeft die het signaal gewoon door.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes