Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

Hallo, gisteren probeerde ik bij mijn moeder de signaalswitch toe te passen op haar tv van Philips 20PF4121/01. Echter lukte het niet ondanks de richtlijnen op de website van telenet. Kan iemand me helpen met dit model van tv om de signaalswitch uit te voeren of is het nodig dat ze een nieuwe tv koopt? Onder menu vind ik : beeld-geluid-diversen-installatie-helderheid-kleur-contrast-scherpte-kleurtemperaruur.   Onder installatie (ik vermoed toch dat ik daar moet zijn) : taal-land-automatisch-handmatig-sorteren.... echter als ik automatisch kies wordt er wel gescand maar alles is terug als voordien. Alavst bedankt als julle kunnen helpen👍

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Signaalswitch Philips 20PF4121/01

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
NArys
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

hallo

 

na het succesvol doorlopen van de tv switchprocedure heb ik het probleem dat ik op de televisie geen volledig meer beeld verkrijg, enkel een gedeelte van het beeld wordt verkregen en dit op alle kanalen. Na controle van het digitaal signaal (via TV menu) stel ik vast dat dit van zeer slechte kwaliteit is. Weet niet of er nog anderen het zelfde probleem vaststellen? tevens TV is een Sonny.

IMG_20211006_144451.jpgIMG_20211006_143101.jpgIMG_20211006_143814.jpg

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01


@NArys  schreef:

hallo

 

na het succesvol doorlopen van de tv switchprocedure heb ik het probleem dat ik op de televisie geen volledig meer beeld verkrijg, enkel een gedeelte van het beeld wordt verkregen en dit op alle kanalen. Na controle van het digitaal signaal (via TV menu) stel ik vast dat dit van zeer slechte kwaliteit is. Weet niet of er nog anderen het zelfde probleem vaststellen? tevens TV is een Sonny.

 


Digitale TV is gevoelig voor storingen wanneer de signaal kwaliteit niet goed is. Er zal digital informatie missen om een volledig beeld op te kunnen bouwen.

Analoge TV is daar minder gevoelig voor. Daar treedt dan ruis op, maar soms is die niet sterk merkmaar.

Je controlleert het beste de coax kabel, en vooral de verbindingen. Schaf eventueel het beste een nieuwe kabel aan om die vanaf de wandcontactdoos (of de NUI) tot naar de TV te vervangen. Liefst met aangegoten connectors, niet die je er zelf op schroeft.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

kabels na kijken en f connector stekken of een versterker kan helpen moet wel begin van de kabel zitten niet op uiteinde heeft geen zin

te lange stukken kabel verwijderen

signaalkwaliteit balk moet groen zijn signaalsterkte ook groen  op de foto is nu rood

vroeger hebben mijn ouders ook een sony gehad 9 jaar geleden ik zie dat menu nog niet verandert is

een probleem dat je wel heb in de rode winkel in belgie veel oude modellen hebt tegen veel te duren prijzen en verkopers dat je lastig vallen omdat ze niet veel te doen

vanaf 2019 heb je de kans om over te schakelen dus je had 3 jaar tijd om een tv te kopen

de nieuwe modellen kan je gemakkelijk online kopen

in winkel zitten ze met oude stock

er is hier al veel over gesproken smart tv die niet werkten omdat ze al 3 jaar oud warren vanaf productie datum wordt geteld niet de aankoop datum

tijdens de voetbal van belgie verkocht een winkel tv's die je terug kreeg als de belgen veel punten maakte de modellen die ertussen zaten waren van 5 jaar oud en geen top merken natuurlijk

 

0 Likes