Beantwoorden
Gerdy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders

Woensdagmorgen zijn ze langs geweest om digitale TV te activeren. Het was een pre installatie want ik heb al jaren internet en telefoon bij Telenet. Ik heb de de digicorder zelf aangesloten. Alles verliep prima maar ik zie alleen beeld op kanalen, één, canvas, ketnet en bepaalde Franse zenders en nieuwszenders CNN en BBC-WORLD. Ik zie geen beeld op VTM, Vitaya, Caz, enz... Ik heb al reeds alle mogelijke probleemoplossingen geprobeerd. Het signaal is ook ok denk ik (ratio:42, BER:0.0, Kwaliteit: 100%, sterkte: 0.8 dBmV en foutieve pakketten:0)  De updates zijn ook uitgevoerd en er is ook niets mis met mijn HDMI-kabel want zoals gezegd ontvang ik bepaalde zenders zonder problemen. Meer zelfs, op VTM krijg ik geen beeld maar komt rechtsboven wel "DRUK ROOD" in beeld. Ook de TV-THEEK is raadpleegbaar maar van zodra ik een film wil bekijken zie ik ook geen beeld maar zie ik de tijdsbalk opschuiven.

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders

Vier mogelijkheden.

1. Je kijkt rechtstreek naar je tv en je hebt geen CI+ kaartje

2. Je kijkt via de de digicorder (bron op tv staat op hdmi) en de digicorder is niet aangesloten op het netwerk

3. De digicorder is (nog) niet geactiveerd).

4. De digicorder is defect

De zenders die je ziet zijn de FTA (free to air) zenders. Deze zenders zijn niet versluierd.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders

Laat uw TV min 30 min aan staan op VTM, het kan een tijdje duren eer uw TV of digicorder de codes krijgt om de gecodeerde zenders te decoderen. Dit is enkel de eerste keer nodig of als je de heel lang (bv 3 maanden) niet meer TV gekeken hebt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gerdy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders

Ik ben ondertussen langs geweest in een Telenet Center. Wat jullie hier zeggen kreeg ik daar ook te horen en blijkbaar was de activatie "digitale TV" niet in orde en kon ik inderdaad alleen analoge zenders bekijken. Ondertussen terug thuis en de decoder staat al halfuurtje op VTM. Voorlopig nog geen beeld. Wat een gedoe allemaal! Bellen, twitteren, naar de winkel rijden en dat gewoon om een TV-signaal werkend te krijgen. Hopelijk krijg ik het werkend voor vanavond. Ik mag hopen dat er hier toch wel een compensatie voor zal komen.

0 Likes
Gerdy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders

Na twee uur op VTM nog steeds geen beeld en opnieuw naar de winkel geweest. Blijkbaar is er heel zelden een DOA (Dead on Arrival). Maar mijn decoder was er dus zo eentje. Alles is ok nu. Nu eens kijken of er een compensatie vanaf kan.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders

Voor paar uur geen tv omdat je een kapotte decoder hebt gehad zal je niet snel compensatie krijgen, 

enige dat je krijgt zal een maand play zijn om te testen en 14 dagen Play more.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gerdy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders

Ik heb enkel TV erbij genomen omdat het WHOP-pakket goedkoper is met TV dan alleen telefoon en internet samen. Maar ik mag toch op zijn minst verwachten dat de decoder werkt. Maar je hebt gelijk een maand Play More, meer zat er niet in.

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Ik krijg geen beeld bij bepaalde zenders


@Master-Magic@  schreef:

Voor paar uur geen tv omdat je een kapotte decoder hebt gehad zal je niet snel compensatie krijgen


En terecht ook. 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes