Beantwoorden
JeroenP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Installatie basisopstelling

Ik ben kog geen klant voor tv en internet. Waar de aftakkabel mijn appartement binnenkomt is niet de plaats waar ik mijn tv wil zetten. Wordt de modem en netwerkverdeler geplaatst dicht bij de aftakkabel of dichtbij de tv? Welke kabels moet ik voorzien vanaf de aftakkabel tot aan mijn tv? Dit zou een kabellengte zijn van 11-13m, ik hoop dat dit geen probleem is?

0 Likes
8 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Installatie basisopstelling

De modem en netwerkverdeler worden gezet waar de kabel binnenkomt

Meet hoeveel coax kabel je nodig hebt tot tv moet juist zijn

De technieker gaat de kabel maken op juiste lengte 

Je zal ze zelf moeten vast zetten tegen muur lijmen of met hakjes dat moet je zelf kopen (afwerking moet je zelf doen )

Zorg dat er stroom is om modem en netwerkverdeler  aan te sluiten

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie basisopstelling

@JeroenP 

Daar waar je kabel binnen komt zal de NIU als de modem geplaatst worden.

Maar je kan perfect een coax kabel trekken binnen een nieuwe waar je eventueel wil waar je modem komt staan. Op die manier kan je dus zelf een beetje bepalen waar jij je modem wil hebben. Je dient wel een nieuwe coax te trekken voor je tv naar je NIU want die wordt dus geplaatst daar waar je kabel binnen komt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JeroenP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Installatie basisopstelling

Dus als ik een coax en een utp voorzie vanaf waar de kabel binnenkomt tot waar ik de tv en tv box zal zetten, kan de tv box gewoon aangesloten worden dan?

Dit lijkt mij het beste naar afwerking toe, want dan kan ik deze kabels verbergen in overzetplinten.

De vorige eigenaars hadden vanaf de aftakkabel een coax getrokken naar een andere kamer en die komt daar uit in een coax stopcontact. Hier stond hun modem en hun tv vlakbij. Echter is dit voor mij heel lastig omdat ik de kabels niet zo mooi kan verbergen tot waar ik de tv wil plaatsen.

0 Likes
JeroenP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Installatie basisopstelling

Dus als ik een coax en een utp voorzie vanaf waar de kabel binnenkomt tot waar ik de tv en tv box zal zetten, kan de tv box gewoon kunnen aangesloten worden dan?

Dit lijkt mij het beste naar afwerking toe, want dan kan ik deze kabels verbergen in overzetplinten.

De vorige eigenaars hadden vanaf de aftakkabel een coax getrokken naar een andere kamer en die komt daar uit in een coax stopcontact. Hier stond hun modem en hun tv vlakbij. Echter is dit voor mij heel lastig omdat ik de kabels niet zo mooi kan verbergen tot waar ik de tv wil plaatsen.

0 Likes
JeroenP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Installatie basisopstelling

Bedankt voor de reactie maar deze brochure had ik ook al gevonden. Ik zat echter nog met vragen voor mijn situatie.

Vorige eigenaars hadden het anders maar hun tv en modem stond ook ergens anders.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Installatie basisopstelling


@JeroenP  schreef:

Welke kabels moet ik voorzien vanaf de aftakkabel tot aan mijn tv?


UTP-kabel categorie 6A en coaxkabel FRNC6 (of FRNC TRI6).

zie ook pagina 35 https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-touch/nl/landingspaginas/verhuizen/pdf/werfbrochure....

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Installatie basisopstelling

Als je nu zelf kabels legt zal de technieker deze allemaal mooie aansluiten aan de netwerkverdeler en de modem

Overzetplinten is goed idee om weg te werken

De modem en netwerkverdeler wordt altijd gezet waar kabel binnen komt

Een tip de modem kan je altijd verplaatsen meer centraal deel in het huis

daarvoor moet een coax kabel van netwerkverdeler leggen op de plaats waar modem moet komen

voor de wifi is dit het beste natuurlijk

maar je moet ook een utp kabel trekken naar het eerste punt waar modem stond daar moet je dan een switch zetten

 

 

0 Likes