42425
netweters
|
18807
gesprekken
|
20304
vragen
|
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het instellen van mijn netwerk. Ik gebruik een Telenet-modem in combinatie met mijn eigen Asus RT-AX59U router, en ik wil mijn digicorders laten werken via mijn eigen netwerk. Momenteel werken ze alleen als ik ze rechtstreeks op de Telenet-modem aansluit, wat ik graag wil vermijden.
Zou het mogelijk kunnen zijn om dit via de LAN > IPTV-instellingen van de Asus-router te configureren.
Alle tips en stappenplannen zijn meer dan welkom! 😊
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Senne
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Digicorders werkend krijgen achter Asus RT-A59U router
Je krijgt een digicorder enkel interactief door hem rechtstreeks op de Telenet router aan te sluiten.
@Marc9820 schreef:Je krijgt een digicorder enkel interactief door hem rechtstreeks op de Telenet router aan te sluiten.
"rechtsreeks" is niet noodzakelijk, zolang de WAN kant van de router jouw decoders ziet. Dat kan bijvoorbeeld door:
Geen idee of de Asus RT-AX59U dit kan (een eenvoudige bridge naar de WAN) ...
Het ideale geval zou zijn als je een bridge (eigenlijk een "Mac passtrough") zou kunnen instellen, zodat:
Ikzelf heb een eMTA modem van Telenet, dus zonder router gedeelte. Mijn twee digicorders zijn rechtstreeks op de modem aangesloten en zitten dus niet in mijn eigen netwerk. Enige verschil met aansluiten via een Telenet combo modem/router is dat mijn digicorders enkel een 10.X adres krijgen
Maar mijn vraag aan jou: wat is de reden dat jij uw digicorders in uw eigen netwerk wil hebben? Je kan er toch niks anders mee doen, ook al doe je dat via een VLAN (dan zit hij trouwens virtueel ook niet in uw netwerk, dus wat is de winst of het voordeel voor u?)
Een van de twee digicorders staat aan de andere kant van het huis en een tweede kabel naar daar trekken gaat niet. Het probleem is er hangen ook pc's en een access point aan die wel op mijn eigen network moeten dus dan denk ik dat de enige optie is de digicorders ook aan dit netwerk te hangen.
Inderdaad, @Senne1009 , dan ga je moeten werken met een VLAN / bridge waardoor je virtueel op een andere kabel zit, rechtstreeks op de Telenet router. De juiste methode / settings om dat te doen voor uw router (als die het aankan, maar ik vermoed van wel), daar kan ik u helaas niet mee helpen ...
@Senne1009 schreef:
- Is het mogelijk om de digicorders werkend te krijgen via de LAN > IPTV-instellingen op de Asus RT-AX59U?😊
Pas op: "IPTV" is niet hetzelfde als "interactieve TV"
Bij een digicorder heb je alleen interactiviteit nodig, het beeld komt niet via IPTV maar via de coax
@Senne1009 schreef:Een van de twee digicorders staat aan de andere kant van het huis en een tweede kabel naar daar trekken gaat niet. Het probleem is er hangen ook pc's en een access point aan die wel op mijn eigen network moeten dus dan denk ik dat de enige optie is de digicorders ook aan dit netwerk te hangen.
In dit geval kan je beter jouw digicorders inruilen voor 2 TV Boxen
Is nog goedkoper ook (de 2de TV kost slechts 5.27€ per maand, een extra digicorder kost 10.29€ per maand)
Je kan dan kiezen tussen
In beide gevallen kan je deze aanluiten op jouw eigen lokaal netwerk. Probleem opgelost 😊
wat ook kan is 3? meshpods aankopen, en eentje aan de telenet modem zetten en eentje aan elke van de 2? digicorders, dan kunnen ze draadloos nog wel aan de modem zonder de kabels te moeten delen. als de afstand en budget dit toelaat. of werken met moca aan de modem en aan de corders, een fysiek gescheiden netwerkje dus ook maar dan via de coax kabels. hiervoor heb je dan weer wel 3? moca adapters voor nodig