Beantwoorden
Elien3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Interactiviteit op Decoder niet in orde

Hallo

 

De tv geeft al enkele dagen aan dat de netwerkkabel niet aangesloten is.
TV en digicorder, opnames werken maar ik kan niet binnen het menu naar mijn tv of netflix.
Netflix en internet werken wel als ik via het menu van de tv zelf ga.
Ik heb een andere netwerkkabel geprobeerd waarvan ik zeker ben dat deze werkt en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb alle apperaten van de stroom gehaald en terug opgestart, nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand nog een idee aan wat het kan liggen en wat ik kan doen?

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Melding Netwerkkabel niet aangesloten op tv

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Interactiviteit op Decoder niet in orde

Ik veronderstel dat je TV aangesloten is met een netwerkkabel en je digicorder ook nog eens. Dus 2 aparte verbindingen. Dit zou toch moeten. Je digicorder zou een IPadres moeten hebben beginnend met 10.x.x.x en in home met 192.168.0.x. Uw TV een IPadres 192.168.0.y.

Als het een TVbox is dan zouden uw TV en uw box elk een aparte aansluiting moeten hebben met elk een apart IPadres. Eventueel vanuit een switch.

Dus zo:

kabel die van de modem/router komt ---> switch -----> naar TV

                                                                  switch ------> naar box of digicorder.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Interactiviteit op Decoder niet in orde

Welke TV ?

Welke digicorder ? 

Werkt het internet op uw TV?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Interactiviteit op Decoder niet in orde

trek de stroom uit 5 min van de digicorder

laat rustig op starten

kijk de internet kabel na trek uit en steek terug in het  toestel

doe een test met andere kabel (internet)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Interactiviteit op Decoder niet in orde

@luc55 

...knip ....Ik heb een andere netwerkkabel geprobeerd waarvan ik zeker ben dat deze werkt en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb alle apperaten van de stroom gehaald en terug opgestart, nog steeds hetzelfde probleem.

....knip

 

Dat heeft de topic starter al geprobeerd maar heeft niet geholpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Interactiviteit op Decoder niet in orde

Van waar vertrekt de netwerkkabel naar je tv en van je Digicorder? Controleer elke aansluitingspunt tussen de router/modem van Telenet en tv en Digicorder.  Je mag nergens de netwerkkabel kunnen uittrekken zonder het lipje naar beneden te duwen.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Interactiviteit op Decoder niet in orde

Dus al ik het goed begrijp:

- de TV zelf heeft een internet verbinding. Deze lijkt in orde. Je kunt de TV app Netflix gebruiken, en hebt andere apps die internet toegang hebben.

- op de 'decoder' is internet connectiviteit niet mogelijk. Netflix werkt niet. Opnames en live TV wel.

 

Ik vemoed dat het geen digibox, maar een digicorder betreft, waarbij de opnames lokaal staan. Correct? Geef anders even het modelnummer door van je "digiding". Indien het een digicorder is, kan het kloppen; live TV komt via de coax, opnames van de harde schijf. Er is geen internet nodig voor die functies.

 

Vertekken beide kabels rechtstreeks vanaf de TV of digicorder naar de HGW/modem, of zit er nog apparatuur tussen?

 

Wissels anders eens de kabels van de TV en de digicorder om.

Als het probleem dan ook bij de digicorder blijft bestaan neem je het beste contact op met de Telenet helpdesk. Zij kunnen dan de setup nakijken om deze weer interactief te maken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes