Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

Als ik naar een Intermet Radio Live.Stream luister , dan gebeurt dat die soms plots valt ? En dat is niet altijd erg leuk.

Nu heb ik op Internet gelezen , dat zou te wijten zijn aan DNS ?

En omdat die aangeboden wordt door de Provider , zou je dat DNS ip adres dan moeten gaam wijzigen , is er iemand die mij wat verder mee kan helpen hiermee. En kan je diy bv ook aanpassen in de modem ?

Dit had ik oa gelezen : Spotify gebruik ik niet.

Als u voldoende internettoegang heeft en u ondervindt geen noemenswaardige problemen met andere internetdiensten zoals bijvoorbeeld Spotify, kan dit te wijten zijn aan de standaard DNS-server van uw internetprovider. Daarom kunt u proberen om over te schakelen naar een andere DNS.

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Internet Live stream (valt soms uit ?) en DNS aanpassen

 

Tags (3)
0 Likes
10 reacties
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 239
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

heb je al eens het radiostation zelf bezocht en van daaruit geluisterd? misschien als je dit momenteel over een browser gebruikt light het daaraan - ikzelf gebruik ook livestream webradio's over telenet en geen problemen mee, maar doe dit rechtstreeks vanop de webradio hun browser websream player of nog beter stream URL 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

Luister je draadloos naar die stream?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

@Ex-Netweter het probleem dat je hier aanhaalde is een gekend probleem voor buitenlandse radiozenders of radiozenders die streamen via buitenlandse servers of radio oplossingen.

Mijn schoonpa had dit ook en heb gewoon op zijn router de dns aangepast naar 1.1.1.1. en alternatief 1.0.0.1 en alles werkt terug naar behoren. Je kan dit ook op uw pc aanpassen, maar dan is het alleen lokaal op uw pc dat deze instelling staat. Anders is het voor alle geconnecteerde toestellen op uw netwerk.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

Bedankt voor jullie reacties en tips. Daar ga ik zeker iets mee doen.

Ik zit  vaak te luisteren naar een lokaal radlio station uit de VS,. Dat even snel gaan bezoekem om te gaan luisteren zal lastig zijn , tis maar ruim 5.000  km van hier hihi.

Maar wat ik ervaar is , dat de stream het meest weg valt , als ik merk dat het druk is op het web.

Dan valt het vaak uit. Ik luister via Fire Fox. en de strem is via eem webplayer en bv niet via eem ip adres dat je in een stand alone speler zoals VLC afspeelt.

Dat ga ik wel eens vragen want de programma leider is een goeie vriend van me geworden. En dat zal ik denk ik wel krijgen ?

En ja als ik bv eens naar bv een stream uit ons eigen land luister dan is er niks aan dr hand, als ik bv. In Australie luister dan valt dat ook zelden weg, 

Het moet veemoed ik wel iets te maken hebben met severs ?

Die instelling ga ik zeker proberen, Bedankt aan beide.

Ps sorry voor de fouten ik antwoord via smartphone met van die piep klieine letters en dat schrijift lastig.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

Dat is nu juist het probleem , ze hebben geen ip adres dat je kan gebruiken om een alleenstaande speler te gebruiken. Dat heb ik vroeger wel eens kunnen achter halen na lang zoeken. En dat moeten ze veranderd hebben vermoed ik of zo ? want plots werkte dat niet meer in VLC. Dus de vraag is hoe kom ik er nu achter aan dat ip adres , zodat ik een losse speler kan gebruiken ?

En ik wilde men DNS instellen op de pc. Maar ik zie plots men netwerken niet meer ? vroeger wel , zou dit te wijten zijn aan de updates van Mircosoft die heel vaak dingen op zeep helpt. En dan moet je weet ik niet wat doen , om dat op te lossen. Ik heb wel een zekere basis van pc's maar tegen over een expert is dat echt niet het geval.

Misschien heb je enkele tips voor mij ? dat zou erg welkom zijn.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

In terminal venster (cmd)

ping -4 url_van_radio

ping -6 url_van_radio

 

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 239
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

heb je de dns aangepast door bv de 1.1.1.1 App te gebruiken, of in de instelllingen van uw netwerkkaart. bij de app legt uw computer één directe verbinding naar de vpn server om vandaaruit internet toegang te gebruiken en als gevolg is deze dus enkel geconnecteerd met het vpn internet aan het einde van de vpn niet meer met het lokale netwerk. om lokaal op je thuisnetwerk te kunnen werken moet je deze dus uitschakelen. als je in de computer of gsm de netwerkkaartinstellingen de dns aanpast en niet de vpn ap dit laat doen zou het lokale netwerk nog bereikbaar moeten zijn. maar dan heb je geen ander startpunt online voor de pc, enkel een andere naamserver ( niet deze van telenet) in welke mate dat kan helpen voor de webradio weet ik niet )  een optie dewelke je misschien kan helpen, als het een amerikaanse webradio is, is de browserextensie ' hola ' te gebruiken, en daar een amerikaanse uitgangs server in te selecteren, dan krijg je ook een andere routing op het internet dewelke misschien beter werkt dan de standaard vanop telenet naar amerika. hier hetzelfde als met elke vpn app , zolang deze ingeschakeld is , is je computers beginadres op het internet dus niet meer je thuisadres, maar een adres in lokatie naar keuze in de app, en zolang deze ingeschakeld is kan je dus ook geen telenet tv meer gebruiken ed. omdat je hiervoor 'in belgie ' moet zitten met uw computer , denk ik. dus in hola, op amerika zetten, kan het oplossen als je via de brower luistert. in hoeverre dat nog gratis te gebruiken is weet ik niet, lang lang geleden was dat gratis en erna per halfuur ofzo denk ik. ik maak er zelf geen gebruik meer van hier, maar ,; zoek het eens  op 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

Tv heb ik niet dus al simpel , die ' hola ' daar ga ik eens opzoeken en zien wat dat doet ? En anders een VPN betalen. Eerst heb ik Nord VPN gehad in het begin (na sukkel periode) ging dat heel goed.

Maar een tijd later het eene probleem na het andere , als je hulp vraagt via mail krijg je binnem de 24 u antwoord. 

Maar hun uitleg vond ik niet altijd helder genoeg. En de laatste maanfen voor dat block opnieuw had moeten.l betalen , werkte het slecht en anteoord kreeg ik niet eens meer.

Dus niet meer gebruikt. Dus als ik weer een zou gebruiken zal het Nord niet meer zijn.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

Nee via UTP

0 Likes

Internet Live stream valt soms uit door foutieve DNS?

Via mijn Smartphone is het Live Stream probleem opgelost. Dat heb ik gedaan door een App te downloaden via Google Play Store. De naam van die App noemt.

USA Rafio en daar de Call Letters in te vullen van het Radio Staton waar ik graag naar luister,

In de VS hebben Radio Stations geen Naam , zoals wij hier in Europa kennen. Maar zebl gebruiken Call Letters.

Een Radio Station begint met de letters met een W dan is dit ten Oosten van de Missespie Revier. Die ligt in het midden.

Als de letter met een K begint dan is dat ten Westen gelegen. Wie in het midden vsn de VS woont , kan dan een keuze maken uit ofwel W ofwel K,

Nu het probleem oplossen op den Desk Top PC. Of de Bleuthoot vam de Smartpgone aan de pc hangenn , dat zou vermoed ook moeten werken ? Dat moet ik uittesten.

Ik zit nu al enkele uren na elkaar te luuisteren en er amper een onderbreking geweest. Dat is ok,