Beantwoorden
Max1959
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?

Is er een risico dat een smart TV besmet geraakt door een virus. Zo ja, hoe kan dit verholpen worden ? Verhelpt telenet security dit ?

 

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?

@Max1959 

Ik dacht niet dat er veel kans is dat je dat overkomt. Als het moet voorkomen worden door Telenet security pack ga je wel pech hebben. Dat gaat daar niets aan voorkomen.

Ik zou doen als de meesten: er geen zorgen over maken.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?


@Max1959  schreef:

Is er een risico dat een smart TV besmet geraakt door een virus. Zo ja, hoe kan dit verholpen worden ? Verhelpt telenet security dit ?

 


Misschien als je een app download van het net (dat je niet via het menu van je smart tv hebt) en het dan via usb wilt installeren, is het in mijn ogen mogelijk.
Maar als de makers van het virus er dan veel aan hebben ...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?

@Max1959  Ja de tv kan besmet worden.

Als je de browser op de tv gebruikt, niet om op het even wat klikken. Verder moet je vertrouwen hebben om de ingebouwde anti virus (een aantal merken hebben dat). Als het een Android tv is, kan je misschien een andere antivirus instellen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?

Ik vermoed dat er wel virussen gemaakt zouden kunnen worden voor smart tv's, maar dat dit de moeite niet loont voor de maker.

 

Bijvoorbeeld: er zijn heel wat Android smartphones (ik dacht meer dan 1 miljard of zelfs het dubbele) en heel wat van die toestellen zijn kwetsbaar, omdat ze geen veiligheidsupdates (meer) krijgen. En toch is er tot op heden nog geen aanval op grote schaal gebeurd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?

Ik vermoed dat alles wat via internet werkt kan besmet geraken. Maar bij een TV zie ik er niet het nut van in wat een hacker hiermee kan bereiken. Smartphones daarentegen zijn wel interessanter natuurlijk omdat daar meer gegevens te rapen vallen. 

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?

Een jaar of twee geleden (ik ben de tel kwijt) was het in het nieuws dat er een grote botnet was met iot's en ook smart tv's.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan een Smart TV besmet geraken door een virus?

Bedankt, @janne_man. Ik heb even gezocht op 'botnet iot smart tv' en dat gaf heel wat interessante informatie. Zelfs artikels van maart 2019 over een botnet! 😮


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.