24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hoe kan ik bovenvermelde zenders handmatig toevoegen?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: TV-Oost en ATV handmatig toevoegen (digicorder)
@Petermichael Dat gaat niet, je regionale zender wordt via je postcode op je woonplaats beslist, als je op de grens woont van een gemeente waar 2 zenders beschikbaar zijn kan je er 2 hebben, maar zelf kiezen kan niet.
wel kan je de nieuws filmpjes van de verschilllende regionale zenders bekijken via terug kijk tv normaal gezien.
je kan je postcode verzetten naar de andere regio bij het initieel instellen van de digicorder om de andere zender te kunnen kijken. elke keer wisselen is wel niet praktisch. of tv met een kaartje gebruiken dan heb je ze misschien ook alle2 dacht ik. ik heb ringTV en TVoost erop, en op de digicorder alleen tv-oost denk ik. maar je kan dus enkel effectief de zenders kijken welke zich in je regio op de kabel bevinden. de anderen blijven zwart. in de lijst van de ci+ module zie ik ook AVS gent enzo maar die andere zijn te ver van waar ik woon en werken niet
Je hebt via een Digibox, Digicorder of TV-box enkel toegang tot de regionale zender van jouw regio.
Als je in regio Antwerpen woont dan zou je ATV moeten vinden op zendernummer 8. Woon je in het oosten van Oost-Vlaanderen dan zal je TV Oost vinden op zendernummer 8. Woon je elders dan zie je een andere zender.
Woon je in een grensgebied dan bestaat er een kans dat je door het aanpassen van de regiocode een andere regionale zender kan bekijken, maar nogsteeds maar 1 zender.
Regionale Vlaamse zenders Telenet TV:
ATV (Antwerpen)
AVS (Eeklo, Gent, Oudenaarde)
BRUZZ (Brussel)
Focus (West-Vlaanderen)
Ring TV (Halle, Vilvoorde)
ROB (Vlaamse Brabant)
RTV (Geel, Herenthout, Mechelen, Turnhout)
TV Limburg
TV Oost (Dendermonde, Sint-Niklaas)
WTV (West-Vlaanderen)
@WG94 schreef:Woon je in een grensgebied dan bestaat er een kans dat je door het aanpassen van de regiocode een andere regionale zender kan bekijken, maar nog steeds maar 1 zender.
Hier in Waregem (grens met Oost-Vlaanderen) ontvangen we WTV en AVS Eeklo. Gezien de grillige grens tussen Waregem (West-Vl) en Zulte (Oost-Vl) zijn huizen van beide provincies op dezelfde coax kabel aangesloten ...
Idem met telefoon: vele huizen in het Z-W van Zulte hebben een 056 60xxxx nummer, hoewel Oost-Vlaanderen.
Een truukje om beide zenders te ontvangen, zonder gebruik van een CI-module:
Door te bron te switchen tussen "TV" en "HDMI" (decoder) kan je beide zenders zien.
Voorwaarde is natuurlijk dat jouw decoder en jouw TV beide op de coax aangesloten zijn.
goede manier daar had ik nog niet aan gedacht - als ik er aan mag toevoegen, wel wel, het op deze wijze realiseren is enkel mogelijk als de tv dvb-c ondersteunt. en het beeld zal SD lagere definitie zijn. als de tv ook ci+ ondersteunt met een kaartje zal het beter beeld zijn. wel extra kost dan; met een 2de digicorder kan je ze ook beiden laten verschillen
jammer ivm tv oost, hun website is vernieuwd en nu kan de journaallus niet meer herbekeken worden voor zover ik weet. en de telenet digicorder heeft ook geen terugkijk tv daarvan
ik gebruik de app niet , nog niet aan gedacht ; als het daar wel kan thanks om dat te laten weten.
neen niet op de digicorder
toch niet in terugkijktv
edit:
maar nu even verdegezocht op de digicorder, en
ik zag nu wel dat in de tv-theek je het nieuws van alle regionale zenders gewoon kan bestellen !
dus dat is een leuke ontdekking
dat is ook al zeker makkelijker dan naar hun websites te surfen om te kijken
maar precies wel geen van de vroegere afleveringen enkel die van de dag zelf
(wel van alle zenders)
als terugkijken volgens jou in de tv-app wel kan dus , top . maar is dat daar dan ook voor alle zenders of enkel 1 ?
edit:
app geinstalleerd op te kijken
antwoord hierop :
voor alle regionale zenders, maar niet verder dan 1 week