Beantwoorden
Petermichael
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! Pionier It's your fifth party!

Kan ik TV-Oost & ATV handmatig toevoegen op Digicorder?

Hoe kan ik bovenvermelde zenders handmatig toevoegen?

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: TV-Oost en ATV handmatig toevoegen (digicorder)

0 Likes
9 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Petermichael  Dat gaat niet, je regionale zender wordt via je postcode op je woonplaats beslist, als je op de grens woont van een gemeente waar 2 zenders beschikbaar zijn kan je er 2 hebben, maar zelf kiezen kan niet.

wel kan je de nieuws filmpjes van de verschilllende regionale zenders bekijken via terug kijk tv normaal gezien.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

je kan je postcode verzetten naar de andere regio bij het initieel instellen van de digicorder om de andere zender te kunnen kijken. elke keer wisselen is wel niet praktisch. of tv met een kaartje gebruiken dan heb je ze misschien ook alle2 dacht ik. ik heb ringTV en TVoost erop, en op de digicorder alleen tv-oost denk ik. maar je kan dus enkel effectief de zenders kijken welke zich in je regio op de kabel bevinden. de anderen blijven zwart. in de lijst van de ci+ module zie ik ook AVS gent enzo maar die andere zijn te ver van waar ik woon en werken niet

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je hebt via een Digibox, Digicorder of TV-box enkel toegang tot de regionale zender van jouw regio.

Als je in regio Antwerpen woont dan zou je ATV moeten vinden op zendernummer 8. Woon je in het oosten van Oost-Vlaanderen dan zal je TV Oost vinden op zendernummer 8. Woon je elders dan zie je een andere zender.

Woon je in een grensgebied dan bestaat er een kans dat je door het aanpassen van de regiocode een andere regionale zender kan bekijken, maar nogsteeds maar 1 zender.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
K-330
Experienced Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Regionale Vlaamse zenders Telenet TV:
ATV (Antwerpen)

AVS (Eeklo, Gent, Oudenaarde)

BRUZZ (Brussel)

Focus (West-Vlaanderen)

Ring TV (Halle, Vilvoorde)

ROB (Vlaamse Brabant)

RTV (Geel, Herenthout, Mechelen, Turnhout)

TV Limburg

TV Oost (Dendermonde, Sint-Niklaas)

WTV (West-Vlaanderen)

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/zenders/welke-zenders-bied...

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@WG94  schreef:

Woon je in een grensgebied dan bestaat er een kans dat je door het aanpassen van de regiocode een andere regionale zender kan bekijken, maar nog steeds maar 1 zender.

Hier in Waregem (grens met Oost-Vlaanderen) ontvangen we WTV en AVS Eeklo. Gezien de grillige grens tussen Waregem (West-Vl) en Zulte (Oost-Vl) zijn huizen van beide provincies op dezelfde coax kabel aangesloten  ...

Idem met telefoon: vele huizen in het Z-W van Zulte hebben een 056 60xxxx nummer, hoewel Oost-Vlaanderen.

Een truukje om beide zenders te ontvangen, zonder gebruik van een CI-module:

• zoek op jouw TV toestel het Compact Signaal. De zender "Regionale TV" is dan de regionale zender van jouw regio (vb WTV)
  • stel je Digibox, Digicorder of TV-box in op de andere regio. Hier vind je op kanaal 8 de andere regionale zender (vb AVS Eeklo)

Door te bron te switchen tussen "TV" en "HDMI" (decoder) kan je beide zenders zien.

Voorwaarde is natuurlijk dat jouw decoder en jouw TV beide op de coax aangesloten zijn. 

thomasdb

goede manier daar had ik  nog niet aan gedacht - als ik er aan mag toevoegen, wel wel, het op deze wijze realiseren is  enkel mogelijk als de tv dvb-c ondersteunt. en het beeld zal SD lagere definitie zijn. als de tv ook ci+ ondersteunt met een kaartje zal het beter beeld zijn. wel extra kost dan; met een 2de digicorder kan je ze ook beiden laten verschillen

0 Likes
thomasdb

jammer ivm tv oost, hun website is vernieuwd en nu kan de journaallus niet meer herbekeken worden voor zover ik weet. en de telenet digicorder heeft ook geen terugkijk tv daarvan

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

In de zenderzone op de TV-box en TV-app wel, niet op de Digicorder dan?

IMG_7016.png

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
thomasdb

ik gebruik de app niet , nog niet aan gedacht ; als het daar wel kan thanks om dat te laten weten.

neen niet op de digicorder

toch niet in terugkijktv

edit:

maar nu even verdegezocht op de digicorder, en

ik zag nu wel dat in de tv-theek je het nieuws van alle regionale zenders gewoon kan bestellen ! 

dus dat is een leuke ontdekking 

dat is ook al zeker makkelijker dan naar hun websites te surfen om te kijken

maar precies wel geen van de vroegere afleveringen enkel die van de dag zelf 

(wel van alle zenders)

als terugkijken volgens jou in de tv-app wel kan dus , top . maar is dat daar dan ook voor alle zenders of enkel 1 ?

edit:

app geinstalleerd op te kijken

antwoord hierop : 

voor alle regionale zenders, maar niet verder dan 1 week

0 Likes