Beantwoorden
ElsB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Kan internet van Telenet op een glasvezelkabel?

Hallo

 

Binnenkort verhuizen wij naar ons nieuwbouwhuis. De bouwpromotor heeft standaard een glasvezelkabel (van Belgacom) voorzien. Kan internet van Telenet daar direct op worden aangesloten of moeten wij nog een aftakkabel voorzien? Wij hebben btw geen TV of telefoon en zijn dat ook niet van plan.

 

Is het in een huis met enkel gelijkvloers en 1e verdiep nodig om een wifibooster te kopen? De modem en co komt op het gelijkvloers in de traphal.

 

Is het ook mogelijk om bij verhuis alle toebehoren (modem en co) nieuw te kopen? Deze van waar we nu wonen gaan al heel lang mee en het internet is hier nogal traag. Ik wil precies liever een goede start maken in het nieuwe huis. Is een comfortinstallatie overkill of handig? Ik ben geen IT-kenner, maar mist een goed stappenplan lukken de meeste installaties wel. Wat is de prijs van zo'n installatie (voor enkel internet), dat vind ik precies nergens op de site. 

 

Hartelijk dank voor jullie info

Els

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan internet van Telenet op een glasvezelkabel?

Nogal wat van de antwoorden op uw vragen hangen af van welk product u gaat nemen. Je kan je best al een idee vormen door de website ven telenet te doorlopen.

Aankopen van nieuwe modem en co gaat niet lukken wat dat krijg je erbij.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan internet van Telenet op een glasvezelkabel?

Dat is een Belgacom aansluiting. De bouwheer moet ook een Telenet aansluiting voorzien. Telenet zal niet aansluiten op de glasvezelkabel van Belgacom. De bouwheer krijgt daar normaal gezien zowel van Telenet als van Belgacom speciale tussenkomst voor.

Eigenlijk is de Telenet aansluiting vrij eenvoudig te voorzien. Je zoekt in de straat, normaal gezien om de 4 huizen naar een grijs aansluitpunt (+- 30 cm hoog en 30 cm breed en 20 cm diep). Een coax kabel moet voorzien worden vanuit het huis 60 cm onder de grond recht naar de rooilijn en lang genoeg voor aansluiting tot aan het bakje. Graafwerken op straat moet u zich niet aantrekken, Telenet doet dat. Verder moet je niets doen tot een maand of 2-3 voor je verhuis. Dan vraag je een verhuis aan naar je nieuwe woonst. Erbij vermelden dat er x aantal meter graafwerken op straat zijn. Dan hebben ze de tijd om de aansluiting op de juiste datum te doen. Eerst komen ze de kabel ingraven en aansluiten en dan op de afgesproken dag doen ze de binnen installatie.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan internet van Telenet op een glasvezelkabel?

@ElsB, dag Els! Wat @igvfer hierboven aangaf, klopt. Telenet kan niet aansluiten op een Proximus aansluiting, we werken namelijk via een andere kabel dan hen. Ik deel graag nog even de pagina op de Telenet klantenservice waar je meer info, over welke buitenbekabeling je moet voorzien en hoe die gelegd moet worden, kan terugvinden.

Veel succes met de verhuis en de nieuwbouw! Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dario123
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Kan internet van Telenet op een glasvezelkabel?

Volgens mij klopt dit niet... Glasvezel kan alles aan dacht ik, het voordeel is net dat je niet afhankelijk bent van 1 provider of allemaal aparte kabels moet voorzien (heb ik me laten vertellen). Glasvezel blijft glasvezel. Een gewone aansluiting daarentegen is iets anders.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan internet van Telenet op een glasvezelkabel?

@Dario123 

Misschien kan het wel, maar "mag" het ook?

Men moet ook de toelating hebben om het te gebruiken. Voor die toelating gaat men ook "moeten" betalen. Nog een vraagje: "wil" men dat ook?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan internet van Telenet op een glasvezelkabel?

@Dario123Maar je provider moet wel zorgen dat de nodige signalen op die kabel komen. Net zoals Proximus nu zijn signalen niet op de Telenetkabel mag/kan zetten en Orange wel. Kan en mag Telenet zijn signalen niet via een Proximus lijn sturen. Uiteraard kan alles op een glasvezel zie maar naar alles die via glasvezel onder de oceaan gestuurd wordt richting Azië, Amerika, Afrika. Maar lokaal is het uw provider die bepaalt hoe en wat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.