Beantwoorden
ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Hallo, Ik had een klein vraagje i.v.m een HGW en modem: Kan je als privé klant van HGW naar een Modem-Only stappen? Zoja hoeveel externe ip's kan ik dan krijgen en zit er ook een telefoon aansluiting op?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Kuno Claes.

Tags (2)
0 Likes
11 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Dat is geen enkel probleem. Je neemt best wel op voorhand contact op met een Telenet Center, zo ben je zeker dat ze een modem-only op voorraad hebben. Ik heb gehoord dat er soms wat moeilijk gedaan wordt, maar je kan zo'n HGW dus gewoon omruilen voor een modem-only en daar kan je de telefoon gewoon op aansluiten.

 

Ik meen dat je minstens 2 externe IP's krijgt, maar dat weet ik niet zeker. Als je een digibox/digicorder hebt, dan heb je wel nog een switch nodig.Beantwoorden

 

Dus:

 

modem-only

> switch

  >> digicorder/digibox

  >> router

 

Edit: Als de router het ondersteunt, dan zou je de digicorder/digibox aan de router kunnen koppelen via IPTV, maar dat gaat mijn petje te boven. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Normaal gezien krijg je max. 5 variabele publieke IP's. Is dat nuttig? Je gebruikt er toch meestal maar 1 van en dat is deze die aan je router wordt toegekend. De IP van je digibox/corder ligt in een totaal andere range. Telenet steekt deze in een private network reeks (10.x.x.x). Dit wil zeggen dat je maximum 5 apparaten rechtstreeks op het internet kan connecteren. Dat wordt dan lastig als je bijvoorbeeld een netwerkprinter en een NAS wil aansluiten. Dat is ook de reden waarom er een router geplaatst wordt, je creëert een intern netwerk om al deze apparaten onderling te verbinden.

Je mag ook niet denken dat 5 aparte IP adressen, 5 aparte verbindingen aan bijvoorbeeld 200 Mbps zullen geven.

Telefoon aansluiting (2) zit er zeker op. Je kan 2 nummers hebben per modem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Dankje dan zal ik in het weekend die gaan omruilen. Dan kan ik mijn server een ander ip geven

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Als je uw server rechtstreeks op de modem zal aansluiten dan krijg je een publiek IP adres maar dat kan je zelf niet kiezen. Je zal hoe dan ook een DDNS domeinnaam moeten aanschaffen om het goed te laten werken.

Je kan je server nu ook al laten werken op de Home Gateway, met DDNS domeinnaam en de nodige portforwarding, afhankelijk welke services je wil aanbieden. Is dit enkel als webserver dan voltstaat poort 80.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

@ClaesOnline je zou misschien eens uit de doeken kunnen doen wat precies uw behoefte is, dus wat je eigenlijk wil bereiken. Heb je behoefte aan veel publieke adressen? Indien ja, waarom? Of wil je gewoon zelf uitgebreide controle over je eigen netwerk? enz ...

 

Indien je uw behoefte hier duidelijk uitdrukt kun je een gemotiveerd en onderbouwd antwoord krijgen waarmee je dan aan de slag kan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?


@sb@  schreef:

Dat is geen enkel probleem. Je neemt best wel op voorhand contact op met een Telenet Center, zo ben je zeker dat ze een modem-only op voorraad hebben. Ik heb gehoord dat er soms wat moeilijk gedaan wordt, maar je kan zo'n HGW dus gewoon omruilen voor een modem-only en daar kan je de telefoon gewoon op aansluiten.

 

Ik meen dat je minstens 2 externe IP's krijgt, maar dat weet ik niet zeker. Als je een digibox/digicorder hebt, dan heb je wel nog een switch nodig.Beantwoorden

 

Dus:

 

modem-only

> switch

  >> digicorder/digibox

  >> router

 

Edit: Als de router het ondersteunt, dan zou je de digicorder/digibox aan de router kunnen koppelen via IPTV, maar dat gaat mijn petje te boven. 🙂


Bedoel je misschien VLAN i.p.v. IPTV ?

 

De "modem-only"-modems bij de Telenet Centers dienen als vervanging indien een Telenet Businessklant een defecte modem heeft of een abonnement met een vast ip adres neemt.
Daarom dat Telenet Centers dit niet graag meegeven, want als hun voorraad modem-only's op is, dan kan er een Business klant in de kou komen te staan.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Klopt op zich  wel wat je zegt. Een Center heeft een beperkt aantal modem only op stock. Deze stock wordt automatisch bijgehouden als ze eentje meegeven en registreren/activeren. Er wordt voor elk artikel een minimum en maximum stock aan gehouden. Normaal gezien wordt die elke week aangevuld.  @Area57_1 Dus de kans is erg klein dat hetgeen je zegt gebeurt. Als ze in een Center zonder zitten is het meestal omdat ze de procedures niet gevolgd hebben en hun stock bijgevolg niet klopt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?


@Area57_1@  schreef:


Bedoel je misschien VLAN i.p.v. IPTV ?


Geen idee, maar ik meen dat ik ergens op dit forum gelezen dat VLAN en IPTV (ongeveer?) hetzelfde zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Telenet centers hebben steeds voldoende modem only's in voorraad

Net zoals HGW

Ruilen van HGW naar modem only mag  geen enkel probleem zijn,ook al ben je particuliere klant.

 
https://speedof.me/show.php?img=180624125136-7640.png

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

 
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Kan je als privé klant van HGW naar modem only?

Ik ben ook eens heel benieuwd naar de reden waarom je een modem only zou willen.

Tegenwoordig is dat de go-to indien je denkt iets niet te kunnen doen.

 

Misschien dat de community hier een andere oplossing heeft voor jouw probleem / wens.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --