Beantwoorden
Kamilski0
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Hallo kom met zo probleem dan bij me gebeurd kortsluiting en ik denk dat schuld ligt aan coaxkabel, eerste hebben we gedaan alle toestelen uit stopcontacten uitgehaald en één per één testen en kwam tijd op netwerkverdeler en bom alles uit licht alles dus gebeurd op algemene, dus ja oké probleem aan die netwerkverdeler maar keb nog die andere kabels uitgetrokken en zonder die kabels voor tv en nog andere en die coax heb ik die netwerkverdeler in stopcontact gestoken en gebeurd nisk ik neem die dike zwarte kabel coax en bom alles uit.
En nu meer over die kabel das zo kabel dat ondergrond loop in zo buizen naar buiten en keb ook gezien dat water in die buiz ondergrond zit, zou dat normaal zijn?

Mijn vraag is kun ik in Hubo zo kabel kopen en zelf die aansluiten zou dat gebeurden als tijdelijke oplossing dus bijvoorbeeld van die Grijze kastje via mijn bovenste raam naar binnen en dan in die netwerkverdeler in stikken want ee hebben dringen internet nodig voor die thuis lessen enz. 

Als die in verkeerd bord zit kunnen jullie met dan naar die juiste sturen danku voor u begrijp.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Kortsluiting dropkabel

0 Likes
20 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

@Kamilski0 

 

ik vind het heel erg voor u wat er gebeurd is, maar helaas gaan wij u hier niet mee kunnen helpen.

Dit is iets dat je met de klantendienst moet regelen, hier op dit forum zijn wij zelf ook allemaal gewone klanten die hun best doen om anderen te helpen door het delen van kennis en ervaring.

 

Echter,  voor problemen zoals jij er nu een hebt, daar kunnen wij helaas niks aan doen. Je kan best eens bellen naar de klantendienst of een berichtje sturen via WhatsApp.

 

veel succes !!


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

kan vanalles zijn

TIP! en belangrijk...

> Als er een electricien langskomt moet hij EERST het stopcontact van de NIU loskoppelen en pas DAARNA beginnen meten met zijn meettoestel

 

zo weet je als het van binnen of buiten komt

meet je met het stopcontact in dan is de aarding van telenet en binnenhuis verbonden let elkaar, aarding telenet is veel gevoeliger en electriciteit neemt de gemakkelijkste weg, zo wordt de NIU enorm vaak vals beschuldigd

 

lekstroom kan van binnen komen, van buitenaf, zelfs van bij je gebuur (als hij slechte aarding heeft, 2x coax op dezelfde tap en zo terug naar uw geaard netwerk)

= komt voor 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Zit uw NUI wel in een geaard stopcontact? Indien dat stopcontact niet geaard is dan kan de fout toch in de NUI zitten.

Dit in de veronderstelling dat alle andere coax-en losgekoppeld zijn van de NUI. Want als die nog aangesloten zijn kan de fout ook in een toestel zitten dat aangesloten is op een coax omdat deze toestellen meestal geen aarding hebben.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

wat valt er precies uit?

> Hoofdschakelaar tellerkast

> Differentieel bij verdeelkast

> Automaat vereelkast

 

uit je bericht vermoed ik differentieel?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Testprocedure voor het geval dat de NUI aangesloten was op een stopcontact zonder aarding:

- Koppel alle coax kabels los van de NUI

- Sluit de NUI aan op een geaard stopcontact.

- sluit de dikke coax van buiten terug aan.

- sluit de coax naar de modem terug aan.

- sluit de andere coax-en een voor een terug aan.

Als de differentiaal uitvalt bij een bepaalde aansluiting dan heb je het verdacht circuit gevonden.

Kom dan ook vertellen waar het probleem was en wat er dar aangesloten is.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kamilski0
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Vandaag heb ik nog iets anders gedaan die coax kabel buiten uit dat grijze kastje gehaald en dan in die NIU aangesloten en was niks gebeurd, en dan buiten weer in dat grijze kastje aangesloten en dan was wel alles uitgevallen. Maandag komt elektrieke te kijken wat probleem is, dan laat ik jullie meer weten. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

gebeurt dat ook als je alle coax kabels die naar uw TV's/digibox/radio gaan van de NUI loskoppelt ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Wat is gesprongen, de stroomverliesschakelaar (differentieel) of een zekering?

In beide gevallen moet je zoeken welk toestel of welke bedrading verstoort is.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat één van beiden gaat springen omdat de coax in het water ligt.

Trek alle stekkers uit, ook alle verlichting uit, zet dan één per één terug aan. Als de zekering springt is het laatste aangesloten toestel de schuldige. Als het de stromverliesschakelaar is die afspringt, dan moet je een tweede test doen door alles terug uit te zetten en begin dan terug aanzetten met het toestel waarmee het afgesprongen was. Springt het direct terug af, dan heb je de schuldige, springt het niet direct af maar pas bij het terug inschakelen van een ander toestel, dan is het stroomverlies te groot door een combinatie van twee toestellen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

@Kamilski0  Ik ben vrij zeker dat dat niet toegelaten is dat je de kabel buiten uit het grijze kastje haalt. Je mag als klant niet aan de tap prutsen. Allee, zover ik weet toch niet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kamilski0
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Ja maar nu heb helemaal geen ideeën wat probleem is, want paar minuten geleden zat ik in living en die toestel was niet aangesloten en is het zelfde gebeurd 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

blijkbaar zit je op meerdere plaatsen met een stroomverlies naar de aarding. Dit is moeilijk vast te stellen omdat de oorzaak meestal op meer dan 1 plaats zit.

Begin met alle stekker die op dat ogenblik niet nodig zijn uit te trekken.

Hopelijk krijg je dan geen onderbrekingen meer.

Daar het ongeveer sporadisch gebeurt is het nog moeilijk vast te stellen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

kijk eens de koelkast of diepvries na  en alle stroomadapter (gsm laptop .....)

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Soms kan het heel lang duren voor de echte schuldige of schuldigen gevonden worden. Daarom zegt een elektrieker dan dat is de schuldige. Als dan later blijk dat dit niet zo is, dan vraag je een andere omdat het vertrouwen weg is. Daarna begint de carrousel van elektriekers tot de echte schuldige(n) gevonden zijn.

Dikwijls is de schuldige de ontstoringcondensator van een toestel met een motor, natuurlijk niet altijd.

Deze ontstoringcondensator kan men gewoon verwijderen ( ge krijgt dan eventueel kleine storingen bij het starten of stoppen van de motor). Als er ook een spoel zit in de ontstooreenheid dan moet je deze overbruggen met een draad. Is dit volgens de regels : NEEN maar het werkt wel en die ontstoringen zijn duur en eigenlijk weinig efficiënt. 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

vroeger staak er in valse plafond halogeenverlichting nog met een stroomadapter die werd te warm en de zekering viel na een tijdje pas uit . zal iets zijn dat ook te warm wordt na een tijdje

0 Likes