Beantwoorden
tin78
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kanalen wijzigen via CEC

Ik heb onlangs een nieuwe Samsung TV aangeschaft (Q80T). Ik probeer mijn systeem nu zo te configureren dat ik met mijn TV-afstandsbediening via CEC de kanalen op mijn digicorder (AD2200) kan wijzigen. Op TV & Digicorder zijn CEC ingeschakeld. De digicorder schakelt nu ook automatisch aan/uit als ik de tv aan/uit schakel. Maar het wisselen van kanalen lukt niet via CEC. 

Tijdens de installatie probeert de TV verschillende manieren maar uiteindelijk geeft de tv een waarschuwing dat wisselen van kanalen niet lukt via CEC en dat hij IR zal gebruiken. Ik heb ook al het modelnummer van de digibox ingegeven. Dit wordt herkent maar ook dan lukt het niet. Gevolg is dus dat ik mijn digicorder nog steeds niet in een kastje kan wegbergen.

Tags (3)
0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kanalen wijzigen via CEC

@tin78 Misschien een stomme vraag maar heb je de digirecorder op de CEC hdmi poort aangesloten ? Als je naar uitgangen gaat in je menu van samsung en dan naar universele afstandsbediening en zo je digirecorder aansluit zou het toch moeten werken ? Je kan ook bij het kiezen van een device verschillende pogingen doen. Bij mij was het de 3de poging. Hier zal hij de nodige code meezenden en werkt het wel. Het symbool van Telenet zal dan verschijnen tussen je bronnen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tin78
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kanalen wijzigen via CEC

Hey @kristofDW, mijn digicorder hangt aan HDMI1. Aan- en uitschakelen werkt wel dus CEC lijkt iet of wat te werken. Pas bij poging 9 lijkt het te werken. De firmware van de digicorder is up to date maar wel al van 16 Jan 2018 laatst ge-update.

0 Likes
tin78
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kanalen wijzigen via CEC

Ondertussen ook contact gehad met de klantendienst van Telenet. CEC beperkt zich tot het aan- en uitschakelen van de box. Kanalen veranderen is niet ondersteund.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kanalen wijzigen via CEC

@tin78  

Dat klopt inderdaad dat is de enige reden waar voor CEC dienst doet , jou apparaten tegelijk aan of uit te zetten. Kanalen kan je er niet meer regelen of verzetten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes