Beantwoorden
SVBE
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

Beste Netweters... 

Het is mij allemaal wat verwarrend aan het worden door de verschillende info die mij gegeven wordt door de klantendienst, misschien kunnen jullie mij duidelijkheid verschaffen?

Dit is de situatie:

Ik ga samenwonen met mijn vriendin op haar adres. Wij hebben momenteel beiden Telenet en dus beiden een actieve account. Ik heb een Wigo Home S en zij Internet Fiber 200 abonnement.

Het is de bedoeling dat het gezamenlijk abonnement op haar naam blijft staan omdat zij daardoor geniet van terugbetaling door het werk. Zij zal dus haar abonnement aanpassen naar een pakket met internet en televisie, waardoor zij automatisch een self start TV-box zou ontvangen.

Ik zou echter mijn digicorder (tijdelijk) mee willen nemen om de nog resterende opnames te bekijken, niet om analoog aan te sluiten, maar enkel op het netwerk.

 

Volgens de info die ik krijg van de klantendienst, zou ik eerst een verhuis aan moeten vragen en daarna moet mijn vriendin een overname doen van mijn toestel zodat deze via self start op de analoge aansluiting geïnstalleerd kan worden. Maar dat wil dan zeggen dat zij geen TV-box zal ontvangen.

 

Kan het niet gewoon simpeler? Moet ik echt die verhuis aanvragen en een overname laten doen? Wie kan er helderheid brengen?

 

Alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Digicorder mee nemen naar nieuw adres

0 Likes
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@SVBE  U spreekt wel degelijk over een digicorder, niet over een TV-box, dus zo ene met interne HDD?

Dan is de situatie zo dat op het moment dat je uw abonnement laat beëindigen uw digicorder niet meer bruikbaar zal zijn om naar zenders te kijken of interactief te werken. Maar u kunt wel nog uw opnames bekijken want die staan op de harde schijf. Dit zowel bij u thuis of bij uw vriendin.

Na het beëindigen van uw abonnement hebt u, ik denk, een maand tijd om uw digicorder in te leveren, zoniet wordt restwaarde aangerekend op de eerstvolgende factuur. Bij latere inlevering tot 1 jaar, dacht ik, wordt dit dan terugbetaald.

Wil je voor uzelf een digicorder bij uw vriendin dan moet zij er eentje bij huren op haar naam.

Je kan ook de restwaarde van uw digicorder betalen en deze dan laten activeren op het account van uw vriendin.

Dit is de juiste informatie.

Maar u kan altijd de opnames die erop staan bekijken.

Uw vriendin heeft voor zover ik begrijp nog geen DTV dus kan zij DTV aanvragen en expliciet vermelden dat ze een digicorder wil en GEEN Tvbox.

Als zij al DTV heeft (een digicorder of digibox) moet ze eigenlijk niets doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@SVBE 

Jij moet je abonnement opzeggen tegen de dag dat je verhuist. Mogelijk moet je moet de modem/router binnen doe bij Telenet. Opzeggen kan je hier doen. Info over modem al dan niet en hoe binnenbrengen vind je hier.

 

Zoals @igvfer schrijft, heb je 30 dagen om de Digicorder binnen te brengen. Als je die niet binnenbrengt dan betaal je 249 euro als je die minder dan 1 jaar hebt, 150 euro als je die langer maar minder dan 2 jaar hebt en 50 euro als je die langer dan 2 jaar hebt. Dan is die van u. Dat is geen aankoop maar een vergoeding die je betaald.

 

Uw vriendin moet een nieuw abonnement aangaan. Je vriendin (en jij) moeten weten of jullie een TV-Box willen of liever blijven bij een Digicorder. De TV-Box neemt op op een server in de 'cloud' en de Digicorder neemt lokaal op. De meningen hierover zijn verdeeld, sommigen zweren bij de TV-Box, anderen bij de Digicorder. Indien jullie meer klassiek kijken (kijken wat er op dat ogenblik uitgezonden wordt, dit lijkt me het profiel te zijn van uw vriending), raad ik aan om het bij de Digicorder te houden.

De kans is zeer groot dat in het aangepaste abonnement van je vriendin de huur van de eerste decoder (Digicorder of TV-Box) inbegrepen is.

 

De Digicorde neem je in eerste instantie mee naar je vriendin. In eerste instantie sluit je die niet aan op het netwerk. Dus enkel stekker, antennekabel en HDMI (of scart). 

 

Als het abonnement van je vriendin aangepast is, heeft ze dus ofwel een TV-Box, ofwel een Digicorder.  Digicorder en TV-Box  zijn niet compatibel met elkaar. Als het uiteindelijk abonnement een Digicorder omvat, dan kan je vriendin met jouw toestemming vragen om een tweede Digicorder te activeren op het abonnement (dat brengt geen meerprijs, indien je de vergoedinging van niet binnenbrengen betaald hebt).

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

Ik ben dus één van die mensen die zweert bij een tv box 😉

Zeker ook voor lineair kijken, ik zou niet weten waarom dit beter zou gaan met een digicorder.


Ik begrijp dat je vriendin een nieuwe TV klant wordt. Dit is de uitgelezen kans om er nu eentje op de kop te tikken, en wel gratis. 
Bestaande klanten geraken momenteel niet of heel zelden aan een tv box, en als het dan toch mocht lukken betaal je 50 euro omruilkost.

 

Voor mij nooit meer een digicorder.

 

Zoals @janne_man en @igvfer al meegaven: beide platformen gaan niet samen, maar je digicorder nog 30 dagen niet-interactief gebruiken lukt natuurlijk altijd.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@SVBE 

Ik zou zeker gaan voor de TV-box.

Je kan gewoon de Digicorder "leeg" kijken op je nieuwe adres naast je TV-box.

Je krijgt daar 30 dagen de tijd voor vanaf de ontvangst van de TV-box.

Je kan ze niet beiden tegelijk interactief gebruiken of om op te nemen.

Zo heb ik het ook gedaan. Hier ook zeker nooit nog een digicorder!

 

Aan de mensen die hier een TV-box afraden: Hebben jullie zelf een TV-box?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?


@Ex-Netweter  schreef:

@SVBE 

Ik zou zeker gaan voor de TV-box.

...

Aan de mensen die hier een TV-box afraden: Hebben jullie zelf een TV-box?


Als je een keuze maak, maak dan deze op basis van je behoefte en van objectieve criteria. Er zijn hier op de Netweters al meldingen geweest van klanten die terug naar de Digicorder willen.

Ik probeer om de belangrijkste verschillen te geven en als ik kan, met voor- en nadelen. Wetende dat wat voor de ene een voordeel is, de andere datzelfde als een nadeel kan beschouwen.

 

De Digicorder neemt lokaal op, de TV-Box in de cloud. Het objectieve verschil in verlies van opname schat ik even groot in. De kans bestaat dan je Digicorder defect geraakt en je dus je opnames niet meer kan bekijken. De kans bestaat dat er een storing is op de cloud server of het netwerk en dat je je opname niet kan bekijken. Het subjectieve verschil is, dat in het eerste geval jij alleen pech hebt en in het tweede geval dat er een aantal gebruikers in hetzelfde geval zitten. Subjectief voel je dat mogelijk minder erg aan.

Bij de opnames die je maakt op de Digicorder, bepaal jij de voor- en natijd ten opzicht van het voorziene programma-uur. Bij de TV-Box bepaalt Telenet dat (hier zijn ook al meldingen over geweest dat het niet correct is). 

 

De TV-Box werkt enkel als die aangesloten is op het netwerk. Dit geldt ook voor rechtstreeks tv kijken. Je Digicorder kan je meenemen naar je vankantieverblijf en in het Telenet gebied, eenmaal de antennekabel van aangesloten kan je kijken en opnemen. Zonder enige andere aansluting dan stekker en verbinding met de tv kan je de opnames bekijken. Als je de TV-box meeneemt, kan je die enkel gebruiken als decor. 

Bij de Digicorder hoort de Yeloplay app of yeloplay.be. Bij de TV-Box is dat de telenettv app of telenettv.be. Yeloplay is veel beperkter dan telenettv.

Bij de Digocrder heb je de radioprgramma's op dezelfde manier als de tv-programma's. Op de TV-Box staan de radio's volledig apart en zijn niet genummerd.

De beeld- en klankkwaliteit is bij beiden even goed of even slecht.

Het energieverbruik van de TV-Box is lager dan dat van de Digicorder. Als je het om ecologische reden bekijkt, dan wordt het complexer want elke opname die je met de TV-Box bekijkt is extra signaal via het netwerk.

Op de TV-box is er geen antenne uit (kleine kans dat je dat nog nodig hebt). Op de TV-Box is er geen scart (de kans wordt klein dat je dat nog nodig hebt).

Vermits de TV-Box niet zelf opneemt is dat een zeer klein toestel.

Sommige TV-Boxen geven een geluid (zou niet mogen), aan sommigen stoort het anderen niet. Je kan het toestel wel omwisselen met de hoop dat het volgende geen geluid maakt. De Digicorder kan je ook horen. Op basis van hetgeen ik al op de Netweters gelezen heb, komt het geluid van de TV-box (die dat geluid generenen, dus sommige) meer storend over dan dat van de Digicorder.

De afstandsbediening van de TV-Box is met radiosignalen. Dit heeft tot gevolg dat de TV-Box in een gesloten kast mag staan (niet aangeraden voor de warmteafgifte) en dat je het toestel nog altijd kan bedienen met de afstandsbediening. De afstandsbediening van Digicorder werkt met infrarood, een kastdeur tussen Digicorder an afstandsbediening volstaat opdat het niet meer zou werken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@janne_man 

Je beantwoord mijn vraag niet of je een TV-box hebt.

Ik ga er dus van uit van niet...

Na jouw uitleg zou ik al helemaal niet meer weten wat kiezen??

Als je moet verder gaan op wat hier gepost wordt dan krijg je ook een vertekend beeld want de meesten zullen hier enkel hun slechte ervaringen en problemen opsommen.

In die lange uitleg mis ik daarom ook de 2 grootste redenen waarom ik de TV-box niet wil missen:

1. Superieure beeldkwaliteit.

2. Oneindig aantal gelijktijdige opnames. Hier soms tot wel 6 gelijktijdig. Probeer dit maar eens met een digicorder.

Ik mis ook dingen op de TV-box die de digicorder wel heeft:

1. 2x doorspoelen met geluid.

2. Automatisch zappen bij een herinnering.

Maar de nadelen wegen helemaal niet op t.o.v. de voordelen.

I ❤️ my TV-box.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?


@SVBE  schreef:

(..........knip ) Zij zal dus haar abonnement aanpassen naar een pakket met internet en televisie, waardoor zij automatisch een self start TV-box zou ontvangen.

(.............knip ) 

 

Alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Digicorder mee nemen naar nieuw adres


@Ex-Netweter  Ik begrijp uit de tekst dat er wel degelijk een tv box gaat komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@Ex-Netweter 

Of ik een TV-Box heb of niet, is niet relevant. Wat wel relevant is, is een eventueel eenzijdige beoordeling van het één of ander punt. Uw aanvulling van superieur beeldkwaliteit is een zeer subjectieve beoordeling. Als het over rechtstreeks tv-kijken gaat, krijgt de TV-Box, de Digicorder en de TV met DVB-C tuner exact hetzelfde signaal. Wat een verschil kan maken is de opschalen van het HD-beeld naar een 4K-beeld. Laat dat nu juist een punt zijn dat sterk tv-afhankelijk is.

Het gelijktijdig kunnen opnemen van meer dan twee programma's kan inderdaad een voordeel zijn voor de TV-Box.

Ik tracht enkel alles op een rijtje te zetten zodat men een beter overwogen keuze kan maken.

 

@patrick37 

Inderdaad in de tekst staat er wel degelijk TV-Box. Met de huidige krapte aan TV-Boxen zijn er genoeg klanten die dachten een TV-Box te krijgen en het moeten stellen met een Digicorder.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@janne_man 

Dat is inderdaad het tweede nog of er eentje gaat kunnen komen want dat is niet zeker. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@janne_man 

Stel dat je een nieuwe auto gaat kopen van een bepaald merk en type.

Vraag je dan raad aan de persoon die zo een auto bezit of aan iemand die een andere auto heeft?

 

Ik laat het (4K) opschalen doen door de TV-box. Deze doet dat zéér goed.

 

Nog één praktische tip voor @SVBE (reden om voor een TV-box te gaan).

Als je een TV-box neemt dan kan je nog altijd terug naar de digicorder als het moest tegenvallen.

Als je voor een digicorder kiest kan je door krapte van de huidige stock op de TV-box waarschijnlijk niet ruilen voor een TV-box.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

Off topic

@Ex-Netweter 

Als ik een nieuwe auto koop, dan maak ik een lijst van al wat ik absoluut wil en van al wat ik mogelijk wil binnen het door mij voorzien budget. In het subjectieve advies van anderen ben ik niet geïnteresseerd. Dit belet uiteraard niet dat het één en ander me kan doen nadenken over nut of onnut.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

De argumenten die @janne_man oplijst zijn allemaal objectief en gestaafd door gebruikers in het verleden.  Daarom vind ik ze zeker zo veel waard dan argumenten van iemand die effectief een TV box of een digicorder heeft.  Er zijn immers fanboys die soms niet meer objectief denken. Aan die meningen heb je uiteindelijk ook niet veel. Ik doel hier niet specifiek op iemand 😉

 

Mijn mening was ook een persoonlijke mening.  Ik ben heel blij met de TV box.

De nadelen die ik kan opsommen:

- de 4K upscaling op de TV box vind ik, in tegenstelling tot @Ex-Netweter , helemaal niet goed. Mijn LG TV doet dit veel beter, dus zet ik het af.  Maar dit vind ik dus geen negatief argument voor de TV box want je kan het afzetten

- sommige gebruikers hebben inderdaad een TV box ontvangen die een vervelend hoog piepend geluid maakt.  Deze gebruikers kunnen hun box echter kosteloos omruilen, want dit wordt beschouwd als een defect.

- soms zijn er inderdaad opnames die verdwijnen.  Die komen dan later weer tevoorschijn. Een probleem op de cloudservers. Ik hoop dat we er mogen van uitgaan dat de oorzaken gekend zijn en worden opgelost.  Persoonlijk heb ik dit nog nooit ondervonden.

 

Wat ik wel wil ontkrachten @janne_man is dat je continu een netwerkverbinding nodig hebt, ook voor lineair kijken.  Dit is niet zo. Je hebt wel een netwerkverbinding nodig om de box te activeren, en om de zoveel tijd (ik denk om de vier tot 6 weken, ben ik niet zeker van) wordt er een connectie gemaakt om de box actief te houden.  Dus ja, je voorziet best wel een netwerkaansluiting, maar je kan hem gerust even meenemen naar een vakantiehuisje met coax van Telenet, om daar, zonder netwerk, je betalende zenders te bekijken.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

@Steven-E  

Even een kleine correctie je hebt elke twee weken een internet connectie nodig voor de tv box. 

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.42.37.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kan ik mijn Digicorder gebruiken op een ander adres?

Bedankt @patrick37 , zoals ik aangaf, daar was ik niet zeker van 😉

Maar dus niet continu.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.