Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Kwaliteit analoog TV signaal sterk verminderd, kan dat?

Als verzamelaar van oude tv toestellen zat ik sinds erg lange tijd nog eens analoog te kijken gisteren. Ik bezit een 32" Philips breedbeeld tv (een GFL chassis voor de kenners) dewelke oa analoog aangesloten is. 

Het toestel is ooit nieuw gekocht door mijn ouders en zelf dus vaak genoeg op gekeken vroeger.

 

Zo valt het me nu op dat het beeld vele waziger geworden is. Het signaal is wel goed, maar het lijkt dat "nieuwere" uitzendingen in de slechtst mogelijke resolutie doorgestuurd worden; ze lijken bijna op de allereerste kleurenopnames van de openbare omroep.

 

Er staat hier nog genoeg ouwe meuk uit de nineties, overal valt er me hetzelfde op.

Kan dat?

 

tnx

Gert

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kwaliteit analoog TV signaal sterk verminderd, kan dat?

Ik zie geen kleurverschil tussen digitaal en analoog. Bij mij is het wel met hetzelfde toestel. Als je twee toestellen vergelijkt waarbij het ene met een analoog signaal en het andere met een digitaal signaal, weet je niet wat je vergelijkt: vergelijk je de kwaliteit van beide signalen of vergelijk je de kwaliteit van beide toestellen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit analoog TV signaal sterk verminderd, kan dat?

@raverke95 vele zenders zijn als bron in HD als aanbod voor de tv aanbieders, bij telenet maken ze van het HD beeld een analoog beeld in SD dat minder waardiger is dan HD, en dan kan de kwaliteit wat verminderen, 

de SD digitale gratis aanbod zenders dat op de kabel zitten ter vervanging van het stoppen van analoog heeft ook een niet zuiver beeld door teveel zenders op de Freq (MUX), eens analoog weg is kan daar meer in verschoven worden en plaats gemaakt worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kwaliteit analoog TV signaal sterk verminderd, kan dat?


@raverke95  schreef:

Zo valt het me nu op dat het beeld vele waziger geworden is. Het signaal is wel goed, maar het lijkt dat "nieuwere" uitzendingen in de slechtst mogelijke resolutie doorgestuurd worden;

Kan dat?


Veel uitleg moet hier niet aan gegeven worden.

Het is gewoon een feit dat de kwaliteit van de analoge zenders zéér erbarmelijk geworden is (door het omzetten van digitaal aangeleverde beelden naar analoog).

Binnenkort heb je dit probleem niet meer, analoog verdwijnt 😊.

Dus waarom zich daar nu nog druk over maken?

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Kwaliteit analoog TV signaal sterk verminderd, kan dat?

Goh, anders dan met analoge radio via FM (kabel) heb ik er wel begrip voor dat analoge tv gaat verdwijnen.

Spijtig wel voor de hobbyist, want het is nog een handig medium om snel die oude tv's uit te testen. Het echte kijken doe ik ook al tijden niet meer analoog. Op de oude tv's is een DVD/mediaspeler aangesloten waar de content van toen op afgespeeld wordt. Zelfs die kwaliteit is stukken beter dan wat er analoog nu te zien is.

Als het signaal helemaal wegvalt, zal ik snel een eigen analoog netwerkje met drie zenders ofzo opstellen voor de hobbykamer.

 

Hopelijk gaan we daar toch dingen voor in de plaats krijgen. Zoals reeds aangegeven is: verbetering van de SD kanalen digitaal. Gebruik ik in de slaapkamer en de badkamer (hihi, overal tv's hier bij hobbyist 🙂 ).

 

Zo weet een mens tenminste toch waarom dat analoge beeld tegenwoordig zo slecht is.

0 Likes