Beantwoorden
gleysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

Ik heb net een CI+ kaartje gaan halen voor installatie van digitale zenders op mijn oude LG tv, type 42LW4500

Ik weet dat ik normaal eerst de zenders moet scannen om de installatie te voltooien, maar het automatisch scannen heeft helemaal geen opties om een bepaalde frequentie of kanaal te selecteren en geeft automatisch Antenne aan... ik heb enkel de optie om "SECAM L zoeken' te activeren of niet.
Ik dacht dat dit misschien was omdat er nog een oude sofware versie op stond, maar na het updaten van de firmware etc, blijft dit de enige optie.
Ook bij het terugzetten van fabrieksinstellingen krijg ik nergens de optie om bv Telenet of Digitale TV te kiezen.
Is deze tv gewoon te oud? (stond nogthans op de lijst van Telenet van TV's die ondersteund zijn)

Als ik de CI+ module installeer, krijg ik via de opties wel een mogelijkheid om kanaal 22 in te geven, maar dit doet voor de rest niets. Bij Telenet settings van de kaart zie ik wel dat deze niet geactiveerd is, maar weet dus niet of dit iets bij Telenet is, ofwel dat dit gewoon is omdat ik die digitale kanalen dus niet eerst gescanned heb. (ik vind enkel de oude analoge kanalen, waar sinds vandaag de boodschap staat dat die niet meer beschikbaar zijn)

Wie kan er mij verder helpen? 😉

Alvast bedankt,

Geert

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: LG 42LW4500 geen digitale kanalen Telenet met kaartje

0 Likes
15 reacties
gleysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

ok... heb ondertss in de handleiding van de TV gevonden dat blijkbaar DVB-kabel
niet kan worden gebruikt in België... en heb dus Nederland gekozen en kreeg dan plotseling wel de optie om kabel te kiezen bij het scannen en daar alle scan info in te vullen..
Na de scan het kaartje ingestoken en zie nu de boodschap dat de activatie gestart is en dat het tot 30 minuten kan duren... fingers crossed, maar denk dus dat het gaat werken!

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

@gleysen er zit enkel een DVB-T tuner op (antenne tv), voor kabel is DVB-C nodig, zal dus niet lukken helaas met deze tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gleysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

Het is gelukt!
Voor de activatie van de CI+ module heb ik nog wel moeten bellen naar Telenet, maar finaal was het dus de instelling naar "Nederland" ipb België die het toeliet om alle instellingen goed te kunnen doen voor digitaal kijken...

0 Likes
gleysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

Was misschien iets te vlug... blijkbaar enkel VTM en Eén die ik nu kan ontvangen... of moet ik langer wachten op de CI activatie? (ze zeiden aan de telefoon dat het 1 uur kon duren)

Maar veronderstel toch dat het zou moeten lukken.. anders zou ik die 2 kanalen ook niet kunnen zien.

(ik zie de andere kanalen trouwens, enkel wanneer ik ze selecteer krijg ik "geen signaal")

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje


@gleysen  schreef:

Was misschien iets te vlug... blijkbaar enkel VTM en Eén die ik nu kan ontvangen... of moet ik langer wachten op de CI activatie?


Dat je alléén VTM en één kan zien is niet normaal.

 

Indien je scant op het normale digitale aanbod (322 MHz, netwerk-id 22), dan zijn alleen volgende zenders onversleuteld: één, Canvas en KetNet.

Als je dus uw CI+ kaartje wegneemt, zal je 3 zenders ontvangen (en zeker geen VTM, want die is versleuteld).

Het kan inderdaad een tijdje duren voor jouw CI+ kaartje de activatiepuls ontvangt.

 

Indien je scant op het compact signaal (290 MHz, netwerk-id 32), dan krijg je een 20-tal onversleutelde zenders (één, Vanvas en KetNet in HD, de rest in SD (de vroegere analoge zenders). Hiervoor is geen CI+ kaartje nodig.

 

Pas op: het signaal op de coax moet voldoende sterk zijn om digitale zenders te ontvangen. Het is niet omdat je vroeger wel de analoge zenders had, dat je signaal OK is.

0 Likes
gleysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

ok... ik had dus nogeens een auto scan gedaan (met de CI kaart erin) ... en toen had ik geen kanalen meer! enkel nog de analoge..

Dus, terug CI kaart eruit, auto scan op digitaal... en daarna terug CI-kaart erin... en BINGO!

Heb nu alle kanalen .... enkel raar dat RTV nu niet meer op kanaal 8 zit (zoals op de digibox), maar blijkbaar op 804 
... maar het marcheert dus!
Bedankt voor alle hulp ...

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje


@Master-Magic  schreef:

@gleysen er zit enkel een DVB-T tuner op (antenne tv), voor kabel is DVB-C nodig, zal dus niet lukken helaas met deze tv.


Hij (LG 42LW4500) staat nochtans in de lijst van Telenet!

Er staat wel volgende text bij:

Je tv-toestel is geschikt voor 'TV met een kaartje'

Je tv-toestel werkt met softwareversie (of hoger) V4.01.00: dat is geschikt voor 'TV met een kaartje'!

Opgelet: Kies tijdens de installatie van "TV met een kaartje" voor Nederland als landinstelling. Op je tv-toestel werkt het kinderslot mogelijks niet optimaal.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

@Ex-Netweter op tweakers gaf die aan dat er enkel een DVB-T tuner in zit, ofwel is hun info fout ofwel zijn er verschillende versies in omloop van deze tv, daarom het probleem van wel of niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje


@gleysen  schreef:

Dus, terug CI kaart eruit, auto scan op digitaal... en daarna terug CI-kaart erin... en BINGO!

Heb nu alle kanalen .... enkel raar dat RTV nu niet meer op kanaal 8 zit (zoals op de digibox), maar blijkbaar op 804 
... maar het marcheert dus!


Gefeliciteerd 😊.

 

Wat "RTV" betreft:

Op een digibox/digicorder moet je tijdens de installatie jouw postcode ingeven, en hierdoor wordt op kanaal 8 de correct regionale zender geplaatst.

Met een CI+ module krijg je alle regionale zenders in jouw lijst, eentje komt op 8 (ATV?), de rest achteraan de lijst (800+).

Je zal echter alleen beeld hebben op je eigen regionale zender ...

0 Likes

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje


@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter op tweakers gaf die aan dat er enkel een DVB-T tuner in zit, ofwel is hun info fout ofwel zijn er verschillende versies in omloop van deze tv, daarom het probleem van wel of niet.


Hier staat dat hij DVB-T en DVB-C heeft:

https://be.hardware.info/televisies.57/lg-42lw4500.119560#specificaties

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

dit is niet de eerste keer dat we dit horen een tv dat wel werkt op dvb c netwerk

maar gemaakt voor dvb t netwerk .

best altijd scannen dit is de tip

0 Likes
Yann1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

Beste

Zelfde toestel, zelfde probleem.
Bij het scannen (instelling Nederland): welke operator kies je dan?
Is dat dan ook op 322 Mhz en netwerk-id 22?

gr

Yann1

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

Ja inderdaad.

  • voor scannen kanalen TV met een kaartje: 322 Mhz en netwerk-id 22.
  • voor scannen niet-versleutelde kanalen Compact signaal: 290 Mhz en netwerk-id 32.
0 Likes
Yann1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

LG 42LW4500 geen digitale kanalen TV met een kaartje

Beste

Vooreerst dank voor je antwoord. Wellicht was mijn vraag te cryptisch omschreven.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik net als gleysen een oude LG 42LW4500 bezit en 'TV met een kaartje' wil 'installeren'. Ook ik stelde vast bij landinstelling 'Belgie' dat 'kabel' niet in de opties verscheen (enkel antenne). In de oplossing die gleysen hanteerde werd gekozen voor Nederland als landinstelling zodat kabel wel kan gekozen worden. Nu starten mijn vragen:
1 Kiezen voor 322 Mhz en netwerk-id 22?
2 Welke operator kiezen? Landinstelling Nederland biedt keuze uit 2 Nederlandse operatoren (Ziggo en ?) en dan nog de optie 'andere operatoren'...

gr

Yannick

0 Likes