Beantwoorden
i-Mac
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Lijst met compatibele TV's voor CI+

In hoeverre wordt de lijst met CI+ compatibele TV's geüpdated op de website van Telenet (https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/)? Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe 28" TV, maar veel nieuwe toestellen die te koop staan op de klassieke online shops, staan niet vermeld in de lijst die Telenet aanbied.

 

Dank bij voorbaat


Hans

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lijst met compatibele TV's voor CI+

@i-Mac  Online shops? Moeilijk voor Telenet om die allemaal bij te houden. Daar verschijnen soms modellen die in Belgie niet gangbaar zijn. Modellen die wel een DVB-t tuner hebben maar geen DVB-C enz.. Als je in een gewone zaak koopt kan je het vragen en kunnen ze dit eventueel ook bewijzen door er de kaart in te steken. En zo zie je ook direct de kwaliteit van de TV.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
i-Mac
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Lijst met compatibele TV's voor CI+

Ik had het beter moeten verwoorden. Met online bedoel ik de Belgische spelers op de markt (Mediamarkt, Vandenborre, Krefel, enz ...).

 

Maar ik ga je tip opvolgen, en eens de winkels zelf bezoeken. Langs de andere kant lijkt het me nogal logisch dat Telenet hun lijst ook up-to-date houdt. Dat is deel van hun klantenservice.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lijst met compatibele TV's voor CI+

Ik heb dat ooit eens gevraagd aan een fabrikant/invoerder. Het antwoord was dat zij daar niets voor deden en dat ik dat aan Telenet moest vragen. Toen ik het aan Telenet vroeg was het antwoord dat zij dat kregen van de fabrikant/invoerder. Allicht ben ik er toen niet in geslaagd om mijn vraag voldoende correct te formuleren. Ik ga ervan uit dat het de fabrikanten/invoerders zijn die het initiatief nemen. Ik vermoed dat het eerder een scenario is zoals: toestel naar Telenet sturen, Telenet doet de test, fabrikant/invoerder betaald de kosten van de test.

Als de tv een CI+ heeft, dan zal het wel werken. Het probleem dat er doorgaans is, is dat het toestel geen vooringestelde informatie heeft voor Telenet. Bij een toestel uit de lijst zal je bij de eerste instelling van het tv-toestel België kunnen opgeven als land, voor dvb-c kan het toestel dan de provider vragen, als je Telenet kiest zal je netwerk 22 automatisch ingevuld zijn, enz. 

Bij toestellen die niet in de lijst staan moet je mogelijk geen land of een ander land (Zweden, Oostenrijk, Nederland) ingeven als land en dan zelf netwerk-id, frekwentie, QAM en symboolfrequentie opgeven. In sommige gevallen zal je ook dat niet kunnen en dan moet je een volledige scan doen. Bij een volledige scan zal je wel wat opkuiswerk hebben van systeemfrequenties, en heel wat werk om de kanalen te orden op een gepaste manier.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lijst met compatibele TV's voor CI+


@i-Mac  schreef:

Ik had het beter moeten verwoorden. Met online bedoel ik de Belgische spelers op de markt (Mediamarkt, Vandenborre, Krefel, enz ...).

 

Maar ik ga je tip opvolgen, en eens de winkels zelf bezoeken. Langs de andere kant lijkt het me nogal logisch dat Telenet hun lijst ook up-to-date houdt. Dat is deel van hun klantenservice.


Als ik bij VDB kijk naar de 28 duims toestellen, zijn er drie. Geen enkele van de drie staat in de lijst van Telenet. Ik stel vast dat deze drie toestellen enkel HD ready zijn (1280x720) en niet HD (1920x1080). Ik zou deze toestellen niet aanraden. Het is wel zo dat er tegenwoordig weinig keus is voor toestellen kleiner dan 40 (of zelfs 43) duim. Als ik de prijs zie van deze drie toestellen kan je ook overwegen om eens te kijken bij Telenet naar de LG van 32 duim. (staat in de lijst).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Lijst met compatibele TV's voor CI+

De Telenet LG 32LM550BPLB is ook maar "HD Ready" en niet Full HD.

Maar voor die kleinere TV schermen maakt dat toch niet veel uit denk ik?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lijst met compatibele TV's voor CI+

Klopt ja, slecht alternatief (ik had beter moeten lezen).

Bij VDB zijn er bij de kleinere toestellen wel modellen met (full) HD

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Lijst met compatibele TV's voor CI+

De lijst wordt aangepast, dat weet ik zeker. Maar in hoeverre ze recent is?

 

Het is echter niet zo dat als de tv niet in de lijst staat dat het niet zal werken. Zo heb ik jaren geleden een Medion van de Aldi met succes ingesteld.

 

Zelf ben ik fan van Philips en mijn toestel stond in de lijst. Ik denk dat als je gaat voor één van de "grote" merken in de lijst dat je wel goed zit.

 

Wat je ook kan doen: leen een kaartje van iemand en test of het werkt bij jou.

 

Edit: Slecht advies. Dat houdt in dat je de tv al hebt (d'oh).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lijst met compatibele TV's voor CI+

@sb  Geen slecht advies. In de winkel kunnen ze dat ook testen. Een goede winkel toch. Niet ene die alleen ultra HD beelden laat zien.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.