Beantwoorden
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

Het analoog signaal wordt in Hamme afgeschaft vanaf 16 2..Ik heb een oudere TV Magnum en een Akai Video met 1 scart-aansluiting..Zou absoluut willen BLIJVEN opnemen via mijn Akai-Videorecorder en dus videocassettes...Gaat dit nog als ik een digibox verbind? Hebben die nog een scart-aansluiting trouwens? Heb je 2 scart-aansluitingen nodig in je videorecorder of is een adapter HDMI-Scart de oplossing, zoals een telenet-medewerker zei? Ik kan er niet meer aan uit, maar TV is van mijn broer(dikke tv) en heeft geen HDMI-aansluiting/enkel Scart en video is via scart verbonden naar tv..en ook zwarte ronde kabel van video naar tv..Hoe kan ik dit oplossen?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: MAGNUM TV - AKAI VIDEO 1 scart

Tags (1)
0 Likes
52 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

De AD2200 heeft een Scart aansluiting.

Hoe je zowel je TV als videorecorder best aansluit, weet ik niet.

Misschien idd best met een hdmi naar scart, maar ik weet niet of een digicorder tegelijkertijd de HDMI en SCART uitgang kan gebruiken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

Wat is AD 2200? ik weet niet welk type Magnum het is...heeft allicht geen DVB-C om het compact signaal te ontvangen? Heeft een digiBOX dan nog een scart aansluiting of alleen HDMI en als de box ook een scart aansluiting heeft, moet men dan de scart in de DIGIBOX steken en de andere in de video of tv? Ik ben duidelijk geen technisch iemand sorry hiervoor, maar ken er weinig van..en als de converter HDMI-Scart een oplossing is, moet men dan enkel de scart (die nu in de video zit) in het apparaat steken en de HDMI (van de digibox) in het andere deel?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

Hier een link naar alle toestellen die in roulatie zijn.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-technische-specificaties/

 

Ze hebben allemaal een SCART, behalve de nieuwste TV box, die heeft een miniscart. (Er zijn wel verloopkabels naar een gewone scart)

 

Scart naar hdmi omvormers zou ik niet kopen. Dit zijn actieve omvormers die een analoog naar digitaal omzetten. Dikwijls werkt dat niet goed.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

Lees ook even dit: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/digibox-digicorder-aangesloten-met-zowel-scart-als-hdmi


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

je zal de video moeten aansluiten met een DVB-C tuner bakje  met scart aansluiting op

dit wordt de bron van signal van de zender dat je wilt opnemen op je video rec

de video zal je op kanaal av1 of av2 moeten zetten om beeld van bakje te krijgen van de zender

 dus 2 toestellen om iets op te nemen op videocassette

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@guydekeyser 

Op basis van andere meldingen (niet in verbonde met de signaal switch) hier op de Netweters, is het beeld via scart en hdmi niet altijd identiek. Mogelijk is er een andere netweter die hierop kan inpikken. Bovendien bestaat het risico dat door de copyright beveiliging die ingebakken zit, je een zwart beeld gaat hebben op de scart aansluiting als er een verbonden hdmi aansluiting is.

Ik verwacht (maar ik weet het niet) dat er geen problemen zouden zijn met het compact signaal (is ook digitaal) maar wel met het aanbod van digitale tv (het aanbod onder de naam van digitale tv). De Digibox staat afgesteld op digitale tv.

 

guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

dank u..het compact signaal kan ik niet ontvangen omdat de tv ouder is dan 9 jaar, dus ben ik wel verplicht om digitaal te gaan via box of corder...vraag is of er nog een digibox bestaat met scart aansluiting, zodat ik die kan verbinden met videorecorder en/of tv magnum...en als de digibox enkel hdmi heeft..welke adapter juist kan ik kopen om het signaal hdmi naar scart om te zetten, want tv en videorecorder heeft geen hdmi...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@guydekeyser 

Het is niet omdat die ouder is dan 9 jaar dat die geen dvb-c tuner kan hebben. Ik heb een tv uitgebracht in 2009 en gekocht 2010 waar ik tevreden mee ben. Dit niettegenstaande de tv en ik blijkbaar voor de helft in ruzie liggen: op de helft van de kanalen (digitale tv met CI+) heb ik beeld maar geen klank. Mijn tv ondersteunt het aac audiosignaal niet, dat later ingevoerd werd en ondertussen door ongeveer een kleine helft van de zenders gevolgd wordt.

 

Ik zou eerder voor een nieuwe tv gaan. Ik weet niet wat je wil opnemen (dat gaat me trouwens niet aan), maar je kan een tv kopen die de timeshift functie ondersteunt en die kan opnemen. Akkoord de opneemfaciliteit is allicht niet zo groot. Met het compact signaal heb je enkel de programmagids van vandaag en morgen (Telenet noemt dat 48 uur, voor mij is dat iets tussen 24 en 48 uur). Als je een Digibox neemt, heeft die enkel een programmagids van twee weken indien die aangesloten is aan het netwerk. Dat wil zeggen dat er een stuk installatie van Telenet nodig is.

0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

dus nu zit er een scart-kabel van video naar tv en deze zou dus van video naar dvb-c bakje moeten gaan..moet er dan nog een scart-kable van video naar tv ook?

0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

moet ik dan wachten tot 16 febr en de signaalswitch? En als ik geen beeld heb dan ben ik dus verplicht van digibox/corder te nemen?  Is een DVB-C tuner dan beter (om het compact signaal te ontvangen en het aantal zenders te behouden als analoog) of ben ik beter met een digibox...? Belangrijkst is voor mij dat ik nog mijn videocassettes kan afspelen en VOORAL opnemen

0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

heb je een link waar ik dit kan kopen? welk key word juist of welk apparaat/merk?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

zie wel dat je video 2 scart aansluitingen heeft

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-telenet-decoders-overzicht-technische-specificaties/

kan zijn dat het digibox ook nog werkt ben niet zeker

 

https://www.bol.com/nl/p/xoro-hrk-7660-hd-kabelreceiver-pvr-ready-zwart/9200000058296627/?bltgh=qKp-...

 

goed toestel wel allen in engels  en duits  geen nederlands of frans

werk zeer goed heb een model hoger zonder scart

nu vindt je niet veel toestellen met scart aansluiting meer

en de website kan je update ophalen voor toestel

vele andere modellen wordt verkocht zonder later een update te voorzien bij probleem

kan je niets meer doen gelukkig komt dit niet veel voor

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@guydekeyser 

Het compact signaal is nu reeds ongeveer één jaar beschikbaar en kan dus gebruikt worden in het hele Telenet gebied.

 

Als je overgaat naar Digitale tv kan je uw probleem oplossen met een Digibox of een Digicorder. Beiden hebben een scart aansluiting. Je kan dan deze verbinden met de viderecorder. Beide toestellen hebben ook nog een antenne in en out. Je steekt de twee antennekabel die nu in de videorecorder zitten in de Digibox of Digicorder. De Digicorder moet afgestemd worden op de AV waar de inkomende scart steekt. Heeft uw video recorder slechts één scart en naast de scart drie tulpaansluitingen, dan kan je een scart naar tulp (is een scart zonder kabel met achteraan tulp aansluitingen) gebruiken. In deze opstelling kan je niet  iets anders bekijken dan hetgeen je opneemt op je videorecorder. Wat wel kan is op de Digicorder iets anders, zelfs twee programma's, opnemen. Veranderen van kanaal doe je uitsluitend met de afstandsbediening van de Digibox of Digicorder. Als je de tulp aansluiting moet gebruiken tussen viderecorder en tv gaat de tv niet automatisch overspringen naar het beeld van de videorecorder. 

 

 

guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

dank u! Dus als ik een videorecorder vind met 2 scart aansluitingen zou ik de digibox kunnen aansluiten op de videorecorder en de 2e scart van video naar tv? Dan zou ik nog met videocassettes kunnen opnemen?

0 Likes