Beantwoorden
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

Het analoog signaal wordt in Hamme afgeschaft vanaf 16 2..Ik heb een oudere TV Magnum en een Akai Video met 1 scart-aansluiting..Zou absoluut willen BLIJVEN opnemen via mijn Akai-Videorecorder en dus videocassettes...Gaat dit nog als ik een digibox verbind? Hebben die nog een scart-aansluiting trouwens? Heb je 2 scart-aansluitingen nodig in je videorecorder of is een adapter HDMI-Scart de oplossing, zoals een telenet-medewerker zei? Ik kan er niet meer aan uit, maar TV is van mijn broer(dikke tv) en heeft geen HDMI-aansluiting/enkel Scart en video is via scart verbonden naar tv..en ook zwarte ronde kabel van video naar tv..Hoe kan ik dit oplossen?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: MAGNUM TV - AKAI VIDEO 1 scart

Tags (1)
0 Likes
52 reacties
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

dus dit toestel dient om het compact signaal of digitaal signaal te ontvangen van telenet? Is er ook AAC bij, want sommige zenders kunnen dan niet ontvangen worden blijkbaar

0 Likes

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?


@guydekeyser  schreef:

dus dit toestel dient om het compact signaal of digitaal signaal te ontvangen van telenet? Is er ook AAC bij, want sommige zenders kunnen dan niet ontvangen worden blijkbaar


De (TV) zenders die op het Compact Signaal uitgezonden worden gebruiken geen AAC, maar MPEG2 audio.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@guydekeyser 

In Wikipedia kan je het volgende lezen: In juli 2016 werd het laatste exemplaar geproduceerd door Funai. Je kan dus helemaal geen nieuwe videoreocorder vinden, tenzij een toestel dat reeds minstens vier jaar zit te roesten in de één of andere oude stock.

 

Ja scart van Digibox of Digicorder naar videorecorder en scart van viderecorder naar tv.

Je kan mogelijk dat probleem oplossen met de aanschaf van een scart splitter. Scart splitter in videorecorder, van scart spitter naar Digibox of Digicorder en van scart splitter naar tv. Dit is een kleine investering. 

Ik realiseer me nu dat ik iets onnodig geschreven heb over de antennekabel. Die moet enkel naar de Digibox of Digicorder zolang je geen tv toestel hebt dat een dvb-c tuner heeft.

0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

kun je met dit toestel dan ook digitale tv-zenders van telenet ontvangen?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

De digitale tv van Telenet zowel hetgeen Telenet verkoopt onder de naam digitale tv als onder de naam kabeltelevisie zijn allebei digitaal (door de signaal switch). Om deze te ontvangen heb je ofwel een tv met dvb-c tuner, ofwel een toestel dat een dvb-c tuner heeft, gemeenzaam wordt dat een settopbox genoemd. Gebruik een settopbox dan gebeurt de afstemming en decodering in dat toestel en is uw tv een soort monitor.

 

Videorecorders hebben geen dvb-c tuner, ze hebben enkel een analoge tuner. Bijna alle tv's die je nu kan kopen hebben een dvb-c tuner, veel hebben ook nog een analoge tuner en een dvb-s tuner voor digitale ontvangst via satelliet.

 

De Digibox en de Digicorder zijn settopboxen van Telenet. Deze toestellen beschikken over een ingebouwde CI+ en zijn zo ingesteld en in eerste instantie gemaakt voor het ontvangen van Digitale tv van Telenet (basisaanbod dat veel ruimer is dan het compact signaal). Als je gaat voor de digitale tv van Telenet (niet het compact signaal), en je hebt geen intenetaansluiting en geen telefoon van Telenet dan betaal je eenmalig 50 euro voor de digitale aansluiting. Mogelijk gaat je dan maandelijks je 'kabelabonnenment' betalen, elke maand één twaalfde van het jaarabonnement.

 

Kan je aub in uw reactie aangeven op wat je reageert, dat maakt het iets duidelijker. Je doet dat door @ in te tikken. Doorgaans is dat de AltGr-toets rechts van de spatiebalk ingedrukt houden en gelijktijdig op het cijfer 2 links boven de Z in te drukken, dan kan je de naam kiezen op wie je antwoord.

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?


@guydekeyser  schreef:

kun je met dit toestel dan ook digitale tv-zenders van telenet ontvangen?


Je kan met dit toestel alleen de digitale zenders ontvangen.

Natuurlijk alleen de niet-versleutelde kanalen (zoals alle zenders van het Compact Signaal).

 

0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@Janne_man  bedankt en sorry...nu mijn video heeft 1 scart, maar heb wel op internet nog één besteld met 2 scarts..belangrijkste vraag: kan ik met een digibox die ik dan met een scart verbind met de video (video wordt dan met andere scart verbonden met tv) dan gewoon opnemen zoals ik vroeger deed(en afspelen van videocassettes)...Ik heb geen DVB-C tuner in mijn televisie...Zou digibox dan aan te raden zijn of eerder dan toch een extra DVB-C tuner (als ik voor het compact signaal zou kiezen)..het is nostalgie..ik weet het..maar TV is van mijn overleden broer en ben ook gehecht aan mijn videocassettes..

0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@Ex-Netweter  Dus dit toestel dient om enkel de compact-signaal zenders (een 22-tal) te ontvangen en niet de uitgebreide 70 als je digitale televisie neemt via digi-box? Kan je ook de digitale radiozenders ontvangen via dit apparaat zoals wdr 4?(die kan je nu bv ook via een smart tv ontvangen zelfs zonder digitale televisie)

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@guydekeyserwel aan denken als je opneemt van Digibox op video dat je dan niks anders kan kijken digitaal, het is dan ofwel kijken of opnemen.

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@luc55  is dit toestel dan ook om digitale radiozenders te ontvangen(die je nu bv ook via een smart tv digitaal kan ontvangen zonder digitaal abonnement telenet) en welke zenders kan ik dan allemaal ontvangen (die enkel van het ''compact signaal" of ook anderen) Sommige digitale zenders(ook van compact signaal) werken naar verluidt enkel als er AAC op de DVB-C ontvanger staat

0 Likes
guydekeyser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 28
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@Master-Magic  je kan dus niet kijken naar het programma en het tegelijkertijd opnemen op video bv als ik een film aan het bekijken ben dus deze film niet opnemen op hetzelfde moment?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

@guydekeyser Je kan wel iets opnemen als je kijkt op die zender, maar je mag hem niet verzetten omdat dit dan in de opname ook zit, dat is het nadeel er aan, je kan dus niks opnemen en iets anders kijken, je bent beperkt tot 1 kanaal voor opname dat je dan ook moet bekijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?


@guydekeyser  schreef:

Dus dit toestel dient om enkel de compact-signaal zenders (een 22-tal) te ontvangen en niet de uitgebreide 70 als je digitale televisie neemt via digi-box? 


Inderdaad.

Met zo'n "settop" DVB-C tuner kan je in principe alle onversleutelde digitale radio en TV zenders ontvangen.

 


@guydekeyser  schreef:

Kan je ook de digitale radiozenders ontvangen via dit apparaat zoals wdr 4?(die kan je nu bv ook via een smart tv ontvangen zelfs zonder digitale televisie)


Pas op: Telenet gebruikt voor de meeste buitenlandse zenders op de kabel de AAC codec. Sommige van deze DVB-C tuners ondersteunen alleen MPEG-2 en geen AAC voor geluid 😞

 

Welke TV en radiozenders in het het Compact signaal zitten zie je hier (na ingave postcode): Zenderoverzicht kabelabonnement Telenet

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

32 radio zenders kan je ontvangen op de standaard dvb c box

op een tv kan je het dubbel ontvangen om tv meer formaten aan kan

hoe duurder de dvb c ontvanger hoe meer hij kan ontvangen maar dan koop je best een box van telenet IMG_20210117_223925.jpg

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Magnum TV & Akai VHS na signaalswitch nog werkende?

voor de oude tv heb je een bakje nodig

en voor video heb je ook een bakje nodig

om het duidelijk te maken

als je tv ook nog wil blijven gebruiken

als je toch een nieuwe tv koopt koop dan een tv dat op de website staat als laaste model van de fabrikant (philips sony)

de techniek veranderd vlug en de update stoppen na 2 jaar en dat is vanaf dat de tv uitkomt

veel mensen kopen een tv dat al 2 jaar in magazijn staat omdat de prijs goed is

maar later zijn ze bedrogen geen updates door komen

dan zwijg ik over de smart tv sommige werken op tizen WebOS Android TV en My Home Screen

daar moet je goed opletten

0 Likes