Beantwoorden
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

hallo

ik heb gezien dat deze tv zenders op tv met kaartje CI+ Module wel in hd uitzenden tv plus, eclips tv,tv5 monde,q music,cartoon network,vlaams parlement tv maar niet op de de digicorder (AD2200) en de 2 zender nickelodeon frans 610 nick jr 611 zijn niet te ontvangen op digicorder (AD2200) maar wel op tv met kaartje
vandaag antwoord gekregen toestel (AD2200) is te oud en ondersteund niet hd voor deze zenders en geen rechten raar antwoord geen probleem met toestel dus niets voor de technische dienst hebben nog mensen dit voor
het hd symbool staat naast de tijd aanduidingen van het programma dat bezig is als je van zender verandert  bedankt

0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

@luc55 dat van de 2 franse zenders klopt, daar zijn normaal geen uitzendrechten voor Vlaanderen voor omdat deze voor Brussel zijn, doordat deze op een freq zitten dat voor Vlaanderen en Brussel gebruikt word kan je deze met je CI module ook bekijken (doordat deze ook in Brussel word gebruikt deze CI module) en niet op de digicorder of digibox die met een zenderlijst werkt.

zo kan je met een CI module ook Polonia (Poolse zender) bekijken die op de kabel zit maar niet op de digicorder omdat deze zender enkel in Limburg rechten heeft.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

Als je uw tv  instelt met zoals aangeven in de handleiding bij het doosje van de ci+, heb je in principe dezelfde kanalen als op je digicorder. Enkel voor de regionale zenders kan je meer dan één hebben. Ik kan me ook voorstellen dat in randgebieden er nog enkele verschillen zijn. Je krijgt in beide gevallen steeds de zenders die op zenderkaart staan als basisaanbod. Voor zover ik goed gekeken heb, staat er slecht één zender (TV Polonia) met de verwijzing "Afhankelijk van uw regio al dan niet beschikbaar".

 

TV 5 Monde behoort tot het basisaanbod en is in elk geval te zien met mijn Digicorder AD2100 (dus een ouder model dan de AD2200).

 

Het gebeurt soms dat zenders die versluierd zijn toch zichtbaar zijn. Hiervan heb ik al twee soorten ontdekt. Soms zijn er zichtbaar als er geen kaartje in de tv steekt en soms zijn ze zichtbaar met kaartje.

Ik vermoed sommige medewerkers van Telenet soms de codering afgezetten, ofwel wegens bepaalde testen ofwel om het één of andere programma te kunnen zien. De keren dat ik dat vastgesteld heb en de (werk)dag daarna terug controleerde, was de versluiering terug aangezet.

De laatste keer was toen ik het compacte signaal naast de reguliere installeerde en toen ik daar op een 300 tot 305 zender beeld kreeg.  

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

@janne_man Ik heb die 2 Franse waarvan men hier spreekt al een hele tijd open met de ci module en tv polonia ook al enkele jaren, 

die zenders zitten in Brussel en polonia in Limburg op de digitale kabel maar wij krijgen deze ook mee omdat die op de muxen zitten waar andere zenders zitten voor ons.

in oost vl krijg ik deze dus 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

@Master-Magic Indien ik de vlugge scan doe (frekwentie 322 MHz, netwerk 22) dan heb ik Polonia niet. Doe ik echter een volledige scan of een scan enkel op die mux, dan heb die wel.

 

@luc55  heb je ergens kanaalnummer veranderd in je Digicorder? Je kan de Digicorder terugzetten naar fabrieksinstellingen met de optie behoud van opnames.

 

Dat je de 610 en 611 enkel versluierd hebt op de Digicorder is normaal. Deze maken deel uit van de "Option FR".

 

TV plus zegt me niets. Alle andere die je vermeld moet je kunnen ontvangen met je Digicorder. Als je Digicorder geen HD aankan, kan je naar geen vrt zender kijken (één, Canvas, Ketnet).

 

Dus als de technische dienst zegt "geen rechten" gaat dat uitsluitend over de 610 en 611 en voor TV Polonia als je niet in de juiste regio woont. 

 

 

 

 

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

op de digicorder zitten minder zender dat in hd uit zenden dan tegen het kaartje het zijn niet veel zenders maar was om te weten dat het bij jullie ook was bedankt luc

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

hoe kan dat nu ??? er zijn geen andere versies van de zenders op de telenet kabel beschikbaar.

alle zenders dat HD zijn zijn op de digicorder ook in HD, er bestaan geen SD versies van de HD versies op telenet 😉

over welke zenders heb je het dan die volgens u SD zijn op de digicorder en HD via het CI module?????

TV5 monde bv is in HD op de digicorder en via CI module.

of je moet in Brussel wonen en het gratis open digitaal aanbod inlezen waarbij er een SD versie van TV5 monde zit.

deze krijg ik hier in oost vl niet open in SD, enkel de HD versie dat ook op de digicorder HD is.

de EPG klopt niet altijd in verband met info over de zender of die HD is of niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer HD zenders op CI+ dan op AD2200 digicorder?

@luc55 

Als je de scan doet op een tv met ci+ op de voorgeschreven manier van Telenet krijg je eventueel enkel een verschil voor regionale zelders. Na het scannen staan er altijd alle regionale zenders vermeldt. De meeste echter zonder signaal. Hier kan je echter meer dan één hebben met signaal. Ik kan me voorstellen dat in gebieden grenzend aan Limburg ook TV Polonia doorkomt. Als er andere verschillen zijn van zenders die niet opgenomen zijn in het basisaanbod, is dat een (tijdelijk) foutje bij Telenet.

Als je een volledige scan doet, kan je zowel het basisaanbod als het compact signaal krijgen (alhoewel dit laatste bij mij nu maar voor de helft maar lukt). Bij een volledige scan het je ook TV Polonia. Bij een volledige scan heb je veel plezier 😒 in het wissen van diensten kanalen en het herschikken van de volgorde.

Ik denk dat TV Polonia geen HD zender is. De kans dat de extra regionale zender(s) HD is, is ongeveer 1 kans op 2.

Conclusie: ongeacht hoe je scant je kan maximaal één of twee regionale zenders in HD meer hebben met de ci+ dan met de Digicorder. Dat zijn dan regionale zenders die niet voor uw regio bestemd zijn. 

0 Likes