Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 181
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

Mijn digicorder is aangesloten op mijn Samsung soundbar[HW-K450]met een hdmi kabel en van de soundbar gaat het dan met een HDMI kabel naar de tv.[LG 55EG910V]
Dit werkt perfect, digicorder aanzetten en tv en soundbar springen ook aan.

Echter wordt er ook vaker via Netflix gekeken en dan werkt de soundbar niet en moet ik het geluid van de tv gebruiken wat heel wat mindere kwaliteit is.

 

Nu was mijn vraag of het mogelijk is om naast de digicorder ook de tv op de soundbar aan te sluiten ?

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

@Benny3  hier zijn optische kabels voor. Ik heb thuis een compleet sonos systeem dus geen enkel geluid meer van de tv. Ook mijn tv box speelt af via het sonos systeem. Kijk of u de mogelijkheid heeft om zo een optische kabel aan te sluiten op de tv en de soundbar en u gaat een perfect geluid hebben. U moet wel de digicorder zo instellen dat het geluid via de tv komt en dat de afstandsbediening van de decoder het volume bediend. Zo heb ik ook alles ingesteld en werkt perfect ook met netflix.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 181
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

Patrick,

Aansluiting digicorder is ok, wanneer ik het geluid harder zet gaat ook het volume van de soundbar omhoog.

Mijn mediaspeler is trouwens ook nog met een hdmi kabel op de soundbar aangesloten wat ook perfect werkt.

Inderdaad heeft de tv en de soundbar ook een optische aansluiting die ik kan gebruiken voor zaken die rechtstreeks op de tv zijn aangesloten zoals Netflix en Chromecast.

Bedankt voor de tip, had ik zelf nog niet aan gedacht.

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 181
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

Patrick,

Vandaag optische kabel gehaald maar blijkt niet te werken.

Wanneer ik op de soundbar D in selecteer heb ik helemaal geen geluid meer.

Wanneer ik dan bij de instellingen van de tv ga kijken staat er geluid uit.

De geluidsuitgang op de tv lijkt me toch ook goed te staan.(audio-out(optisch/HDMI ARC)

IMG_20200104_000338.jpg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

@Benny3  CEC wel aanzetten op de digicorder. Ik heb een tv box gehaald en deze werkt daar automatisch op dus ik kan helaas de stappen niet overlopen. https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-is-cec/

Hierbij een link hoe dat in zijn werk gaat.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 181
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

Ja, die CEC staat al enkele jaren aan en dat werkt perfect.

Nu gaat het alleen om de verbinding tv-soundbar met de optische kabel.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 181
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

Dokter Google heeft het gevonden en ik durf de oplossing bijna niet te vertellen.😥

Op de bijgeleverde optische kabel van Samsung zaten op de uiteinden nog plastieken beschermkapjes op.

Deze eraf gehaald en nu werkt ook optisch alles perfect. Wanneer je alleen de tv aanzet wordt automatisch de soundbar mee opgestart en direct in de D.in modus geplaatst, zet je de tv uit wordt ook de soundbar uitgezet.

Deze keer dus echt opgelost.👍

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om tv + decoder op soundbar aan te sluiten?

@Benny3  heel goed en fijn dat het opgelost is. Tja van die dopjes te vergeten zullen we rap vergeten he dat kan iedereen gebeuren 😉


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.