Beantwoorden
-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

Ik heb zonet weer eens een poging ondernomen om via Yelo een programma op te nemen. Helaas weer niks

Hoe komt het toch dat de digicorder steeds de interactiviteit verliest, waardoor ik onder andere geen opname kan programmeren dmv Yelo (kan geen verbinding maken met ...).

Ik heb het met de vorige digicorder ook al gehad, voordien moest ik steeds de boel zonder spanning zetten en stap voor stap weer opstarten.

Bij deze digicorder merk ik het steeds als er in de tv-gids geen afbeelding bij het programma of film staat. Dan zie ik bij Yelo ook steeds dat er geen verbinding kan gemaakt worden.

Wat ik nu deed i.p.v. steeds de boel zonder spanning te zetten, is via de menu, de digicorder (systeem) weer te herstarten. Hierdoor kreeg ik weer de afbeeldingen in de tv-gids en kon ik via Yelo weer een opname programmeren.

Is er hier een oplossing voor of ben ik de enige die dit probleem herhaaldelijk voor heeft?

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Ere-Krak Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

@-Yvan- 

 Zorg er zeker voor dat yelo een goede verbinding heeft. Neem eventueel contact op met telenet. Laat een dossier maken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Krak 2021 Krak 2022

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

Hoe is je digicorder met de modem verbonden?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5159
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

@-Yvan- controleer of de netwerkkabel langs beide kanten goed vast ziet (er niet kan uitgetrokken worden zonder het lipje in te drukken).

0 Likes
EdwinC
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

Kijk zeker ook na dat de netwerkkabel van de digicorder rechtstreeks naar de Telenetmodem loopt en niet via de bedrading van je eigen internet.

0 Likes
-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

modem telenet => Switch en deze gaat op zijn beurt naar de digicorder en naar de (mijn persoonlijke) router.

0 Likes
-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

Daar ligt het niet aan de kabels zitten vast en er kan niet tegen gestoten en/of aan getrokken worden.

0 Likes
-Yvan-
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

Na herinstallatie van Yelo lukte het me nog niet (zat wel in het buitenland, weet niet of dat er wat toe deed).

Weer thuis gekomen, via de menu de digicorder weer een herstart gegeven (hij gaf ook weer geen afbeeldingen bij de programma's in de tv-gids) en via yelo kon ik weer mijn digicorder benaderen. 

Ik zal regelmatig weer eens checken maar, dat had ik deze keer ook gedaan vóór vertrek naar het buitenland en het mocht helaas niet baten. Of het probleem uit zichzelf (ooit) zou oplossen heb ik ook mijn bedenkingen bij 🤔

Op dit forum heb ik het probleem nog niet tegen gekomen.

0 Likes
EdwinC
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

@-Yvan-:

"modem telenet => Switch en deze gaat op zijn beurt naar de digicorder en naar de (mijn persoonlijke) router."

 

Wel... zou dat het probleem niet zijn?

Ik had het idee dat een Telenet-modem twee netwerk-uitgangen had, waarvan één uitsluitend moest dienen voor de Digicorder.

De andere netwerk-uitgang gaat in mijn geval ook naar mijn persoonlijke router waarachter mijn eigen netwerk zit.

De uitgangen zijn wellicht uitwisselbaar, maar je kan de Digicorder en je eigen internetverkeer niet via een switch aansluiten op 1 uitgang.

Mocht dat wél kunnen, zou ik niet goed weten waarom:

- men powerlines promoot om de connectie met de Digicorder in orde te krijgen, los van het feit hoe je je internet thuis bekabeld of draadloos gebruikt.

- er geen Digicorder met ingebouwde wifi op de markt wordt gebracht die "gewoon" draadloos via het internet werkt, samen met je smartphone en laptop.

 

Voor je eigen router wordt een IP-adres geproduceerd door de DHCP-server van de Telenet-modem. Je eigen router heeft dan een adres in het 192.168.0.x-gebied, waarbij die "x" door die DHCP-server werd toegekend.

Als je daarentegen gaat kijken naar het IP-adres dat je Digicorder heeft, zal je merken dat dit iets totaal anders is. Volgens mij kan je beide toestellen, je Digicorder en persoonlijke router, nooit samen op dezelfde bekabeling hangen.

Waarschijnlijk verliest je Digicorder zijn connectie van zodra je persoonlijke router het internet voor zich opeist. Zolang je niet op internet gaat, zal die Telenet-modem prima communiceren met de Digicorder.

 

Los van het feit of een TV-box beter is dan een Digicorder: indien je de Digicorder zou vervangen door een TV-box zou alles vermoedelijk wél op dezelfde bekabeling mogen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder verliest telkens weer de interactiviteit

@EdwinC 

 

Aan de modem/router van Telenet kan je wel degelijk een switch hangen aan een poort en vanaf die switch zowel naar uw digicorder als naar uw eigen router gaan. Waarom zou dat niet kunnen?

 

Uw eigen router krijgt dan inderdaad een intern adres op zijn WAN poort en je gaat dubbele NAT hebben.

 

Dat uw digicorders een heel ander IP adres hebben  (beginnend met 10. in mijn geval) is ook heel normaal. Dat is omdat die dingen door Telenet als dusdanig herkend worden en een speciaal adres krijgen. Dat is ook de reden dat je een digicorder niet aan uw eigen router mag aansluiten. Telenet kan hem dan niet meer als dusdanig herkennen en hij zal dus nooit interactief worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.