Beantwoorden
bockie123
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

Ik kijk al jaren op mijn tweede toestel,met een smartcard van Telenet. Vorige week echter kon ik plotseling de zenders Een en Canvas niet meer nemen.Ik kreeg telkens een zwart vlak. Alle andere zenders waren wel te zien. Ik vond dat raar en ging vanmiddag verhaal halen in een Telenet-winkel. Omdat de smartcard nog in garantie was,kreeg ik prompt een nieuwe. Thuis gekomen stak ik de kaart in het toestel en kreeg de melding dat de activatie 30 minuten kon duren. Na een uur nam ik kontakt op met Sarah van Telenet. De activatie werd bekeken,ik moest de stekker eens uittrekken,ik moest de coaxkabel controleren etc, en het probleem zou zich oplossen. En raar maar waar,om 16u kon ik voetbal zien op Een. Maar nu heb ik opnieuw de tv aangezet en krijg ik een flink aantal zenders niet te zien. Dan verschijnt opnieuw de tekst dat de activatie nog bezig is. Maar sommige zenders kan ik dan weer wel zien. Bv. VTM hd kan ik niet zien. Een dan weer wel. Wat zou het euvel kunnen zijn ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: kijken met CI+-module

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

@bockie123 

Zou de module er eens uithalen en dan opnieuw proberen te installeren of probeer je tv eens opnieuw naar de fabrieksinstellingen te zetten. 

Aangezien ik de module zelf niet gebruik kan ik ook niet met 100 % zekerheid zeggen wat er mis is of wat exact de juiste oplossing is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

@bockie123 VRT een zit gratis open op de kabel zonder codering (alle VRT zenders en die politiek zender) de rest is gecodeerd, 

wees zeker dat je een uur of langer op vtm HD staat met de zender en vraag nog eens een heractivatie aan en vraag daarbij of de juiste ci module geactiveerd is en niet de oude.

je zou de code van de smartcard best eens doorgeven zodat ze het kunnen nakijken,

of kijk eens in mijn.Telenet.be of je de gegevens terug vind van de ci module en smartcard die je in de tv hebt.

kan ook zijn dat de pinnetjes in de tv waar je uw ci module insteekt gebogen zijn of 1 ervan, gebeurt soms bij veel versteken van de module in de tv.

geeft de tv de module aan ook???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module


@bockie123  schreef:

Vorige week echter kon ik plotseling de zenders Een en Canvas niet meer nemen.Ik kreeg telkens een zwart vlak. Alle andere zenders waren wel te zien.


Dit probleem schijnt dan niets met de CI+ module of smartcard te maken te hebben. Voor de zenders Eén en Canvas heb je die niet nodig (die zijn ongecodeerd). Het is juist voor de andere zenders dat de CI+ nodig is, om deze gecodeerde zenders te kunnen decoderen. Aangezien deze werkten lijkt er dus niets mis te zijn geweest met je CI+ module.

Ik zou eens proberen de zenders opnieuw in te scannen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bockie123
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

Ik heb de zenders opnieuw laten zoeken, automatisch, en heb momenteel 321 zenders,radio en overig inbegrepen. het rare is nu dat ik inderdaad de zenders Een (voetbal) en Canvas haarfijn kan hebben. Voorts zijn er nog een paar zenders beschikbaar,maar het merendeel van de zenders krijgt nog steeds de melding dat de activatie nog bezig is. En ik heb vanmiddag al een uur aan de telefoon gehangen met een vriendelijke Telenet-dame, om mij de gehele uitleg te doen. Er zijn zelfs zenders die spelen terwijl het scherm de melding vertoont dat de activatie nog 30 minuten kan duren. Bijvoorbeeld VTM hd kan ik niet afspelen,maar VTM2 dan weer wel,weliswaar in slechte kwaliteit . Ik kan toch moeilijk opnieuw naar de winkel rijden !!  En ik heb de stekker al uitgetrokken,de coaxkabel nagekeken en de CI-module met een fijn borsteltje wat proper geblazen. Niets helpt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

@bockie123 je hebt waarschijnlijk een volledige kabel scan gedaan en ook het compact signaal aanbod mee gescand en die staan ook tussen de andere zenders, daarom zie je VTM2 in een slechtere beeldkwaliteit dan één HD.

probeer eens met volgende gegevens je tv te herscannen:

322 Mhz Netwerk-ID 22= Vlaanderen, 12= Brussel.

Modulatie 256 QAM

Symboolfrequentie 6875

dan zal je het gecodeerde aanbod hebben en zal je de CI module beter kunnen gebruiken, vrees dat er een update probleem is doordat je ook het compact signaal scant.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

Het probleem ligt aan de tv  de updates komen niet goed binnen of updates automatisch installeren staat uit

ken nog mensen met deze problemen de kaart opnieuw laten scannen en het is in orde

bockie123
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

Hey,ik blijf met het probleem zitten. Ik heb een andere coaxkabel gebruikt,ik heb de kaart en de module gereinigd, ik heb de tv geupdated en ik heb al 4x alle zenders laten instellen en dat verloopt allemaal normaal met de ingegeven parameters , en toch kan ik maar enkele posten ontvangen en blijft gedurig aan de melding op het scherm,dat mijn kaart bezig is met te activeren. Ik stuur hierbij een foto tijdens de wedstrijd genomen vanavond. En het is een nieuwe kaart en nieuwe module. IMG_20221206_201408.jpg

0 Likes
Ex-Netweter
 

Niet alle zenders beschikbaar via CI+-module

Scannen: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-opnieuw-...

TV-toestel afstemmen op  VTM HD en een uur wachten.

Als je daarna wél perfect beeld hebt op Eén HD en geen beeld op VTM HD zit er geen activatiesignaal op de coaxkabel.

Dan moet je Telenet opnieuw de correcte gegevens van de CI-module doorgeven en vragen om te heractiveren.

(Moraal van dit verhaal: je had nooit naar de Telenet-winkel moeten gaan, opnieuw scannen van het signaal was voldoende geweest.)

0 Likes