24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb al talloze jaren de volgende setup, tot grote tevredenheid:
- modem-only CV7160E
- hierna een eigen switch
- van die switch naar 2 eigen routers en naar een digicorder AD2200, die een 10.x.x.x-adres krijgt
- abo: Whoppa
De laatste tijd verkoopt de digicorder veel kuren: dagelijkse verschillende volledige freezes (reageert ook niet op toetsen op toestel zelf en ik moet hem dan even zonder stroom zetten).
Die digicorder wil ik dus vervangen. Maar ik ben bang dat ze me een heel andere setup gaan proberen opdringen. Of kan ik toch nog gewoon een nieuwe digicorder krijgen en voor de rest alles houden zoals het is?
De zwakke schakel is niet zozeer de digicorder. Die moeten ze vervangen als de vorige defect is.
Maar de CV7160E is een oude Docsis 3.0 (24*8) modem, en die willen ze natuurlijk zoveel mogelijk vervangen door Docsis 3.1 modellen
Een van de mogelijkheden voor de topic starter om zijn huidige set-up op termijn te kunnen behouden, is de aanschaf van een eigen Docsis 3.1 modem-only (wat sedert 1/11/2024 toegelaten is).
Maar je moet ook beseffen dat - wegens de uitfasering van DVB-C - de digicorder ook geen lang leven meer beschoren is 🤔
Samengevat, @cdr
Je kan inderdaad perfect uw digicorder gewoon gaan omruilen tegen een nieuwer exemplaar (kan refurbished zijn), indien de lokale stock dat toelaat.
Het is ook een feit dat men zal proberen u over te halen om over te stappen naar de TV-Box. Of dat lukt of niet, dat ligt dan aan uzelf en uw vastberadenheid.
Zoals @flip1953 aangaf zou je ook van de gelegenheid gebruik kunnen maken om een eigen router aan te schaffen, die wel Docsis 3.1 is. Deze oplossing gaat u wel een investering kosten, het gewoonweg omruilen van de digicorder met behoud van de andere apparatuur gaat u niets kosten.
De keuze is aan u 😉
EDIT: die eventuele eigen router, die koop je dan wel gewoon in de handel, niet in de Telenet shop. Die verkopen geen routers ..
Iedereen bedankt voor de reacties!
Maandag trek ik naar de dichtstbijzijnde Telenet-winkel. Ben benieuwd.
Als de digicorder op stock zal je 1 krijgen anders krijg je tv box ip anders wachten dat hij op stock is
Je zal ook een nieuwe modem krijgen die moeten ze ook mee geven
@flip1953 schreef:
@StefaanH schreef:Zoals @flip1953 aangaf zou je ook van de gelegenheid gebruik kunnen maken om een eigen router aan te schaffen, die wel Docsis 3.1 is.
Ik had het over een eigen modem (niet router), gezien de TS zijn huidige setup (modem-only + eigen routers) wilt behouden 😉
Uiteraard inderdaad een enorme typo van mij. Bedankt om dat recht te zetten 👍