Beantwoorden
Wouter0904
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Besten,

Een beetje ten einde raad... na de vele telefoontjes met 015666666, klachtenformulieren en aangetekende brieven:

We zijn verhuisd naar onze nieuw gebouwde woning en willen daar een kabelaftakking en binneninstallatie van Telenet krijgen voor internet, kabel TV en telefonie.

We zijn reeds 15+ jaar klant.

Een eerste aanvraag ingediend begin september 2022. Afspraken gekregen in de week van 6-13 oktober voor de kabelaftakking en 24 oktober voor de binneninstallatie (2022).

In de week van 6-13 oktober heb ik niemand gezien. Na ettelijke pogingen met onderliggende diensten kom ik van Telenet te weten dat hun contractor Unit-T wel degelijk is langsgeweest en zij vaststelden dat een onderboring van de straat niet mogelijk was. De straat moet open en daarvoor moet een vergunning bij de gemeente worden aangevraagd. Van de gemeente komen we te weten dat een aanvraag werd ingediend voor werken op 29 januari.

Weken gaan voorbij zonder indicatie van Telenet dat volgende stappen worden ingepland. Na een aangetekend schrijven worden we uiteindelijk gecontacteerd en een nieuwe afspraak wordt ingepland voor de kabelaftakking op 13 januari (vorige week). Ik vermeld de vergunningsaanvraag bij de gemeente op 29 januari, maar de persoon aan de lijn weet van niets. Uiteindelijk is er vorige week niemand komen opdagen. Alweer een verlofdag voor niets... En we zijn dus terug bij af...

Wij zijn intussen verhuisd, november 2022. We proberen al 2 maand onze plan te trekken met Tadaam, wat zo goed als neerkomt op smallband met het 4G signaal hier op ons adres. Thuiswerken, kindjes die tv willen kijken,... het lukt net niet... 

4 maand na mijn eerste aanvraag en ondertussen 2 maand op ons nieuw adres zonder enige vorm van connectiviteit en geen enkel vooruitzicht wanneer we hier geholpen gaan worden, begint hard te frustreren. Dus daarom mijn vraag op dit forum: kan iemand mij zeggen welke gevoelige snaar ik moet betokkelen om iets gedaan te krijgen van Telenet? Wie ik kan aanspreken achter de 015666666 firewall om iets in beweging te kunnen zetten?

Dank, Wouter

0 Likes
14 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

De werken op straat worden uitbesteed  telenet weet daar meestal niets van

Bij ons thuis was dat ook 3 partijen hebben er gewerkt

Mensen dat kabels leggen

Mensen dat de tv bakjes zetten en aansluiten

Op laatste komt telenet pas

dus wacht na 29 jan  als de werken starten natuurlijk kan altijd uitgesteld worden

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Telenet is een commercieel bedrijf en de gevoelige snaar van commerciële bedrijven raak je door hen financieel te treffen.
Een overstap naar de concurrentie raakt Telenet het meest en op de juiste plaats.

Als Telenet op zo'n manier zaken doet, moet je gewoon eens zes maanden naar de concurrentie overstappen.
Je bespaart jezelf een heleboel miserie, nutteloze telefoons en verlofdagen en binnen die zes maanden kan Telenet als ze goesting hebben een coaxkabel aanleggen zonder dat jij je druk hoeft te maken over de timing.

Voor 35 euro/maand heb je onbeperkt internet via het Proximus-netwerk. Neem maar eens een kijkje op https://bestetarief.be/

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

@Ex-Netweter daar gaan we weer, in elk topic dat jij hier problemen ziet met telenet moet je hen aanraden om naar proximus te gaan, is het daar dan zoveel beter aan de overkant, 

ik lees op hun forum ook heel veel problemen, zelf meer of hier.

er bestaan ook nog andere opties.

als een klant telenet klant wilt worden hoef je niet te zeggen dat ze maar naar proximus moeten gaan.

geef een oplossing, niet een overdracht naar altijd dezelfde provider in bijna 80% van je berichten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

@Master-Magic Er is in dit geval geen oplossing want er ligt geen coaxkabel op openbaar domein. Er moet een coaxkabel onder de straat gelegd worden en Telenet slaagt er niet in over een periode van meer dan 4 maanden dit in orde te brengen.

Zolang er geen coaxkabel is aangesloten is er geen oplossing. Dan is een mogelijke oplossing om je aan te sluiten bij de concurrentie. Dan zet je druk op Telenet, want een klant van 15 jaar die wegloopt zal een belletje doen rinkelen bij Telenet.

Als je héél je leven bij Telenet blijft dan creëer jij als klant een monopolie! Dan krijg je zulke uitwassen (dure tarieven zonder service) zoals nu bij Telenet want iedereen betaalt toch de facturen. Telenet doet geen moeite meer, de service gaat achteruit want iedereen betaalt toch. Waarom moeite doen voor de klant als je weet dat de klant levenslang zal blijven betalen én daarenboven ook nog een elke jaarlijkse prijsverhoging zal slikken.

Je moet als consument de concurrentie laten spelen!
Als provider X grove fouten maakt, probeer je provider Y. Dat is de logica zelve!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

@Ex-Netweter 

IK wil jou hier ook even erop wijzen dat Telenet nu afhankelijk is van de vergunning die is aangevraagd bij de gemeente. Je moet een vergunning hebben om te graven in de straat en de gemeente is de enige die dit kan goedkeuren. Helaas kan het even duren en ja dat kan zelfs 6 maanden duren voor die goedkeuring er is. 

Maar jou advies ga naar Proximus hoeft er niet te zijn want niet iedereen wil daar heen gaan zoals jij doet en niet iedereen wacht op dat advies. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Zes maanden zonder deftig internet is mijn inziens geen oplossing. Topicstarter is ook zeer ontevreden over de "smalband" van Tadaam.

Mijn advies is heel gepast in deze situatie en de snelste weg naar een oplossing die effectief werkt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

@Ex-Netweter 

Heb ook niet gezegd dat het een oplossing is enkel bij dergelijke graaf werkzaamheden dient men een vergunning te hebben. 

En ik zou ook die oplossing niet nemen die jij aanbied om Proximus te nemen dat komt gewoon niet eens in huis denk er zelfs niet over na. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Dat is juist er zal een kabel liggen van glasvezel van prox maar die zal nog niet aangesloten zijn aan de  ROP van proximus

anders had hij tijdelijk dit genomen in de plaats van tadaam

Kan ook zijn dat fiberklaar ook een kabel gelegd

Er worden veel kabels gelegd natuurlijk moeten deze  nog altijd verbonden worden met hoofd ROP

telenet blijft voor hem de beste keuze  ze tappen de kabel in buurt ergens af en zetten er een versterker op 

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

@Ex-Netweter 

Raak hen financiël en stap over naar concurrentie... Sory voor TS maar nu moet ik wel lachen. Telenet gaat dat zeker en vast voelen als 1 klant weggaat LOL!

Nogmaals: TS vraagt waar moet ik zijn voor concrete uitleg, TS vroeg NIET naar welke provider moet ik overstappen. Als je wil helpen, geef dan de juiste info, niet wat jouw juist lijkt.

Px aanraden zonder ze op fiberklaar zitten... Kunnen ze evengoed op hun 4g modempje blijven.

/Offtopic

Jij met je: ja voor tv ga naar daar, voor gsm naar ginder, internet daar... Zit jij ook op die andere forums zelfste te doen als iemand klaagt over tv bij provider a en jij hebt voorkeur c, dat jij op al die concurrentie forums iedereen gaat door verwijzen naar jouw persoonlijk smaakje??? If so... Gij moet nogal sponsor geld krijgen dan, en anders word je int zak gezet alst gratis is. (Tenzij je echt wanhopig bent en dit als tijdsverdrijf moet gebruiken.

Ik snap je echt niet man! De ene keer kun je zo goed en constructief/informatief iets uitleggen waar mensen hulp ofzo vragen, steek je echt je tijd erin... 5 sec later is het weer om zeep en ben je weer aan het ronselen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Wouter0904
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Bedankt allen voor jullie input.

Ook vandaag weer aan de telefoon gehangen.

In eerste instantie bij de gemeente waar men mij liet weten dat de werken op openbaardomein, ingepland op 29 januari, werden afgemeld.

Ook te weten gekomen van de gemeente dat een negatief advies werd gegeven voor het openleggen van de straat, en dus (volgens mij) als enige optie een onderboring of luchtlijn mogelijk is.

Naar Telenet gebeld, doorverbonden geraakt met de dienst netaanleg. Daar opnieuw doorverbonden tot de lijn uiteindelijk werd verbroken.

Ik begin mij af te vragen of ze bij Telent uberhaupt ons wel willen aansluiten (in een straat die volledig Telenet gedekt is)

De Proximus suggestie, lijkt mij minder valabel, ook zij gaan een aftakking van hun kopernetwerk moeten maken, van de paal aan de overkant van't straat tot bij ons. Bovendien is dat kopernetwerk minder performant dan het coaxnetwerk van Telenet. Fiber is geen optie, dat ligt hier nog niet in 't straat.

Ik mis in deze queeste echt de mogelijkheid om eens met een fysiek persoon te kunnen praten, niet tegen de zoveelste callcenter medewerker (met alle respect).

Anyway, we staan hier slechts even ver als de eerste aanvraag, daterend van 9 september vorig jaar...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Tripje naar hoofdkantoor mechelen en eisen aan balie de juiste persoon in kwestie te spreken. Meer kan je niet meer doen, zoals je aangeeft telefonisch of social media geraak je er niet uit, niemand zegt zelfste of biedt oplossing... Dan wil je inderdaad wel iemand persoonlijk spreken op de duur.

Ombudsdienst telecom mss?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie


@Wouter0904  schreef:

 

De Proximus suggestie, lijkt mij minder valabel, ook zij gaan een aftakking van hun kopernetwerk moeten maken, van de paal aan de overkant van't straat tot bij ons. Bovendien is dat kopernetwerk minder performant dan het coaxnetwerk van Telenet. Fiber is geen optie, dat ligt hier nog niet in 't straat.


Euh neen, het Proximus-netwerk ligt langs elke kant van de straat onder de grond. Het loopt vlak naast de rooilijn. Het enige wat Proximus moet doen is een putje graven op openbaar domein, een aansluitkabel lassen en door je wachtbuis en aansluitbocht tot in je woning trekken.
Het kopernetwerk is performanter dan je huidige oplossing met Tadaam, onbeperkte data en tot 100 Mbps downstream en tot 40 Mbps upstream, vandaar de suggestie.
Het kan een tussentijdse oplossing zijn, maar onbekend maakt onbemind blijkbaar.

Veel succes nog met Telenet, maar wat ze jou lappen vind ik écht grof.

0 Likes
Wouter0904
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Zonet klacht ingediend. Wordt vandaag nog aan telenet bezorgd. Zij moeten volgens ombudsdienst dan binnen de 10 werkdagen reageren.

Bij nader inzien hadden we dit al veel eerder moeten doen...

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe kabelaftakking en binneninstallatie

Daar ga je hopelijk veel meer te weten over kolen op deze manier. Deze diensten zijn er om dan direct de juiste mensen aan te spreken daar we dag van vandaag niet zelf meer bij deze personen kunnen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes