Beantwoorden
GSrijder
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Niko dubbele aansluiting UTP + Coax. Coax geen signaal?

De coax kabel zat op een telenet wandcontactdoos en de utp kabel die in dezelfde buis zit kwam rechtstreeks naar het accespoint. Hiervoor was een uitsparing geveild in het afdekplaatje.
Nu wil ik om het proper te houden een dubbele aansluitdoos van Niko gebruiken zowel coax als utp ( RJ45 )
Echter het coax signaal komt niet door. TV box geeft steeds foutmelding. Nu heb ik de oude zwevend terug geplaatst, alsook de Niko hangt nu zwevend. Waarom een foutmelding bij de coax aansluiting van Niko en geen signaal?
Aansluitingen waren ok ( kern en shield )

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niko dubbele aansluiting UTP + Coax. Coax geen signaal?

@GSrijder 

Weet dat de tv box gevoeliger is en die wandcontact dozen meestal verlies geven, beste zou zijn om een stukje op te steken zodat je de tv kabel rechtstreeks aan de tv box kan sluiten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Niko dubbele aansluiting UTP + Coax. Coax geen signaal?

plaats hier eens fotos van uw installatie.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GSrijder
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Niko dubbele aansluiting UTP + Coax. Coax geen signaal?

Ik heb op aanraden van een elektr. installateur de Hirschmann besteld. Deze zijn Telenet gecertificeerd en zijn compatibel met de  Niko afdekplaatjes en sokkels. Ik hou jullie op de hoogte. Hij denkt dat de coax sokkel defect is, heeft dit met een UTP ook meegemaakt.
Vermits ik zelf ook industrieel elektricien ben met  kennis van netwerken ben ik van mijn aansluiting zeker dat deze correct is. Vermits de Telenet muuraansluiting wel en de Niko niet werkt zal daar wel ergens een probleem zitten.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Niko dubbele aansluiting UTP + Coax. Coax geen signaal?


@GSrijder  schreef:

 Waarom een foutmelding bij de coax aansluiting van Niko en geen signaal?


Er zijn maar 2 mogelijkheden:

  • de Niko coax sokkel is defect.
  • je hebt de coax niet goed aangesloten (soms moeilijk als je de kern te ver ontbloot kan je gemakkelijk kortsluiting hebben met mantel.

Zelf heb ik goede ervaringen met de Niko gecombineerde coax/utp sokkels 🙂

 


@Master-Magic  schreef:

Weet dat de tv box gevoeliger is en die wandcontact dozen meestal verlies geven, beste zou zijn om een stukje op te steken zodat je de tv kabel rechtstreeks aan de tv box kan sluiten.


Het signaal van de NIU is sterk genoeg om de eventuele verzwakking van zo'n coax doosje te overbruggen. Of zou theoretisch sterk genoeg moeten zijn 🤔

Zoniet kan je de +4dB uitgang op de NIU gebruiken ... 

Maar als ik de TS goed begrijp spreekt hij niet over een "zwak" signaal, maar heeft helemaal geen verbinding.