Beantwoorden
catweazle
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ondersteunt DB AD210 nog de coaxkabel?

Dag,

ik heb een scherm met een hdmi en coax ingang.

De hdmi wil ik nu gebruiken voor een chromecast aan te hangen.

Als ik de coax gebruik, den krijg ik wel de namen van de posten te zien (bv canvas), maar geen beeld.

Ondersteunt db ad210 nog coax?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: telenet digibox db ad210 en coax aansluiting

 
 
 
 
4 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Ondersteunt DB AD210 nog de coaxkabel?


@catweazle  schreef:

 

Ondersteunt db ad210 nog coax?


Ja, maar dan Compact Signaal. Dit is digitaal (niet meer analoog).

Je moet je TV dus afstemmen (als je TV een DVB-C tuner heeft en het compact signaal ondersteunt?) zoals beschreven in de volgende link:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Ondersteunt DB AD210 nog de coaxkabel?

Waarom zou je een Digibox moeten afstellen op het Compact Signaal? (dat gaat volgens mij niet eens)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Ondersteunt DB AD210 nog de coaxkabel?


@catweazle  schreef:

ik heb een scherm met een hdmi en coax ingang.


Dat noemen we een TV-toestel 😀


@catweazle  schreef:

Als ik de coax gebruik, den krijg ik wel de namen van de posten te zien (bv canvas), maar geen beeld.

Ondersteunt db ad210 nog coax?


Volgens mij is de vraag van de topic starter, of de "RF OUT" van een digibox nog kan gebruikt worden om  de content van de digibox te zien op je TV  (zenders, opnames, ...) via een bepaald kanaal (zoals de oude VHS recorders werkten) ...

Volgens mij is het antwoord neen: je kan alleen kijken via HDMI of SCART.

Je kan natuurlijk via de RF OUT van de digibox op het TV toestel naar zenders zoeken, dan krijg je enkel de (niet)versleutelede) zenders van het Compact Signaal. Maar dat was de vraag niet.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ondersteunt DB AD210 nog de coaxkabel?

De coax kabel  is niet genoeg

Nu gaat de coax kabel in het toestel en op de uitgang van het toestel een coax kabel naar tv maar op tv kan je wel het compact signaal van  telenet ontvangen

 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

 

Voor toestel moet je HDMI kabel gebruiken of een scart kabel als de tv dit nog heeft een scart aansluiting dan heb je beeld

de rest van opstelling is juist