Beantwoorden
walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

hallo Netweters

heeft er iemand de oplossing voor mij

ik kan op mijn nieuwe Samsung TV enkel maar 2 zenders laten 

opnemen via aangesloten harde schijf en werkt perfect alle andere zenders geen beeld of geluid

als ik gewoon naar tv kijk werken alle zenders via digibox ( nieuw )

maar op 3 zenders heb ik enorm veel storing (blokken) Discovery, National Geographic,Mtv

als ik wil opnemen van andere kanalen krijg op tv scherm iets van Ci kaart ..en wat is de kostprijs van deze kaart

snap het niet , ik heb toch via mijn digibox (gekocht) digitaal signaal...

alvast bedankt

grtj walter 

Tags (1)
0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

Je maakt een denkfout denk ik. Je kan alleen maar van zenders opnemen van de digitale kanalen op je TV. En die moeten dan nog gedecrypt worden en dat is alleen als je een CI+ module hebt of als je de digtale light versie van de zenders hebt. Wil je opnemen van hetgeen je ziet via uw digibox dan moet je als bron geen zender gebruiken maar wel HDMI 1 of 2 naargelang waar je uw box hebt aangesloten. En je zal dan ook maar kunnen opnemen terwijl je kijkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

dus als ik een CI+ module plaatst kan ik van alle zenders opnemen zonder dat ik ernaar kijk

of begrijp ik het verkeerd.

dan kan ik bij een Telenet center een adapter met CI+ kaart kopen en deze dan in de Module steken en ga ik ervan uit dat ik mogelijk wel van alle zenders kan opnemen zonder ernaar te kijken.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

De voorwaarde is dat uw TV alle digitale zenders heeft. Uw CI+ decodeert de zenders en je zal 1 zender tegelijk kunnen opnemen. Geen 2 want uw TV heeft geen 2 tuners vermoed ik. Je zal 1 zender kunnen opnemen en ondertussen via de HDMI naar een andere zender op je digibox kunnen kijken.

Opgepast, wat u opneemt op die harde schijf kan alleen maar op die TV bekeken worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1601
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas


@walter8  schreef:

als ik gewoon naar tv kijk werken alle zenders via digibox ( nieuw )

maar op 3 zenders heb ik enorm veel storing (blokken) Discovery, National Geographic,Mtv

 


Je beschrijft hier 2 problemen:

  1. de blokjesvorming op bepaalde zenders
  2. het opnemen via uw TV

Wat betreft de blokjesvorming: is dat als je op de digicorder kijkt (via HDMI), of als je rechtsreeks het kanaal op jouw TV kijkt?

Ik vermoed dat het signaal op uw coax niet sterk genoeg is (je gebruikt waarschijnlijk ook de doorlus naar jouw TV toestel).

Wat je kan doen is de coax kabel naar de digicorder, die aangesloten is op de NIU (versterker), wisselen naar een verstrekte uitgang (+4dB).

Indien dit niet helpt moet een Telenet technieker komen en je signaal uitmeten.

 


@walter8  schreef:

dus als ik een CI+ module plaatst kan ik van alle zenders opnemen zonder dat ik ernaar kijk

of begrijp ik het verkeerd.

dan kan ik bij een Telenet center een adapter met CI+ kaart kopen en deze dan in de Module steken en ga ik ervan uit dat ik mogelijk wel van alle zenders kan opnemen zonder ernaar te kijken.


Je begrijpt het goed dat je niets kan opnemen van een versleutelde zender, zonder de CI-kaart. Deze staat in voor het decoderen, als je TV kanalen rechtsreeks via de TV tuner wilt bekijken. Daarom kan je nu alleen opnemen (PVR) van één, Canvas en Ketnet.

 

Ik zou nog geen CI-module gaan kopen, maar jouw TV toestel afstemmen op het Compact Signaal.

Het Compact Signaal - dat het vroegere analoge aanbod vervangt - bevat een 20-tal niet-versleutelde zenders (één, Cancas, KetNet, alle vtms's, Play zenders, NED1+2, enz ...

 

Gezien deze niet versleuteld zijn, kan je deze perfect opnemen via het TV op de USB stick.

 

Of je nu gelijktijdig (via HDMI) naar de digicorder kan kijken, terwijl het toestel opneemt, zal afhangen van het toestel, maar héél waarschijnlijk wel.

Op die manier kan je alles eens testen, zonder hiervoor speciaal een CI+ module te moeten gaan kopen 😊.

 

Eén nadeel in vergelijking met de (interactieve) digicorder is dat je maar 2 dagen programmagids hebt (met de digicorder is dat 14 dagen).

 

PS

Is er een reden waarop je via de TV wilt opnemen? Gezien je een digicorder hebt, kan je hiermee toch verschillende opnames programmeren, en intussen naar een andere zender kijken??

Dan begrijp ik niet zo goed het nut van de PVR opnames via het TV toestel 🤔

walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

ik heb nieuwe Samsung Neo Qled 65 inch 85A (2021)

CI+ module is achteraan geplaatst

ingebouwde tuner/ontvangst : DVB-C  -  DVB-S  -  DVB-S2   -   DVB-T   -  DVB-T2

zou ik met deze tuner ontvangst toch van alle TV zenders via een CI+ kaart steek kunnen opnemen op harde schijf terwijl ik via Digibox gewoon andere zender kijk 

zijn er ook USB sticks waar ik zou kunnen mee opnemen, en welke type/serie/model zou deze dan zijn , want dat weet ik niet.

 

0 Likes
walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

ik heb geen Digicorder 

mijn Digibox is via HDMI op TV

toch bedankt voor de info.

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

@walter8 Kan je dan niet beter gebruik maken van een TV-Box. dan kan je meerdere zenders terzelfdertijd opnemen. Geen geknoei met CI+ module en harde schijf.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

Je kan normaal gezien eender welke harde schijf of USB stick gebruiken op de USB poort. Die zal dan geformatteerd worden voor gebruik enkel en alleen op deze TV.

Ofwel zoek je de zenders via het compact signaal. Een 24 tal zenders aan SD kwaliteit. Ofwel zoek je de zenders via het gewone digitaal signaal en gebruik je een CI+ module om deze te decoderen (69€ dacht ik).

Dat is telkens via de DVB-C (C van Cable).

En dan zal je kunnen 1 zender tegelijk opnemen en ondertussen via de HDMI naar een zender op uw digibox kunnen kijken.

TV is 1 tuner, digibox is een andere tuner.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

heb nog niet lang geleden Digibox gekocht

TV Box aankopen zal duurder zijn denk ik toch dan CI+ adapter met kaart

en harde schijf 250gb die heb ik al en werkt perfect.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

@walter8 

Tv-box kan je niet kopen enkel huren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

net daarom dat ik geen TV box wil omdat het duurder is.

0 Likes
walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

TV box kopen is helemaal geen oplossing voor mij

weet niet wie dit heeft beslist om het als opgelost te vermelden.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

@walter8 

Heb de oplossing uitgevinkt. Misschien heb je ergens te snel geklikt als oplossing maar dat is geen probleem. Zoals je merkt is de oplossing al weg. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
walter8
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Opnemen op harde schijf werkt enkel op Eén en Canvas

ok, ja zal verkeerd gedrukt hebben 

sorry, bedankt