Beantwoorden
AnnMathilde
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

Ik heb analoge radio en moet overschakelen naar digitale. Ik wil radio luisteren via de digicorder op mijn hifi-installatie. Ik volgde de instructies van Telenet, maar het lukt niet en ze kunnen me ook niet helpen zeggen ze op de helpdesk. Ik weet namelijk niet waar die RCD-kabel in de radio versterker moet.  Ik  heb al alle mogelijke opties geprobeerd. De RCD-kabels op de foto komen van de CD-speler en de analoge kabel steekt er op de foto ook nog in. Misschien is mijn versterker te oud. 

Alvast bedankt aan diegene die me kan helpen 🙂

Ann

Achterkant tuner.jpg

0 Likes
15 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

Ik kan uw foto nog niet zien (dient nog te worden goedgekeurd), maar in principe is er ook met een oude radioversterker geen probleem

U dient de 2 RCA-kabels aan te sluiten enerzijds op uw digicorder en anderzijds op de "AUX"-ingangen op de achterkant van uw radioversterker (en op uw radioversterker uiteraard de "source AUX" te kiezen)

bv. p. 7

http://manual.kenwood.com/files/B60-5506-10_NE.pdf

succes

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

@AnnMathilde  Zie afbeelding. Kan enige minuten duren voor het zichtbaar is.

Achterkant tuner.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

Het optische kabeltje is voor een betere (!!??) geluidskwaliteit en ziet er ongeveer zo uit:

spdif.jpeg



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

'k zou zeggen : als er zo'n RCA kabel van je digicorder komt : sluit deze voorlopig eens aan ipv de cd speler.  Dan zou je toch al iets moeten horen.

0 Likes
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

Yamaha is 'het' betere merk en te oud zou ik zo maar niet denken. Ik merk op de linker kant op die 'oude' dat er een aansluiting is voor twee 'digital' inputs 1 en 2.

Kan dat mogelijk dienen ?

 

Er bestaan tegenwoordig honderden adapters. Mogelijk is een adapter nodig voor het probleem.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

@Merel  @AnnMathilde   Zoals ik onderaan op de foto heb omcirkelt komt de spdif in aanmerking. Die uitgang zit op de digicorder. De coaxiale ingang erboven komt niet in aanmerking wat dat zit er niet o deze uitgang op de digicorder.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
williamh1
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
Topicwurm! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

 
0 Likes
AnnMathilde
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

Bedankt Ignace. Wat bedoel je met kiezen voor minidisc? Deze keuzemogelijkheid vind ik niet op de display van mijn tuner.

Ik heb al alle mogelijkheden uitgeprobeerd, maar niets lukt.

0 Likes
AnnMathilde
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

Dag allemaal,

 

Ik heb de RCD-kabels in de AUX ingangen gestoken en voor AUX gekozen op de display van de versterker. Nu krijg ik radio via digicorder. Ik kan alleen niet zien welke zender...

Daarvoor moet ik de tv opzetten...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

@AnnMathilde  Omdat ik op de foto van de aansluiting zie MD/CD, net onder je bestaande aansluiting CD en het volgende is de uit naar de Mini disc. Ooit een zeer kwaliteitsvol medium om opnames te maken. Ergens begin de jaren 2000. Zal op je display verschijnen als MD/CD of zoiets. Op een bepaald moment hebben er ook CD opnemers bestaan. Je kon dan bijvoorbeeld een plaat afspelen en opnemen op een CD of op die minidisc.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AnnMathilde
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

@ignace bedankt. Ik wist niet dat MD/CD stond voor minidisc. Het werkt ondertussen via AUX.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi


@AnnMathilde  schreef:

@ignacebedankt. Ik wist niet dat MD/CD stond voor minidisc. Het werkt ondertussen via AUX.

 


Het zijn maar oude dinosaurussen zoals ik die dit gekend hebben. Ik kom nog uit de tijd van de PC (was eigenlijk nog geen PC) met een cassetterecoder. 😉

Maar audio aansluitingen zijn eigenlijk nog niet zoveel veranderd in 50 jaar. Buiten de spdif en de coaxiale digitale verbinding die er bij zijn gekomen. Mijn versterker van 46 jaar oud ziet er nog altijd zo uit zoals op jou foto.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
--cyclon--
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Dag van de Chocolade Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

Inderdaad, info over de zender zie je enkel op de tv.  Er wordt enkel geluid doorgestuurd via de RCA aansluiting, niets van andere info.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overschakelen van analoge naar digitale radio via hifi

@igvfer om even offtopic te gaan, heb er zo 2 staan nog minidisc speler/recorders en veel schijfjes voor daar in, was een mooie tijd eind jaren 90, veel opnames op gemaakt voor radio (fm), en nog steeds in gebruik hier.

je vind ze soms nog in 2de hands winkels, vragen tussen de 50 en 100 euro voor en meer.

sony heb ik, is nooit echt doorgebroken, net als DAT dat magnetische bandjes waren met meersporen opname, waren ook dure toestellen (dat heb ik niet).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes