Beantwoorden
Polpetrol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

PE6 mag binneskamers in welk type

Hallo, kan iemand mij zeggen welk type buis ik binnen in huis mag gebruiken voor mijn PE6 kabel. ( aansluiting tot aan NIU (netwerkverdeler) op verdieping. Leiding kwam vroeger binnen via gevel, maar zou hem graag ondergronds willen laten binnenkomen. Vermits er aan de NIU heel wat zaken aangesloten zijn, wil ik die niet verplaatsen en de ondergrondse aansluitng tot aan de NIU op het verdiep doortrekken. Moet dat noodzakelijk een PVC buis met gladde binnenkant zijn (bvb van 16 of 20 mm) of mag dat ook geribde buis van 16 of 20 mm zijn. Geribde buis is iets flexibeler voor bochtenwerk. Heb de plaats om hem naast een waterafvoer naar het verdiep te trekken.

Buiten het huis moet er namelijk met een buis met gladde binnenkant gewerkt worden, maar is de keuze binnenhuis vrij?

Alvast Bedankt

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

PE6 mag binneskamers in welk type

@Polpetrol 

Eender welke buis is goed. Als je er de kabel maar inkrijgt. Dus geen te korte bochten of knikken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Polpetrol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

PE6 mag binneskamers in welk type

Okido. Bedankt👍😃

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PE6 mag binneskamers in welk type

@Polpetrol  Bij mij is het hier allemaal flexbuis, ingewerkt in de muur of de vloer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Polpetrol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

PE6 mag binneskamers in welk type

Bedankt.