Beantwoorden
Beemerke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

Bij mijn 81 jarige vader werd er vorige week door Telenet een nieuwe installatie geplaatst. Modem, digicorder en powerlines waren nog van het oude model en dienden vervangen te worden. Eerst had hij gekozen voor de nieuwe 4K TV box maar omdat dat mijn vader geen internet heeft was dit helaas niet mogelijk.

Dus gekozen voor het recentste AD2200 digicorder model. Tot zover alles goed.

Toen de technieker de deur uit was begon mijn vader een paar testjes te doen en bleek dat hij maar een 4 tal zenders kon ontvangen.

De volgende dag heb ik ongeveer een half uur met TN aan de de telefoon gehangen en hebben ze het uiteindelijk in orde gekregen. Bleek nadien een registratie probleem te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken kan de tv gids maar 2 dagen verder en is er dus geen interactiviteit. 😞

 

Wat heb ik ondertussen ondernomen:

modem, powerlines & digicorder  voor een 10 tal minuten van de stroom gehaald maar dit leverde niks op. De 3 lampjes branden op beide powerlines....

 

Mogelijks nog een probleem bij Telenet?

 

0 Likes
10 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

@Beemerke 

Je kan niets anders doen dan opnieuw bellen. Volhouden tot het in orde is. Eens je de juiste persoon getroffen hebt is het op  een half uur in orde. Het klinkt niet erg positief, maar het is helaas niet anders.

Misschien kan je eens voor je belt, eerst eens de ganse Telenet installatie zonder stroom zetten.

Terug opstarten vanaf modem naar digicorder en telkens wachten tot het voorgaande volledig opgestart is.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

@Beemerke  bel eens de klantendienst en vraag er eens achter. Denk dat een aanvraag op de decoder niet correct door gelopen is. Misschien de interactiviteits order niet oke.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

@Beemerke nog een extra bemerking die ik wil maken: indien je vader een comfort installatie had, moet de technicus dit sowieso van a tot z installeren en testen voordat hij vertrekt. Weet natuurlijk niet of dit het geval was.

 

Neem zeker nog eens contact op met Telenet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beemerke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

@Suzi. Het ging hier inderdaad om een comfort installatie, de technicus heeft hier 2 zware steken laten vallen. TN heeft gisteren ochtend mijn vader gecontacteerd en ze gingen bekijken wat er mis is. Nu 24u later nog steeds niks verandert.... 😞

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

@Beemerke 

Je hebt een foutje gemaakt in uw post met het mentionen van suzy.

Typ het @ en kies dan uit het lijstje. Door volledig zelf te typen kan je een fout maken en krijgt de genoemde geen bericht.

 

Anders nog eens bellen naar telenet. Niet loslaten. Zorg er ook voor om een dossier te laten maken, als dat nog niet gebeurd is.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

@Beemerke 

 

Een klein citaat uit uw eerste post:

 

Eerst had hij gekozen voor de nieuwe 4K TV box maar omdat dat mijn vader geen internet heeft was dit helaas niet mogelijk.

 

Als dit echt zo is en geen vergissing of typfout, dan is het heel logisch dat er geen interactiviteit op de digicorder is: die gaat namelijk via het internet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beemerke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

Volledig juist, maar bij zijn vorige digicorder (1ste generatie)  was er wel interactiviteit...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

@StefaanH 

Personen met een digicorder moeten wel een modem hebben, maar geen internet. Het interactieve lukt dus wel met uitsluitend een modem.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beemerke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

Daarnet telefoon gekregen van ons vader met het goede nieuws dat alles in orde is gebracht.

Blijkbaar heeft TN een "light" internetverbinding uitsluitend voor de digicorder en dit voor klanten die geen internet hebben. Voor de TV box heeft men dan wel een volwaardige internet verbinding nodig.

 

Dus probleem opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken!!

 

Groeten

 

Frank

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Telenet installatie maar geen interactiviteit.

En ik heb alweer wat bijgeleerd .... 😀 😎


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.