Beantwoorden
Jeroenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Probleem digicorder Sony TV

Heb een heel vreemd probleem waar ik al de hele dag mee bezig ben.

Digicorder heeft altijd goed gewerkt op mijn nieuwe Sony 4K tv. Vanmorgen heb ik echter liggen prullen aan mijn instellingen van de TV en plots had ik heel slecht beeld via de digicorder. Groene strepen, groene spikkels, niet om aan te zien. Vervolgens alles geprobeerd; HDMI-kabel, coax kabel, TV terug helemaal gereset, digicorder teruggezet naar fabrieksinstellingen en ge-update. Alles zonder succes. 

Vervolgens digicorder op Philips tv aangesloten zonder problemen. Op mijn oude Sony tv werkt het gek genoeg ook niet. Hetzelfde probleem. Nu digicorder van vader aangesloten op nieuwe tv en dit zonder problemen. Digicorder werkt dus wel op Philips tv maar niet op een Sony. Heel vreemd. Iemand enig idee of tips want zit met de handen in het haar. Enige wat ik kan bedenken is voor de 2de keer een nieuwe digicorder aanvragen.

0 Likes
18 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Probleem digicorder Sony TV

Aangezien jouw digicorder wel werkt op de Philips-tv lijkt het me geen probleem van de digicorder.
Maar de digicorder van je vader werkt wel op je nieuwe tv dus aan de tv kan het ook niet liggen.

Maar het probleem moet ergens liggen dus bovenstaande "zekerheden" zijn geen zekerheden 😉

 

Wat je bij hdmi-problemen tussen een  digicorder en een tv kan proberen: 

terwijl de tv en de digicorder aan staan: de hdmi-kabel uit de digicorder nemen en meteen terug insteken. Doe dit daarna ook aan de kant van de tv. Dus de eerste de ene kant van hdmi-kabel snel in en uit en daarna de andere kant.

 

Heb je ook al een andere hdmi-ingang van je nieuwe sony geprobeerd?

 

Controleer ook de beeldschermresolutie van de digicorder (bij de instellingen van de digicorder bij beeldscherm). Als die niet op 1080i staat, zet deze dan op 1080i. Als die op 1080i staat probeer dan eens 720p.

 

Voor de rest heb je al alles geprobeerd dus dit zijn de enige dingen waarvan ik denk dat ze nog zouden kunnen helpen.

Aan welke instellingen op je sony was je aan het prullen als ik vragen mag?

 

Een signaalprobleem lijkt het me niet te zijn. Kijk in het menu van de digicorder eens bij technische informatie bij signaalsterkte. Wat is de signaalkwaliteit en hoeveel foutieve pakketten?

Zijn de strepen en spikkels ook te zien in het menu van de digicorder?

 

 

 

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem digicorder Sony TV

Mag ik aannemen dat de verbinding tussen digicorder en tv een hdmi kabel is?

In de instellingen van de digicorder (nieuwe menu: tandwieltje voor instellingen, Digicorder, Aansluitingen, CEC op ja zetten.

Vervolgens hetzelfde doen op je tv  (kijk hiervoor in de handleiding van je tv, mogelijk ondersteunt je tv enkel op 1 hdmi poort de functie CEC, gebruik dan die aansluiting). Zet tv af en digicorder.

Zet enkel digicorder aan. Na een paar tellen gaat de tv aan. 

Om af te sluiten enkel tv uitzetten (digicorder sluit automatisch af). 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Probleem digicorder Sony TV

Kan het zijn dat ge de TV omgeschakeld hebt naar analoge ontvangst ipv op de HDMI ingang van de digicorder


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeroenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Probleem digicorder Sony TV

@Wheng Dat heb ik allemaal geprobeerd zonder succes. De signaalkwaliteit en de sterkte was allemaal in orde, ook geen foute pakketten. Op elke HDMI poorten hetzelfde probleem. De slechte beeldkwaliteit viel al op bij het opstarten.

De enige instelling die ik veranderd had was indeling HDMI-signaal, daar kon ik kiezen tussen standaard indeling en verbeterde indeling. Ik heb geswitcht van standaard naar verbeterde indeling. Toen begonnen de problemen en heb ik het ook terug gezet zonder resultaat.

0 Likes
Jeroenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Probleem digicorder Sony TV

@Janneke_Dust Ik zou niet weten hoe ik dat zou gedaan hebben

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem digicorder Sony TV

nergens de instelling veranderd van HDR toevallig ?????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem digicorder Sony TV

Als je schrijft dat de signaalkwaliteit in orde is, bedoel je dan dat deze info van de digicorder komt en dat je dat op je tv ziet die geen deftig beeld meer geeft?

Ben je zeker dat je geen enkele instelling veranderd hebt op de digicorder? Ik denk dan aan bv. de beeldverhouding.

Heb je al geprobeerd met een andere hdmi kabel?

Heb je goed nagezien of de beide uiteinden goed ingestoken zijn?

Kan je zo precies als mogelijk zeggen wat je waarneemt onder welke omstandigheden?

Heb je de dvb-t tuner van je tv ingesteld, zodat je de vrt zenders en nog een paar andere rechtsteeks kan zien. Hiervoor moet je wel een antennekabel zetten tussen digicorder en tv. 

 

 

0 Likes
Birger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Play Sports GO Smartlock Leesclubje starten? It's your fifth party!

Probleem digicorder Sony TV

Kun je eens proberen om een factory-reset van je televisietoestel te doen? Dat zou het probleem volgens mij kunnen verhelpen. Eventuele wifi-verbindingen en gepersonaliseerde beeldinstellingen zul je daarna wel opnieuw moeten instellen...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Probleem digicorder Sony TV

@Birger - In het originele bericht staat dat de tv al een keer gereset werd, maar dat loste blijkbaar niets op.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeroenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Probleem digicorder Sony TV

@janne_man De signaalkwaliteit heb ik inderdaad niet kunnen nakijken daar mijn hole knop niet werkte. Ik ging uit van de eerdere metingen toen alles nog werkte. Heb 4 verschillende HDMI- kabels geprobeerd. Op de digicorder heb ik niets veranderd. De dvb-tuner heb ik ingesteld. Ik heb een dag zonder problemen gekeken en kijk nu via de digicorder van mijn vader en alles werkt perfect. Hij heeft mijn digicorder in gebruik ook zonder problemen. Van het moment dat ik mijn digicorder terug switch is het weer van hetzelfde.

0 Likes
Jeroenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Probleem digicorder Sony TV

@Master-Magic Wat ik ook koos, het gaf geen oplossing

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem digicorder Sony TV

is toevallig de nieuwe versie van het menu al op je box sinds paar dagen dat de problemen er zijn????

kan zijn dat ze iets hebben veranderd aan de HDMI instellingen die niet compatibel zijn met de digicorder en je tv.

is maar een idee waar ik aan denk, ze verbeteren die beveiliging soms van de digicorder af en toe, en er zijn al mensen die er problemen mee hadden ook op hun tv dat dit opeens toegepast werd,

kan zijn dat die van je vader nog niet de nieuwe update heeft (is een denk piste om een oplossing te vinden)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeroenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Probleem digicorder Sony TV

Ik ga vrijdag mijn digicorder terug halen en dan nog eens proberen. Lukt het dan nog niet dan ga ik terug inruilen in de winkel. Hopelijk lukt het dan wel maar aangezien het wel lukt met een andere digicorder zou het wel moeten gaan

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem digicorder Sony TV

ok hou ons op de hoogte zodat we weten waar het aan ligt, ben benieuwd daar ik een UHD tv ga kopen binnenkort en dan weet waar ik op moet letten.

heb al 1 ding, de HDR mag niet aan staan als je de digicorder op aansluit wegens dat dit een beeldverbeteraar is en die niet word ondersteund door de digicorder van telenet voorlopig tot de 4K ontvanger er is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes