24753
netweters
|
152365
antwoorden
|
20696
vragen
|
sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn digicorder en digibox. blijkbaar ben ik niet meer interactief. kan op mijn tv gids niet verder kijken dan 2 dagen.
ik heb alles gereset en naar fabrieksinstellingen gedaan maar dit heeft niet geholpen. ook via mijn pc kan ik geen opnames meer plannen.
digicorder en digibox hangen op de telenet modem
niet achter router of zo
op de digibox kan ik geen opnames bekijken
Titel aangepast door @Tae-Yoon | Vorige titel: digicorder
Opgelost! Ga naar oplossing.
ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd. maar helaas geen oplossing. morgen hoop ik dat de telenet technieker een oplossing kan bieden.
technieker is langs gekomen en wist te vertellen dat het TP LInk Deco x60 systeem de modem/router van telenet in de war stuurt. waardoor het ip adres wijzigigde op de digicorder en box. wel vreemd want heeft 14 dagen perfect gewerkt voordat de troubles begonnen.
Dan heb je niet alle informatie in je posten gezet om het voor ons wat simpeler te maken. Je hebt in je post niet vermeld dat er ook nog een eigen router in je netwerk staat en dat kan wel eens belangrijke informatie zijn om je probleem te achterhalen.
Je probleem is opgelost en dat is wat telt dat is belangrijk.
Tja, dat is natuurlijk belangrijke info die je niet verteld hebt.
Je hebt je Deco setup in router mode opgezet ipv access-point mode, en vervolgens de LAN interface op je Telenet modem gehangen. Dan heb je natuurlijk 2 DHCP servers op hetzelfde netwerk en dat zorgt voor problemen.
Je hebt dus zelf het issue veroorzaakt. Hopelijk krijg je nu geen factuur van Telenet.
Als je je DECO setup enkel wil gebruiken om je WIFI bereik te verbeteren, en niet de router/NAT/DHCP functionaliteit, dan stel je die het best in op Access-Point mode.
Hier wat info:
Verschil router- en access-point mode: https://www.tp-link.com/nl-be/support/faq/2399/
Hoe access-point mode configureren: https://www.tp-link.com/ae/support/faq/1842/
ok thnx allemaal.
maar heb met andere routers nooit geen probleem gekend die erachter hingen en ook als router fungeerde.
ondertussen alle aanpassingen gedaan werkt back to normal.