42398
netweters
|
18790
gesprekken
|
20287
vragen
|
sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn digicorder en digibox. blijkbaar ben ik niet meer interactief. kan op mijn tv gids niet verder kijken dan 2 dagen.
ik heb alles gereset en naar fabrieksinstellingen gedaan maar dit heeft niet geholpen. ook via mijn pc kan ik geen opnames meer plannen.
digicorder en digibox hangen op de telenet modem
niet achter router of zo
op de digibox kan ik geen opnames bekijken
Titel aangepast door @Tae-Yoon | Vorige titel: digicorder
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je in het algemeen nog internet ? Als dat niet zo is dan verklaard het dat er geen interactiviteit is.
Anders eens naar de klantendienst bellen en vragen of de interactiviteit actief staat voor de digicorder en de digibox.
internet loopt als een trein overal in het huis 186 mbps download 20 ms ping upload 5.2 mbps
@simonsjose je moet anders eens kijken of je een ip adres krijgt in de netwerksettings van je digirecorder/digibox.Is er in het netwerk niets veranderd intussen? een booster bijgezet of iets anders dat het netwerk kan beïnvloeden ?
Misschien een interessante site voor jou : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/digibox-en-digicorder-alles-over-interactiviteit/
Controleer eens of de netwerkkabels langs beide zijden goed ingeplugd is. Dus minstens 4 verbindingen controleren.
ip adres aanwezig 192.1....... ok allemaal. geen boosters gezet niks van dit allemaal ze hangen RECHTSTREEKS OP DE MODEM/ROUTER VAN TELENET;volgens mijn bescheiden mening scheelt er niks aan mijn netwerk. wanneer ik via een pc opnames wil plannen gaat dit niet. ik kan zelf niet via de yelo app/ site een opname inplannen.
digibox heet wel een ip 10....
digicorder heeft alleen een ip 192...
@simonsjose herstart gewoon eens je modem . Ff de stekker eruit minuutje wachten en terug insteken.
allemaal al tig keren gedaan maar geen resultaat. ik ken al deze trucs al heb al mijn netwerk kabels uitgemeten en zijn tiptop. vermoed dat het probleem in mijn digicorder zit. ook al enkele keren gerestart en fabrieksinstellingen gedaan maar helaas geen beterschap
Heb je al eens gebeld met de klantendienst en gevraagd of de interactiviteit nog actief staat op de digibox en de digicorder ?
@simonsjose schreef:digibox heet wel een ip 10....
digicorder heeft alleen een ip 192...
Zowel de digicorder als de digibox moeten beide 2 IP adressen hebben:
Jouw digicorder is dus niet meer interactief, dat kan alleen de Heldesk oplossen.
Zorg ervoor dat je het MAC adres van jouw digicorder (68:63:59:XX:XX:XX) bij de hand hebt als je naar Telenet belt.
Doe nog één test: zet de Digicorder op de plaats van de Digibox en de Digibox op de plaats van de Digicorder. Bekijk dan of ze een 10.x.x.x adres hebben. Heeft de Digicorder nog altijd geen 10 adres dan is het probleem bij je Digicorder. Heeft echter je Digibox geen 10 adres dan zit het probleem in de bekabeling.
Dat was ook mijn bedenking terwijl ik deze thread aan het lezen was: vervang de UTP kabel van de digicorder eens.
De topic starter heeft al aangegeven dat de kabels zijn uitgemeten.
Bovendien heeft de digicorder wel een 192.168.x.x adres, maar geen 10.0.x.x adres.
Als het aan de kabels zou liggen, zou er ook geen 192.168.x.x adres toegewezen worden.
@simonsjose om dit helemaal uit te sluiten kan je altijd eens een PC aansluiten op de kabel van de digicorder. Dan test je zowel de kabel als de poort op de modem.
En dan lijkt het me inderdaad opportuun om de klantendienst te bellen zodat zij de interactiviteit weer kunnen in orde brengen. Het helpt dan om aan te geven wat je al allemaal getest hebt, zodat ze niet te veel rond de pot moeten draaien 😉