Beantwoorden
simonsjose
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Probleem interactiviteit Digicorder

 sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn digicorder en digibox. blijkbaar ben ik niet meer interactief. kan op mijn tv gids niet verder kijken dan 2 dagen.
ik heb alles gereset en naar fabrieksinstellingen gedaan maar dit heeft niet geholpen. ook via mijn pc kan ik geen opnames meer plannen.
digicorder en digibox hangen op de telenet modem
niet achter router of zo

op de digibox kan ik geen opnames bekijken

 

Titel aangepast door @Tae-Yoon | Vorige titel: digicorder

0 Likes
20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose  

Heb je in het algemeen nog internet ? Als dat niet zo is dan verklaard het dat er geen interactiviteit is. 

Anders eens naar de klantendienst bellen en vragen of de interactiviteit actief staat voor de digicorder en de digibox. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
simonsjose
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Probleem interactiviteit Digicorder

internet loopt als een trein overal in het huis 186 mbps download 20 ms ping upload 5.2 mbps

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose  je moet anders eens kijken of je een ip adres krijgt in de netwerksettings van je digirecorder/digibox.Is er in het netwerk niets veranderd intussen?  een booster bijgezet of iets anders dat het netwerk kan beïnvloeden ? 

Misschien een interessante site voor jou :  https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/digibox-en-digicorder-alles-over-interactiviteit/


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose 

Controleer eens of de netwerkkabels langs beide zijden goed ingeplugd is. Dus minstens 4 verbindingen controleren.

 

0 Likes
simonsjose
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Probleem interactiviteit Digicorder

ip adres aanwezig 192.1....... ok allemaal.  geen boosters gezet niks van dit allemaal ze hangen RECHTSTREEKS OP DE MODEM/ROUTER VAN TELENET;volgens mijn bescheiden mening scheelt er niks aan mijn netwerk. wanneer ik via een pc opnames wil plannen gaat dit niet. ik kan zelf niet via de yelo app/ site een opname inplannen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose  heeft je digicorder ook een 10 . xxx.xxx adres ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
simonsjose
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Probleem interactiviteit Digicorder

digibox heet wel een ip 10....

digicorder heeft alleen een ip 192...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose  herstart gewoon eens je modem . Ff de stekker eruit minuutje wachten en terug insteken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
simonsjose
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Probleem interactiviteit Digicorder

allemaal al tig keren gedaan maar geen resultaat. ik ken al deze trucs al heb al mijn netwerk kabels uitgemeten en zijn tiptop. vermoed dat het probleem in mijn digicorder zit. ook al enkele keren gerestart en fabrieksinstellingen gedaan maar helaas geen beterschap

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose  

Heb je al eens gebeld met de klantendienst en gevraagd of de interactiviteit nog actief staat op de digibox en de digicorder ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Probleem interactiviteit Digicorder


@simonsjose  schreef:

digibox heet wel een ip 10....

digicorder heeft alleen een ip 192...


Zowel de digicorder als de digibox moeten beide 2 IP adressen hebben:

  • een 10.x.x.x adres voor de interactiviteit.
  • een 192.168.0.x "IN HOME" adres.

Jouw digicorder is dus niet meer interactief, dat kan alleen de Heldesk oplossen.

Zorg ervoor dat je het MAC adres van jouw digicorder (68:63:59:XX:XX:XX) bij de hand hebt als je naar Telenet belt.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose 

Doe nog één test: zet de Digicorder op de plaats van de Digibox en de Digibox op de plaats van de Digicorder. Bekijk dan of ze een 10.x.x.x adres hebben. Heeft de Digicorder nog altijd geen 10 adres dan is het probleem bij je Digicorder. Heeft echter je Digibox geen 10 adres dan zit het probleem in de bekabeling.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem interactiviteit Digicorder

@simonsjose 

 

Dat was ook mijn bedenking terwijl  ik deze thread aan het lezen was: vervang de UTP kabel van de digicorder eens.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Probleem interactiviteit Digicorder

De topic starter heeft al aangegeven dat de kabels zijn uitgemeten.

Bovendien heeft de digicorder wel een 192.168.x.x adres, maar geen 10.0.x.x adres.

Als het aan de kabels zou liggen, zou er ook geen 192.168.x.x adres toegewezen worden.

 

@simonsjose om dit helemaal uit te sluiten kan je altijd eens een PC aansluiten op de kabel van de digicorder.  Dan test je zowel de kabel als de poort op de modem.

 

En dan lijkt het me inderdaad opportuun om de klantendienst te bellen zodat zij de interactiviteit weer kunnen in orde brengen.  Het helpt dan om aan te geven wat je al allemaal getest hebt, zodat ze niet te veel rond de pot moeten draaien 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.