Beantwoorden
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

Beste,ik heb problemen bij het afspelen van mediabestanden van mijn NAS ,dit heeft altijd goed gegaan tot ze een nieuwe router geplaatst hebben. Na een tijdje valt de weergave weg bv bij het spelen van een *.mkv en krijg ik gewoon terug een TV kanaal en dan kan ik een tijdje op de Digicorder geen opnames bekijken of geen bestanden op de NAS,enkel gewoon TV kijken gaat nog,en soms springt de Digicorder af en start terug op,eerst dacht ik dat het aan de NAS  lag(merk Zyxel) enkele maanden geleden heb ik me een nieuwe Synology NAS aangeschaft.....maar ik heb dezelfde probleem ?

Tags (3)
0 Likes
27 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

@Kiekeboe Ik veronderstel dat je alleen een Telenet router hebt aan je uitleg te horen ? 

Vermits je al van nas bent veranderd en hetzelfde probleem hebt, heeft dit dus niets te maken met de nas maar met het netwerk. Staan tussen de router van Telenet en je nas nog toestellen, zoals een switch? Welke bekabeling heb je ? of gaat dit via een powerline ?

Dit zijn allemaal vragen voordat we u een deftig antwoord kunnen geven 🙂

Hetgeen ook kan zijn is dat je CEC van je digirecorder aanspringt en de tv automatisch op het kanaal van de digirecorder gaat. Zet misschien eens deze functie af op je digirecorder en probeer nog eens.Als je zegt dat je digirecorder regelmatig herstart, kan het zijn dat deze defect is, vermits je dan ook geen opnames kan bekijken. (schijf defect)

Ik zou zeggen, geef ons wat meer info zodat we u van een gepast antwoord kunnen dienen 🙂

 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

De Nas is rechtstreeks met aangesloten op de router met een netwerkkabel.Hoe moet ik dat doen die CEC uitschakelen.Dat de digicorder defect zo zijn denk ik niet,want na een paar minuten kan ik terug opnames bekijken?

0 Likes
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

CEC staat uit.

0 Likes
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

Is niet opgelost 😣 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

@Kiekeboe denk dat het een beeld aanpassing is doordat beelden soms andere instelling hebben van beeld dan de standaarden die de box ondersteund en dan de optie voor huisje en opnames enzo weg doet, zie het als dat je box aangesloten is via Scart en HDMI samen dat de box soms overschakelt op Scart en dan de menu opties weg zijn als je kijkt via HDMI.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

er is niets via scart aangesloten  !

0 Likes
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

Gisterenavond heb ik het terug voorgehad,naar een film aan het kijken op mijn NAS ,ik zet hem ff op pauze en alles blokkeert, het enige dat dan helpt is de digicorder even afzetten en dan via systeem de Digicorder terug herstarten.....

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

Hallo,

 

Mag ik vragen hoe je je films afspeelt via NAS ? Zelf heb ik mijn films en series op een Synology NAS staan.  Smart TV gebruikt de Android App 'KODI' om deze op te vragen en af te spelen.  Dit 'sharing' is gedaan met SMB protocol. 

Voor de veiligheid heb ik NAS en TV in aparte netwerken gezet (die elkaar niet kunnen zien) en enkel de juiste poorten in de firewall opengezet.  Dat laatste is natuurlijk niet noodzakelijk 🙂

Maar, in deze setup is er helemaal geen nood aan een digicorder.

 

Mvg

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

@Kiekeboe 

'Alles blokkeert'

 

Ik begrijp hieruit:

  • uw nas niet meer werkt: je kan helemaal niet meer doen op of met uw nas
  • uw tv volledig blokkeert: je kan helemaan niet meer doen op of aan uw tv. De afstandbediening doet niets.
  • uw Digicorde net meer werkt: je kan die enkel nog zonder stroom zetten.

Klopt deze interpretatie?

Indien neen, dan is uw bewering 'alles blokkeert' vaag en algemeen. Graag een preciesere omschrijving van wat wel of niet werkt. Ook wat en hoe de dieverse apparaten verbonden zijn.

0 Likes
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

Ik krijg enkel nog het kanaal te zien dat ik daarvoor aan het kijken was ,maar wel draait er een geel /oranje wieltje aan de bovenkant van het scherm,dat duurt wel enkele minuten voor dat verdwijnt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

@Kiekeboe digicorder die de stroom aan beelden opeens niet meer aankan, teveel gebufferd en zich dan verslikt, over welke beeld kwaliteit hebben we het dan van de beelden, 

films in 1080i of 4K, kan zijn dat uw netwerk het ook niet meer aankan of uw nas.

is de digicorder verbonden met een UTP kabel??? en zo ja welke kwaliteit kabel, kan deze de snelheid aan welke gevraagd word voor deze films via uw nas af te spelen.

heb toen ik nog een digicorder had en keek naar de nas ook veel problemen met geluid die niet werkte of beelden dat niet zuiver speelden, lag aan de digicorder die het niet aankon, beelden te zwaar om te verwerken door de digicorder, 

officieel ondersteund telenet deze werking niet van werken op de digicorder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kiekeboe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

Het zijn beelden van 1080,en de NAS is verbonden met de bijgeleverde kabel,Nas(Synology DS120J) is nog maar een maand oud.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

Kan je eens aanduiden welke toestellen (en hoe) verbonden zijn ?

Als ik het goed lees is je Telenet modem verbonden via een netwerkkabel met je Digicorder

Je NAS is eveneens verbonden met een netwerkkabel aan je telenet Modem.

 

Dan begrijp ik nog niet hoe je content van je NAS kan streamen naar je TV.  Gebruik je een specifieke app op je TV ?  zijn er nog andere verbindingen ?  

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met afspelen van .mkv op digicorder vanop NAS

@kve2002 je kan via de digicorder oude versie de nas beelden bekijken via je intern netwerk als deze SMB ondersteund op de nas en aanstaat.

dat kan iedereen mits in hetzelfde netwerk zitten.

heel handig is het niet want niet alle bestandsvormen ondersteund de digicorder en encoding.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes