Beantwoorden
den_gerten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Het is onmogelijk om mijn externe Chromecasts te vinden op een mobiel toestel.

 

Er zijn al enkele threads met hetzelfde probleem, maar hun oplossingen werken niet bij mij.

- Ik heb problemen met 2 chromecasts, het ligt dus niet aan het toestel zelf.

- Ik heb hetzelfde probleem met verschillende mobiele toestellen.

- Alles (ook modem, router...) opnieuw opstarten heeft geen enkel effect.

- Bluetooth en locatie staan aan.

- Na terugzetten fabrieksinstellingen lukt bijna alles, tot die vastloopt. Hij geeft dan de melding dat ik moet kijken naar de AP-isolatie van de router, maar dat vind ik nergens bij de instellingen. Op het scherm staat dan 'Google' als locatie. Bij nog eens terugzetten, komt er dan plots, heel kort, wel de juiste locatie op.

- de ene keer bewaart hij mijn locatie wel in de app, de andere keer is die locatie gewoon onbestaande.

- het heeft ooit gewerkt bij 1 Chromecast, met volledig dezelfde hardware, waarna ik plots de Chromecast niet meer vond en dus op zoek ging.

- De tweede chormecast is niet zo oud en heeft nooit gewerkt.

- alles heropstarten helpt niet

- GSM op vliegtuigstand helpt ook niet (al dacht ik dat het 1x geholpen had)

- wifi, bluetooth (aan en uit) en GPS staan aan

 

Ik heb een MOTOROLA / CV6181E (DOCSIS) + AP7465CE-TN.

0 Likes
9 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Als ik je opstelling goed begrijp staat er geen router in je opstelling? Een emta modem en een ap. Je chromecast en gsm toestel krijgen volgens mij gewoon beide een publiek ip adres waardoor ze elkaar nooit gaan kunnen vinden. Er moet een router tussenkomen om ze op hetzelfde netwerk te krijgen, ofwel je eigen router ofwel vraag je bij telenet achter een modem/router inneen. Als je nog een motorola modem hebt lijk je me met een model te zitten dat verouderd is.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

@Cos_95 

 

Als ik de tekst van TS goed lees kan ik u alleen maar gelijk geven. Het probleem zit hem in een ontbrekende router waardoor alle op de modem-only aangesloten toestellen onafhankelijk zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
den_gerten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Beiden bedankt, als ik het goed begrijp, dan zit het probleem bij de opstelling van Telenet zelf. De modem is niet zo heel oud, maar wel een model zonder draadloze router. Bij de installatie kregen ze de gewone modem met wifi niet gekoppeld met mijn apparaten. Ik had lang zelf een router, maar toen die kapot was heb ik uiteindelijk 1 gekregen via Telenet. Nooit bij stilgestaan dat het een AP is en geen router.

Aantekening 2020-07-07 085840a.pngAantekening 2020-07-07 085840.png

[edit] foto's lukken me blijkbaar niet.

modem: MOTOROLA / CV6181E (DOCSIS)

AP: AP7465CE-TN

 

Ik had het ook al gemeld aan Telenet, maar toen ik niet kon opnemen als ze belden, was de case gesloten. Eigenlijk moeten ze mij niet bellen, gewoon mailen wat de oplossing is. Zij weten perfect wat ik heb staan en als jullie al het probleem zien, dan moeten zij dat ook kunnen. Gewoon een bericht dat ze komen of dat ik een apparaat kan afhalen zou toch wel het minste zijn... Volgens mij moeten ze toch zelf zorgen voor een router? Ik heb nu trouwens Yugo, moest dat een verschil maken.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

@den_gerten  Telenet plaatst geen routers en is jou ook niet verplicht dit te vertellen omdat ze dat niet weten. Er is een plaatsing tot je modem wat jij achter je modem is voor de klant zelf , als dat een apparaat is van Telenet zelf en er is een probleem mee dan zullen ze je er mee helpen. Maar dat een bepaalde app niet werkt of iets wat niet van Telenet zelf is daar zullen ze geen support op geven. En daar is de Netweters ook voor natuurlijk alles wat buiten de klantendienst om gaat waar geen support op gegeven wordt kan je hier vragen. 

 

In dit geval is er door de gewaardeerde netweters collega's gezegd dat je een eigen router moet plaatsen in je opstelling. Anders gaat je app voor de Chromecast niet werken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

@den_gerten 

 

Telenet zal je zelf geen router geven. Als je hebt gekozen voor een modem zonder draadloze router  en je wilt deze modem behouden dan zal je zelf een router moeten voorzien. Wat je wel kan doen is je modem vervangen naar een modem/router van telenet. Als je zelf beetje handig bent ga je gewoon naar een telenet winkel, je ruilt daar de modem om en klaar.

0 Likes
den_gerten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Bedankt voor alle reacties!

 

Het was geen keuze voor deze modem, ze kregen de andere niet in orde met onze apparaten.

Het vreemde is dat het wel ooit gewerkt heeft met mijn eerste Chromecast.

 

Telenet maakt ook reclame voor dat toestel met Yugo, anders had ik het pakket ook nooit genomen. Ondertussen hebben ze wel dat andere apparaatje en dat werkt, behalve het streamen van de GSM. Voor de 2e tv zou ik dan nog zo'n mediaspeler moeten kopen en liggen die chromecasts hier gewoon.

 

Kan ik de modem gewoon ruilen, of moet ik dan eerst via de klantendienst?Mijn inziens zou alles toch moeten werken zonder zelf iets tussen te moeten steken. Op zich kan dat wel, maar als er dan iets niet werkt, steken ze het altijd op het eigen materiaal.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Hoe zot is dat?

Telenet heeft hier dus aan een modem-only klant een Telenet AP gegeven, hoewel zo'n AP alleen bedoeld is om te gebruiken achter een HGW.

 

De enige oplossing: de oude model-only omwisselen voor een HGW.

 

Deze opstelling is ook vanuit veiligheid oogpunt oergevaarlijk. Geen enkel toestel is beschermd (geen firewall) ...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router


@Cos_95  schreef:

Een emta modem en een ap.

Je chromecast en gsm toestel krijgen volgens mij gewoon beide een publiek ip adres waardoor ze elkaar nooit gaan kunnen vinden. 


Dat is niet volledig juist.

Toestellen die achter een modem-only staan (vb via een switch of wifi), en dus een publiek IPv4 hebben, kunnen mekaar (soms) wel zien. Maar dan moeten ze beide een IP adres gekregen hebben in hetzelfde subnet.

En gezien Telenet verschillende IP4 rangers heeft, is dit niet altijd het geval.

0 Likes
den_gerten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Wel, ik kreeg inderdaad meldingen van mijn antivirus dat mijn netwerk niet beschermd is... nu is duidelijk waar dat vandaan komt.

Dus, kan ik gewoon mijn oude modem inruilen? Hopelijk werkt de nieuwe generatie wel met onze tablets.

 

Dat laatste kan verklaren waarom het ooit wel gewerkt heeft.

0 Likes