Beantwoorden
kwantroo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Sinds de installatie van de nieuwe modem, hebben we problemen met de tv gids . Als we de tv gids willen raadplegen en een programma willen terug kijken...blijft hij minuten lang zoeken.Ik heb de digicorder al uitgetrokken , alsook onze powerliners...geen oplossing. Wie weet raad? Dank !

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Na instal nieuwe modem problemen met digicorder

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

De Digicorder is wellicht nog niet gekoppeld aan de nieuwe modem.
Ga via de afstandsbediening op de Digicorder naar het menu Instellingen > Selfstarter en volg de instructies.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem


@kwantroo  schreef:

Ik heb de digicorder al uitgetrokken , alsook onze powerliners...geen oplossing. Wie weet raad? Dank !


Modem rebooten, zodat deze terug het configuratie bestand inleest?

Guy67
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Wij hebben ook geen zendergids meer sinds vandaag, hebben ze weer een software update gedaan?.....

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

@kwantroo kijk eerst eens of je internet hebt op de digicorder. Want als je geen tv gids kan raadplegen is het meestal dat probleem.

heb je de powerlines direct op de router van Telenet gehangen of heb je daar nog een eigen router tussen ? 

Bij de digicorder moet deze direct verbonden zijn met uw Telenet Router. 

De connectie op uw digicorder kan je nakijken in de instellingen van uw digicorder zelf. Daar kan je een netwerk test doen om te zien of uw internet goed aangesloten is.

je kan deze site raadplegen : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/digibox-en-digicorder-alles-over-interactiviteit/

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem


@Guy67  schreef:

Wij hebben ook geen zendergids meer sinds vandaag, hebben ze weer een software update gedaan?.....


Ik heb net eens alles getest, hier geen probleem, zowel op digicorder als op PC (Telenet TV) geen probleem. Buiten National Geographic dan, maar dat is een ander issue ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kwantroo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Zal ik in het weekend es doen. Volgens de gebruiksaanwijzing die bij de modem zat moest ik feitelijk niks doen, alleen de kabels van de oude naar de nieuwe modem verplaatsen.Ik kan de zendergids raadplegen, dan druk ik op het gewenste programma, dan kan het soms minuten lang duren eer het gewenste programma beschikbaar komt...maar soms lukt het ook meteen...vreemd toch. Dank voor de hulp!

0 Likes
kwantroo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Volgens de gebruiksaanwijzing die bij de modem stak, hoefde ik enkel de kabels van de oude naar de nieuwe modem verhuizen.

Maar sinds die nieuwe modem is geactiveerd hebben we deze problemen...

 

0 Likes
kwantroo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Zendergids hebben we nog, alleen duurt het vaak erg lang eer we het opgevraagde programma kunnen raadplegen...Boven in het scherm blijft een cirkeltje draaien, maar ook soms niet en is het meteen raadpleegbaar.

 

0 Likes
kwantroo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Ik kan de tv gids raadplegen, alleen duurt het meestal lang eer we het gevraagde programma kunnen zien...er draait dan enkele minuten een cirkeltje bovenaan het scherm. De powerlines is direct op de modem aangesloten. De digicorder is rechtstreeks verbonden met de Telenet Router. Alles heeft altijd goed gewerkt, probleem is gestart met het vervangen van de oude naar de nieuwe modem.Alvast bedankt!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Uit je eerste bericht was totaal niet duidelijk dat je verbinding met de tv-gids soms wel "een beetje" of zelfs "meteen" werkte. Vergeet dus mijn advies over Selfstarter, dit opnieuw instellen zal niet helpen.

Dit lijkt me duidelijk een signaalprobleem (storingen) met ofwel de powerlines ofwel de nieuwe modem (die hogere eisen stelt aan de kwaliteit van je coaxbekabeling).

Om signaalproblemen uit te sluiten zal je eens je Digicorder met UTP-kabel rechtstreeks op de modem moeten aansluiten en testen of de verbinding wel oké is.

Idealiter sluit je je Digicorder dan definitief aan met UTP-kabel als dit het probleem oplost.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Test je snelheid eens uit met UTP kabel rechtstreeks aan de modem,haal je dan de volle snelheid.

Nu alles zo traag opent bij jou.Dan weet je al iets.

kwantroo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Ok, bedankt voor het aanreiken van oplossingen. Ook heb ik nog een ouder model van digicorder die op aanraden van Telenet medewerker mag vervangen worden. Maar er is hier eentje thuis die van alles opneemt...en zolang die opnames niet bekeken zijn, kan ik die niet omruilen 🙂 Eerstdaags zal ik dit rechtstreeks proberen en U dan melden of het dan opgelost is. 🙂

kwantroo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met tv-gids digicorder na instal nieuwe modem

Soms opent het gevraagde programma meteen zoals vroeger en soms blijft het radje lange tijd draaien...eer we het opgevraagde programma kunnen bekijken.

0 Likes