Beantwoorden
MacBratt
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Promotie TV via WiFI aan internet verbinden

Hallo,

 

                ik heb onlangs via de promotie een Samsung UE50M6100 gekocht bij telenet. Netjes op tijd geleverd, alles gemakkelijk kunnen installeren enzo, maar ik heb één groot probleem, ik krijg de smart TV niet verbonden met internet via WiFi. Hij verbindt wel met het netwerk, maar weigert door te schakelen naar het internet. Vind dat héél vreemd, al mijn andere WiFi apparaten hebben dat probleem niet. Ik heb de oplossing geprobeerd die ik vond op internet (DNS zetten op 8.8.8.8) maar dat gaf geen soelaas.

 

 Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Lijkt mij toch dat een moderne TV gemakkelijk aan het internet moet te koppelen zijn....

 

            mvg

 

                             Marc

 

PS Mijn PS4 die vlak naast de TV staat werkt wel vlekkeloos via WiFi

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Promotie TV via WiFI aan internet verbinden

Kan ook zijn dat de WiFi adapter in de TV niet van de sterkste is. Heb je trouwens gecontroleerd of

- je op het juiste Wifi netwerk zit.

- het IP adres van je TV in dezelfde range zit zoals je PS4.

- De default of standaard gateway correct is ingevuld?

Ik weet niet in welke range uw netwerk zit maar in de veronderstelling dat het 192.168.0.x is kan je misschien een vast IP adres instellen: bijvoorbeeld 192.168.0.20 met default gateway 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0 en een DNS server naar keuze.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Promotie TV via WiFI aan internet verbinden

Als ge verbinding maakt met uw eigen WiFi netwerk zou het moeten werken na het ingeven van het paswoord.

Ik heb het nog niet geprobeerd maar een verbinding maken via WiFree of Telenethomespot zal vermoedelijk wel problemen geven.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Promotie TV via WiFI aan internet verbinden

Heb je al eens geprobeerd met de WPS drukknop op de Telenet modem ?

0 Likes