24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste,
We hebben sinds vandaag een nieuwe tv gekocht (een model met 4K) maar we hebben gemerkt dat de kwaliteit met onze digicorder juist slechter is geworden. Hoe kunnen we deze instellen om onze kwaliteit te optimaliseren voor 4K?
Alvast bedankt
Ik vind dat het beeld er nogal pixelachtig uitziet
Het is een Sony KD-43XE8005
Het is nu ook eenmaal niet een top- of zelfs middenklasse model. IK weet niet of je voorheen nog een beeldbuis TV had en/of je digicorcer was aangesloten met scart. Indien ja scart eruit en HDMI erin.
op dat toestel zit zelf geen scart meer zag ik in de specs bij bol 😉
het heeft al HDR dus is nog niet echt een slechte tv, wel is de kwaliteit minder dan bv een 4K tv van 5000 euro zoals ik zag in de carrefour op kerstavond, al was dat beeld van blu ray schijfje ook maar flauwtjes van de Samsung tv.
echt onzuiver beeld wat normaal met blu ray schijfje mooi moet zijn.
dus je mag soms niet afgaan op prijs kwaliteit, beter kijken naar de specs en in de winkel zeker vragen om die te laten spelen met alle mogelijke huishoudelijke toestellen waarop je iets van tv kan zien (DVD,Bluray,Satelliet,Kabeltv, Digitale tv, enz) zo zie je ook de beeldkwaliteit want meestal laten ze daar een 4K zender op afspelen en denkt iedereen dat het altijd prachtig beeld is.
Kijken in je Digicorder instellingen dat deze zeker op 1080i staat.
Verder kan je eens kijken in de instellingen van je TV of hij een upscaling functie heeft.
Verder kan je niet echt iets doen vrees ik, eventjes wachten tot Telenet een 4K digicorder uitbrengt.. 🙂
@Jensaapje schreef:Beste,
We hebben sinds vandaag een nieuwe tv gekocht (een model met 4K) maar we hebben gemerkt dat de kwaliteit met onze digicorder juist slechter is geworden. Hoe kunnen we deze instellen om onze kwaliteit te optimaliseren voor 4K?
Alvast bedankt
Heb je een 4K laptop ter beschikking? Anders moet je even proberen of de TV goed beeld geeft als je de laptop erop aansluit en de TV als 4K monitor gebruikt Je kan eventueel proberen om een 4K film op de laptop af te spelen. Dan kan je vergelijken met het beeld van je TV...
Probleem met 4K TVs is nu vooral dat er nog bijna geen input bronnen zijn die 4K beelden geven, en dan kan je moeilijk goede kwaliteit beeld verwachten. Er is inderdaad risico dat er zelfs een daling is van kwaliteit als je met resoluties zit waarbij er geïnterpoleerde pixels moeten gebruikt worden.
1080i (zoals eerder gezegd) is een must.